Megbízhatattlan kényelem
Szöveges ítélet
30E km-rel vettem sértettlen állapotban. Hosszas keresgélés után sikerült végre rálelnem e magyar, szervízkönyves, jól felszerelt (fullos) példányra. Vétel előtt természetesen ezt is leinformáltam. Döbbenetemre, a közel 2 hónapos keresgélés és több tucat visszatekert órájú behozott félroncs járgány után, ebben minden O.K. volt. Ráadásul 2+2 éves garancia volt hozzá. Az első tulajnál AGR és kilincs hiba fordult elő.
A világos félbőr belsőnek kimondottan örültem.
Először a pozitívumok: kategóriájára nem jellemző extra felszereltség és kényelem. Hatalmas lábtér a hátsó üléseknél. Igazán jól használható kis apróságok: tempomat, nagy rakodható könyéktámasz, belső fényre sötétedő tökür (pályán éjszaka nagyon hasznos), napfényrolók (aki már párszor bekapatta az e.ablakkal a tapadókorongos gagyit s kisgyerekes, az tudja értékelni igazán), hatalmas kesztyűtartó (2l-es flakon símás belefér)...
Első negatív dolog rögtön pár héttel a vásárlás után történt.
A bőrülések oldalfala repedt. (Én max 75 kg vagyok.)Reklamálás után a Renault Hungária elutasította a cserét, mondva, a +2 év garancia a kárpitra nem vonatkozik. Lehetne vitatni a dolgot. Volt Roverem 80E km után még be sem volt törve a bőrülés. Nemhogy az oldalfala repedjen!!!
3 hónap eltelte után szinte havonta elromlott valami az autón.
Nyáron majd 2 hónapon keresztül jártam úgy az autóval, hogy 4.-ben a 60-at, 5.-ben a 90-et nem lehetett tartani, mert 2000-es fordulaton torpant és okádta a füstöt. Kb. 4 szervízreklamáció után nagy vitára, s bp.-i szakértő véleményére végre AGR-t cseréltek benne, s megszűnt a hiba.
Ezt megelőzően: 2 hónappal (legalább is papíron) már egyszer elvileg cserélték az AGR-t, majd a turbo-nyomás érzékelő következett. Közben az egyik féltengey-csapágyat a szervíz cserélte, mert kinyomta a zsírt. Ezután már kotyogott is. Szervíz válasza: az új csapágy kirágta a házat. Na de 600 km főútvonalon megtett távolság alatt??? Furcsa mód az újabb reklamációt követően egy teljesen más kinézetű, újabb típus került bele. A szervízmunkás szerint már legalább 1 éve csak ez kapható. Nekem biztosan a dugeszből került bele egy "új" a régiből 2 héttel korábban. Váltózaj miatt kinyomó-csapágy és az ezzel egybeépített alsó kupplung munkahenger csere.
A jól végzett munka eredménye: pumpálni kellett váltásoknál.
Felső munkahenger csere következett, majd végül csak le kellett légteleníteni a rendszert. Vagy lehet, hogy ezzel kellett volna kezdeni?
Ezután már csak apróbb bosszantó dolgok (szellőztetés hibái, hátsó csomagtér ajtó nyekergés), ja és fele alkatrész-csere a kormányműben következett. A többit már nem vártam meg. A felsorolt alkatrészekért és a munkadíjért garancia nélkül min. fél milliót elkértek volna.
Mindezek ellenére én szerettem ezt az autót. Városban is 5,5l-rel kijött (a neten található 4l körüli értékeket szerintem az erősebb motorral igen erős hátszélben sem lehet produkálni). Utazási komfortban jeles. Pályán is elég csendes. A 16-os felnit és a 205-ös gumikat javaslom rá, mert 195/65 téli 15-össel én kissé labilisnek találtam a Golf után.
A sokat utazó családoknak nem ajánlom, ahhoz túl gyakran kell szervízbe hordani. Ja, és garancia nélkül már eszméletlen drága hozzá az alkatrész.
Hibalista
- Klímaérzékelő 2× (6 hónapon belül),
- Féltengely-csapágy,
- Kinyomó-csapágy + alsó munkahenger,
- Felső kupplung munkahenger (ez szerintem nem volt rossz, csak a szervíz bénázott, levegős volt a rendszer),
- AGR-szelep 2×,
- Szellőztető berendezésben léptetőmotor csere,
- Izzító-gyertya 1db,
- Tolató-lámpa kapcsoló,
- CD-s rádió,
- Klíma újratöltés,
- Kormányszerkezet (segédirányítók mindkét oldalon, lengőkarban nagy gömbfej csere),
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Inicial Győr
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Opel Astra H |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
