Mégane Grandtour- Laguna II. lim. összehasonlító teszt
Szöveges ítélet
Miután két évig egy 2001. végi Laguna II-ben ültem, ráadásul V6 Initiale 3.0 automata 208 Le-s csúcsmodell típusban, majd átültem családi javaslatra a 2005-ös Mégane grandtour 1.6 authentique plus automatába, úgy éreztem, időszerű összehasonlítani ezt a két autót. Hát lássuk! Próbálom minél inkább tematikusan összefoglalni az empírikus tapasztalataimat a következőkben.
1. Külső
Mindkét autó szép a maga nemében. A Laguna persze - számomra - dögösebb volt, de csak elsőre és főleg a szép 17"-os felnik miatt. Minél többet nézegetem a Mégane Grandtourt, rájövök, hogy ez egy nagyon dögös kombi, gyakorlatilag a legszebb a piacon. A maga nemében az Alfa 33 sportwagon facelift változata volt ilyen klassz a nyolcvanas évek végén. Szerintem.
2. Beltér és extrák
Hát igen. A Laguna II sötétkék (!) bőrfotelekkel kényeztetett elektromos memóriás, fűthető ülésekkel és olyan felszereltséggel, aminek egyes részleteiről a Mégane Auth. Plusban csak álmodom. Pár dolog zavar a Méganeban, de ez ésszerű kompromisszum. Az első: az ülések. A Laguna ülései sokkal kényelmesebbek. Először is picivel puhábbak (hangsúlyozom, nem Dynamique, hanem Initiale volt) és sokkal hosszabb volt az ülőlapjuk. Igazából ez az egyetlen komolyabb dolog, ami zavar a Lagunához képest a Méganeban - a rövidebb ülőlap. A combom alátámasztása nem olyan jó, mint a Lagunában volt. :-( Amúgy a Mégane beltere sem rossz, és persze nagyon ismerősek a kezelőszervek a Laguna II. után. Összességében nem rossz, egyáltalán nem rossz a Mégane sem. Van ugyanúgy könyöklő középen, a kormány nagyon király fogású ebben is, és a picit keskenyebb beltér miatt jobban rá tudok támaszkodni az ajtón lévő karfára. Hiányzik: a Laguna fényre sötétedő tükrei az esti / éjszakai vezetéseim során. Az nagyon hiányzik. Amúgy a szolgáltatások alacsonyabb szintje relatív hátrány csak, a természetes kivételekkel. Ja, másik fájó hiányosság: az Auth. plus szinten a Mégane-ban nem lehet elektromosan behajtani a külső tükröket, pedig az nagyon hasznos lenne. A Laguna Initialeban ez benne van. Meg a xenon, meg a kétzónás klíma, tempomat, cd váltó stb. stb. elismerem, hogy a szolgáltatás szintje nem ugyanaz, de azért a Mégane is bőven elfogadható. A Laguna elkényeztetett... Ami még nem tetszik a Laguna után, az a Méganeok ajtóinak csapódása. Gagyibb már a hangja alapján is az egész ajtómechanika, mint a Laguna karosszériájában. Viszont az itt sokak által kritizált esőérzékelős ablaktörlő a Méganeban nekem kiválóan működik és az automata világításkapcsolásnak is vettem már hasznát.
3. Csomagtér
Hát itt meg fogtok lepődni - a Mégane grandtour behúzott rolóval is több csomagot nyel el, mint a Laguna II. Berline. Amióta megvan a Mégane, azt mondom, logikus csere volt a csomagtartó miatt. Aki már próbált éppen be nem férő babakocsit besuszterolni hosszában a csomagtartóba, tudja, milyen bosszúság az a pár centi. A Mégane grandtourban sokkal jobban lehet pakolni, mint a Laguna Berline-ben. Ez tény!
4. Vezetési élmény, futómű, motor, váltó
Nehéz egy 208 lőerős és egy feleakkora teljesítményű autót összevetni. A legnagyobb hátrány: a Laguna 5 fokozatú adaptív tiptronic váltójához képest a Mégane tiptronic automatája csak 4 fokozatú, de ugyanúgy alkalmazkodik a vezetési stílushoz. Ez mínuszpont nálam, aki ortodox automata rajongó vagyok és van is tapasztalatom ezen a téren. A két váltó közül tehát a Laguna a plusz fokozat miatt nyer. A vezetési élmény a teljesítménykülönbség miatt egyértelműen más. A Mégane-nal nem szabad olyan helyzetekbe belemenni, amikbe a Lagunával símán mentem. Egyszerűen a V6-hoz képest nincs benne szufla. De ez persze egyértelmű. nem kell meglepődni rajta, csak sajnálatos tény. Én is akceptálom, de nem érzem 100+ lóerpsnek azt az autót. Furcsamód ugyanakkor a futómű a Mégane felé dönti a mérleg nyelvét. A Laguna - lehet, hogy a gátlók használtabb állapota miatt - nem volt annyira feszes és "jó" mint a Mégane. Utóbbival határozottan "jó dolog", feszesebb élmény a hepehupásabb úton menni, míg a Lagunával nem szerettem ezt...
5. Fogyasztás
Hm - megint minek is összehasonlítani... a Laguna V6 fogyasztását legjobb esetben is 10,5 - 11 liter körül tudtam tartani, a Mégane 4 ezer km-es tarttós fogyasztásmérése gyakorlatilag állandó klímával 8,1 literre jött ki, és ennek túlnyomó része város. Azaz: minimum kb. ezer forintot spórolok 100 km-en, az én alacsony éves futásteljesítményem esetén is 100 ezer forint minuszról van szó...
6. Összhatás
A Lagunában a típushibás gyújtótrafók sorra elszálltak - ez a Méganeban még nem következett be, így megbízhatóságra a Mégane jobb - momentán. Amúgy a Lagunával se volt semmi baj, csak a trafók. Ha jó példányról van szó, mindkettő megállja a helyét. Én őszinte döbbenettel olvasom a rengeteg hibával és bosszúsággal küzdő Renault-sok írásait... ez egyszerűen abszurd. Aki tehát száguldani és kényelemben utazni szeretne, kevesebb csomaggal, az a Lagunát vegye, mert tényleg kényelmesebb! Aki sok csomaggal jár, vagy vegyen Laguna kombit, vagy nézze meg a Mégane-t inkább, mert lehet, hogy meg fog lepdőni a méretek összehasonlítása után.
Mindent egybevetve kisebb kénylemi előny feladása mellett is jó vétel a Mégane Grandtour a Lagunával szemben, de a rációval dacolva biztos visszatérek a Laguna kombihoz. de már az újhoz. A többi pénzkérdés. A normál használatra kiváló a Mégane kombi is. Jó szívvel ajánlom.
Hibalista
- főtengely holtponti jeladó, más semmi!
Ide hordtam szervizbe
Renault Formont Autó Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna II. V6 3.0 tiptr. | Következő autója? | új Laguna Grandtour automata |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
