KisCimU, a GépsárKány utóDa
Szöveges ítélet
Az autóval alapjábanvéve EDDIG meg vagyok elégedve. Helyén kezelve az autót, tehát alsó-középkategóriában. A karosszériája kivűlről nekem tetszik, a ráncfelvarrás tovább javította. Igaz kívülről igazából az autó eleje és a hátsó lámpabúra változott. Belül csak a rendelhető kárpítok változtak. Tágas, kényelmes, világos az ülölap ugyan lehetne hosszabb. A kezelőszervek kézhez állnak, sok a rakodóhely. 186 cm magas vagyok, de mögöttem is elég nagy a hely hátul. A csomagtér is nagy, csak az a furcsa számomra az elöző autómhoz képest, hogy a csomagok esetleges csúszkálása behallatszik az utastérbe ami egy négy ajtósnál nem hallható. A Pack Elegance világos kárpit nem tudom mennyire lessz kényes egyenlőre kiváló. Azt hiszem a biztonságról ami nálam fontos szempont nem kell írnom az ***** magáért beszél. A motorról még nem írtam pedig azt hiszem ez a lényeg. A fogyasztás nagyon jó, hosszútávon amiben autópálya is van 4-4,5 l/100 km. Rövidtávon 4,5-5 l/100 km, városban 5-5,5 l/100 km. Ez a motorerő és nyomaték azt hiszem a nyugodt de dinamikus autózáshoz nagyon jó kiegészülve a 6 sebességes váltóval ami Nissan fejlesztés. A motort 1500 és 3000 közötti fordulatszámon szoktam használni ez nem magas de a motornak szerintem jó. A futómű és a fékek jónak mondhatóak igaz szélsőséges helyzetben még nem kellett használnom. Az autó ára a kategóriájához, felszereltségéhez képest megfelelő, a péntércámhoz képest kicsit magas. Szervíz költségről még nem írhatok, de nem fogom elmulasztani. (Eddig csak tankoltam.)
Hibalista
- Az autót 2006. április végén vásároltam, eddig még semmi sem romlott el rajta inkább kisebb, szerintem javítható hibákat tapasztaltam. Időrendben: 6000 km megtétele után fordult elő először, hogy az autó első gombnyomásra nem indult el, a másodikra igen. Ez a hiba azóta még egyszer 13000 km-nél fordult elő. A kormányon nagyobb sebességnél rosszabb minőségű úton főleg kanyarban ütést érezni ezt 0 km-től. (A következő hiba előtt azt kell még leírnom, hogy én a világítást mindig használom, rajt hagyni nem tudom mert autómatikusan lekapcsolódik.) 5-6 alkalommal fordult elő, hogy indítottam az autót a világítás bekapcsolt, de a műszerfal sötét maradt. A világítás újboli le majd felkapcsolása után a műszerfal is világított. Ami számomra jelenleg a legbosszantóbb hiba amit 13000 km megtétele után tapasztaltam elöszőr, megszólalt az ajtókárpit az autó jobb oldalán azóta a bal oldalon is. Még egy hibát fedeztem fel nem régen, a bal első ülésnél ahol a fejtámla csatlakozik az üléshez van egy műanyag perem ami alól az üléshuzat kijött. Valószinű kicsire szabták a kárpítot. A fentiekben felsoroltak inkább bosszantó hibák. Az autó használhatóságát nem csökkentik!
- A fenti sorok írása óta eltelt kb. 1 év és megtettem az autóval kb. 25-30.000 kilómétert. Hihetetlennek tűnik az autóval nem volt probléma. Megcsinálták a 20.000 km-es szervízt minden rendben volt. Egy bosszantó dolog akadt azonban , hogy az első fényszórók izzói minimális (pár perc) eltéréssel égtek ki. Még szerencse, hogy nem volt még teljesen sötét. Két hónapja kaptam egy levelet egyenesen Franciaországból, hogy vigyem el az autót egy szervízbe szoftver frissítésre. Meg is tettem, viszonylag gyorsan meg is volt. Mivel a tavasz meleg volt, használni akartam a klímát, de az nem működött. Visszavittem az autót a szervízbe ahol azonnal nem tudták megcsinálni. Adtak csere autót stb. Másnap reggel hívnak, hogy kész az autó, menjek érte. Minden rendben is működött az idei nyár eddigi legmelegebb napjáig (2007. 06. 25.). Akkor bedöglött a klíma. (Illetve még nem tudom, hogy miért nem hűt). Egy vigasztaló volt, hogy a drága jó Anyósom velem együtt izzadt a 400 km-es úton. A klíma hibája nem derült ki mert július 5-én a kocsi elejét megtörtem. A kocsit törve eladtam, de ha tehetem a következő is ilyen típusú autó lesz!
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Pápa, Külső Veszprémi út
A nyári szabadságolások miatt nem akkorra kaptam időpontot amikor nekem lett volna jó.
Előírt szervizen nem voltam, mivel még nem mentem 20000 km-ert. De 11000 km-nél lecseréltettem az olajat ás rakattam fel sárvédőgumikat. A szerelővel meg voltam elégedve. Az olajcserén és a sárvédőfelszerelésen kivül átnézte az egész autót. Számítógépre kapcsolta, kitakarította ...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Mégane Classic | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
