Kiváló, de ez sem tökéletes...
Szöveges ítélet
A belsö design nagyon bejön. Sportosan puritán, de egyáltalán nem igénytelen. A VW fapadot messze megveri szerintem. Igaz az "azúr" kárpit lehetne jobb, ill helyenként a műanyagok is. A futómü nagyon jó, extra kényelmes, stabil. Haver mazda6-osa úgy rázott ehhez képest, hogy az elképesztő. SX4-ről nem is beszélve. Az Azúrhoz tartozó hifi cucc elég jó, bár néha rezonál kicsit az ajtó.
Féltem a 82Le-s motortól, hogy nem lesz elég erös, pedig mindenki ezt ajánlotta a benzinesek elött. Igazuk volt. Mentem egy 1.4-es benzinessel. Hát ég és föld! Kb. mintha 1.5 hengert kiszednének ebből, és jó 2-3 literekkel többet is fogyaszt. Összerajzolgattam az egyes motorok jellegörbéit egy diagramba. Magáért beszél... Renaultnál a diesel felár elég baráti, és gyorsan visszahozza az árát. Az egyik legcsendesebb diesel a piacon az 1.5-ös. Söt jobb diesel hangot nem is hallottam eddig. Semmi traktor feeling, igaz hidegben 1-2 percig elég szar a hangja.
Részterhelésen kiválóan teljesít, de autópályán 120-130-tól erösen fogyott az ereje, "lomhult". Aztán kapott egy chiptuningot. (82->107 kb.) A mágus szerint jobb mint a gyári 105-ös. Hiszek neki. A gép sokat változott, sokkal robosztusab, erösebb lett. A fogyasztás gyakorlatilag maradt a régi. Mondjuk az 1.5dci-röl (is)elmondható, hogy magasabb fordulatszámokon erősen megnö a fogyasztás. Pályán nyugodtan kijön a 7-7.5-ös átlag, 150-160-nál. Autóúton 100-110-nél rendszerint 4.5 körül mozog, ami elég jó.
Mondjuk az is előfordult, hogy városközi nagypapás autókázással 30km-es szakaszon 3.4-es átlagot írt ki légkondival! Magam is alig hittem a szememnek.. Még ha 10% csal is a fedélzeti, akkor is bőven 4 alatt van 100km-es fogyasztás! De sajna már 7-es felletti átlag is jött tőle, puhácska gumikkal, télen.
ui: Azt nem nagyon értem, hogy egy a biztonságról elhíresült autóban miért nem széria, a vészfékezéskor automatán kapcsolódó vészvillogó...
Hibalista
- Az eddigi legkeményebb hideg éjszaka után (-16fok) befagyhatott valami mert nem nyitott, csak kulcsal. (Kicsit ideges voltam)
- Belsö térben több recsegö ropogó zajforrás (ajtó, kesztyűtartó környéke), de csak rázós úton hallani. Az ajtókban meg mintha egér lenne néha. De annyira nem vészes.
- A fék sajnos nekem is nyikorog, illetve gyakorta feltapad, de szerencsére fog mint az állat.
- A renault kártya elég gyér müanyagból készült, sérülékeny. És sajna nagynéha meg nem nyit...
- A fedélzeti computer mindig alulbecsli a fogyasztást (7-13%), bár tuti, hogy a kutak is sokszor ludasak a dologban.
- Úgy tűnik, hogy az üvegezés az átlagtól eltérően is elég sérülékeny. Óvatos takarítgatással is akkora karcokat sikerült rárakni, hogy az hihetetlen.
- Kiégett izzót magam cseréltem. Rettenes.. 30-40perc őrület.
- Ja és a már több helyen is olvasott "motor rázkódás" néha nekem is előjön. Kicsit a kasztni is beleng. Feltételezhetően motorvezérlési probléma, ami alapjáraton, jelentkezik. Azt hiszen nincs ellene gyógyír, pedig cserélgetik állítólag a motortartó bakot miatta, de nem hinném hogy az a ludas.
Ide hordtam szervizbe
Inkább nem égetem a szervízt(szervízeket). Amúgy valsz. az egész renault szervízháttére is áll ami a többi márkáéra, drága, antikreatív, és ha az ember valami kis extrát kér, akkor csak a vakarják a fejüket... Pl: spécibb védelmi rendszer. Az olajáraikról ne is beszéljünk.. Vinni kell!
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.3gc | Következő autója? | Talán megint Megane diesel, de csak ha marad a formaterv! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
