maradtak volna a camambertgyártásnál
Szöveges ítélet
Céges autó volt, két hónapja sikerült végre megszabadulni tőle.
Alapverzió, egyetlen komolyabb extrája a manuális klima volt, ami rögtön az átvételt követően megszorult, majd a javitás után 2 héttel a ismét csikrogni kezdett, a szerviz szerint gyári hibás volt és beleért a porvédőbe. 3-5 ezer kilométerenként mindig volt valami gikszer a kocsival, a váltó nem vette a rükvercet, jó nagyokat recsegett, ezt a későbbiekben sem tudták megoldani, azt mondták ez konstrukciós hiba. Hidegen az egyest és kettest sem szerette, pedig kb70 ezer km után már szabályosan lötyögött a váltókar. A kuplugszerkezete 50 ezernél valamiért befeszült,ezt cserélni kellett, a motortartót 100 ezernél, de ez nem a kocsi hibája, hanem a budapesti útviszonyok miatt volt.
40 ezernél kiment egy trafó, hazavergődtem 3 hengerrel Győrből, de Pesten már a katalizátor is zörgött, azt mondták kiégett, ugyanezt megismételte 50 ezernél, de akkor más kárt nem okozott. 30 ezernél és 70ezernél valami érintkező lett zárlatos egy kábelkötegben, mert benzines autó létére időnként izzitásjel világitott, hidegben indexelésnél pedig a légzsák villant be. kb 80 ezertől kopogott, ekkor gömbefejezve lett, majd 90 és 100 közt elkezdtek nyekleni a kárpitok, 110ezernél pedig eltört a jobboldali ülésállitó szerkezet. 80 ezer után néha-néha beakadt a gázpedál, ami azért elég balesetveszélyes volt, a szerelők megpróbálták bemagyarázni, hogy a szönyeg miatt, de az ötödik látogatásom után elismerték, h mechanikus hiba, de megjavitani azt nem tudták.
Kb ennyit a meghibásodásokról
A grandtour nagyon kényelmetlen 3 év alatt ugyan kiültem a vezetőülést, de ennyi idő alatt sem tudtam megszokni, nem tudom miféle gnómokra tervezték, de átlag termetem ellenére nem sikerült soha úgy beállitani, h 200 km után ne fájjon valamim.
A motor egy külön fejezetet érdemelne, lomha, mint egy csiga, 4 személlyel már egy teherautó előzése is vakmerő mutatvány az országúton. Ha nem forgattam 4 ezer fölé. daewoomatizosok meg szakadt 20 éves cseppkadettosok röhögtek rajtam a lámpáknál, úgy legyorsultak. ha pedig forgattam a motorját, akkor is inkább csak zajos volt és sokat fogyasztott ( tempósan városban 10-11 l ). de ugyanúgy nem ment. A fékei életveszélyesek városban kis sebességnél, azonnal bekapnak és blokkolnak, 3 év alatt sem sikerült megszoknom. Az egyenesfutása szinte nulla, kb annyi visszajelzést ad a kormány az utról, mint egy hajókormány.
A hátsó lábtér ugyan bazinagy, de akkora vályú van az ülések alatt, hogy pl 2literes üditősüvegek tüntek el nyomtalanul az első ülések alatt, a mai napig el nem tudom képzelni mi a fenének raktak oda a tervezők ekkora lyukakat.
A munkahelyem flottájában pár éve még 20-25 megane és 7-8 laguna futkározott, mivel hatalmas kedvezményeket adtak a flottásvásálásnál, de a sok lerobbanás és szervizlátogatás miatti kiesést ez sem kompenzálta, igy végre lassan kipucolódnak ezek a rombuszjelű vackok a cégtől
Hibalista
- váltó, kuplungszerkezet, klima, gömbfejek, motortartó, trafók, ablakemelő, index, ajtókárpit
Ide hordtam szervizbe
renault Délpest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Renault Dabas
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Ford Focus kombi |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
