A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Grandtour 1.6 automata authentique plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mégane Grandtour- Laguna II. lim. összehasonlító teszt

Szöveges ítélet

Miután két évig egy 2001. végi Laguna II-ben ültem, ráadásul V6 Initiale 3.0 automata 208 Le-s csúcsmodell típusban, majd átültem családi javaslatra a 2005-ös Mégane grandtour 1.6 authentique plus automatába, úgy éreztem, időszerű összehasonlítani ezt a két autót. Hát lássuk! Próbálom minél inkább tematikusan összefoglalni az empírikus tapasztalataimat a következőkben.

1. Külső
Mindkét autó szép a maga nemében. A Laguna persze - számomra - dögösebb volt, de csak elsőre és főleg a szép 17"-os felnik miatt. Minél többet nézegetem a Mégane Grandtourt, rájövök, hogy ez egy nagyon dögös kombi, gyakorlatilag a legszebb a piacon. A maga nemében az Alfa 33 sportwagon facelift változata volt ilyen klassz a nyolcvanas évek végén. Szerintem.

2. Beltér és extrák
Hát igen. A Laguna II sötétkék (!) bőrfotelekkel kényeztetett elektromos memóriás, fűthető ülésekkel és olyan felszereltséggel, aminek egyes részleteiről a Mégane Auth. Plusban csak álmodom. Pár dolog zavar a Méganeban, de ez ésszerű kompromisszum. Az első: az ülések. A Laguna ülései sokkal kényelmesebbek. Először is picivel puhábbak (hangsúlyozom, nem Dynamique, hanem Initiale volt) és sokkal hosszabb volt az ülőlapjuk. Igazából ez az egyetlen komolyabb dolog, ami zavar a Lagunához képest a Méganeban - a rövidebb ülőlap. A combom alátámasztása nem olyan jó, mint a Lagunában volt. :-( Amúgy a Mégane beltere sem rossz, és persze nagyon ismerősek a kezelőszervek a Laguna II. után. Összességében nem rossz, egyáltalán nem rossz a Mégane sem. Van ugyanúgy könyöklő középen, a kormány nagyon király fogású ebben is, és a picit keskenyebb beltér miatt jobban rá tudok támaszkodni az ajtón lévő karfára. Hiányzik: a Laguna fényre sötétedő tükrei az esti / éjszakai vezetéseim során. Az nagyon hiányzik. Amúgy a szolgáltatások alacsonyabb szintje relatív hátrány csak, a természetes kivételekkel. Ja, másik fájó hiányosság: az Auth. plus szinten a Mégane-ban nem lehet elektromosan behajtani a külső tükröket, pedig az nagyon hasznos lenne. A Laguna Initialeban ez benne van. Meg a xenon, meg a kétzónás klíma, tempomat, cd váltó stb. stb. elismerem, hogy a szolgáltatás szintje nem ugyanaz, de azért a Mégane is bőven elfogadható. A Laguna elkényeztetett... Ami még nem tetszik a Laguna után, az a Méganeok ajtóinak csapódása. Gagyibb már a hangja alapján is az egész ajtómechanika, mint a Laguna karosszériájában. Viszont az itt sokak által kritizált esőérzékelős ablaktörlő a Méganeban nekem kiválóan működik és az automata világításkapcsolásnak is vettem már hasznát.

3. Csomagtér
Hát itt meg fogtok lepődni - a Mégane grandtour behúzott rolóval is több csomagot nyel el, mint a Laguna II. Berline. Amióta megvan a Mégane, azt mondom, logikus csere volt a csomagtartó miatt. Aki már próbált éppen be nem férő babakocsit besuszterolni hosszában a csomagtartóba, tudja, milyen bosszúság az a pár centi. A Mégane grandtourban sokkal jobban lehet pakolni, mint a Laguna Berline-ben. Ez tény!

4. Vezetési élmény, futómű, motor, váltó
Nehéz egy 208 lőerős és egy feleakkora teljesítményű autót összevetni. A legnagyobb hátrány: a Laguna 5 fokozatú adaptív tiptronic váltójához képest a Mégane tiptronic automatája csak 4 fokozatú, de ugyanúgy alkalmazkodik a vezetési stílushoz. Ez mínuszpont nálam, aki ortodox automata rajongó vagyok és van is tapasztalatom ezen a téren. A két váltó közül tehát a Laguna a plusz fokozat miatt nyer. A vezetési élmény a teljesítménykülönbség miatt egyértelműen más. A Mégane-nal nem szabad olyan helyzetekbe belemenni, amikbe a Lagunával símán mentem. Egyszerűen a V6-hoz képest nincs benne szufla. De ez persze egyértelmű. nem kell meglepődni rajta, csak sajnálatos tény. Én is akceptálom, de nem érzem 100+ lóerpsnek azt az autót. Furcsamód ugyanakkor a futómű a Mégane felé dönti a mérleg nyelvét. A Laguna - lehet, hogy a gátlók használtabb állapota miatt - nem volt annyira feszes és "jó" mint a Mégane. Utóbbival határozottan "jó dolog", feszesebb élmény a hepehupásabb úton menni, míg a Lagunával nem szerettem ezt...

5. Fogyasztás
Hm - megint minek is összehasonlítani... a Laguna V6 fogyasztását legjobb esetben is 10,5 - 11 liter körül tudtam tartani, a Mégane 4 ezer km-es tarttós fogyasztásmérése gyakorlatilag állandó klímával 8,1 literre jött ki, és ennek túlnyomó része város. Azaz: minimum kb. ezer forintot spórolok 100 km-en, az én alacsony éves futásteljesítményem esetén is 100 ezer forint minuszról van szó...

6. Összhatás
A Lagunában a típushibás gyújtótrafók sorra elszálltak - ez a Méganeban még nem következett be, így megbízhatóságra a Mégane jobb - momentán. Amúgy a Lagunával se volt semmi baj, csak a trafók. Ha jó példányról van szó, mindkettő megállja a helyét. Én őszinte döbbenettel olvasom a rengeteg hibával és bosszúsággal küzdő Renault-sok írásait... ez egyszerűen abszurd. Aki tehát száguldani és kényelemben utazni szeretne, kevesebb csomaggal, az a Lagunát vegye, mert tényleg kényelmesebb! Aki sok csomaggal jár, vagy vegyen Laguna kombit, vagy nézze meg a Mégane-t inkább, mert lehet, hogy meg fog lepdőni a méretek összehasonlítása után.

Mindent egybevetve kisebb kénylemi előny feladása mellett is jó vétel a Mégane Grandtour a Lagunával szemben, de a rációval dacolva biztos visszatérek a Laguna kombihoz. de már az újhoz. A többi pénzkérdés. A normál használatra kiváló a Mégane kombi is. Jó szívvel ajánlom.

Hibalista

- főtengely holtponti jeladó, más semmi!

Ide hordtam szervizbe

Renault Formont Autó Kecskemét

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Laguna II. V6 3.0 tiptr. Következő autója? új Laguna Grandtour automata
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)