A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Limusine 1.6 16V Expression 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Kényelmes suhanás

Szöveges ítélet

2008 második felére elérkezettnek láttam az időt, a lassan kifutó szériává váló Megane II megrendeléséhez. Nem zsákbamacskát vettem, mivel a családban ez már a 3. Megane, így mindennemű infoval, tapasztalattal rendelkeztem vásárláskor és kései darab lévén, a szériahibák jó részétől sem kellett már tartani (trafó, vezérműtárcsa, ablakemelő, stb gondok már a múlté). Na meg ugye az ára is igen meggyőző volt, alsóközép, ilyen felszereltséggel, ennyiért (3.8M), kevés vetélytárs kínált (még szerencse hogy a Renaultnak nálunk nem túl jó a híre :) Ráadásul amit ennyiért biztonság terén nyújt (sérülési statisztika, csillagok, 6 lufi, stb), az sem utolsó szempont volt választáskor.
A felszereltséghez tartozó világos kárpit nagyon tetszik és egyáltalán nem kényes, mint sokan hiszik. Nagyon kényelmesen elférek és mivel nem a magas növésemről vagyok híres, így mögöttem is tekintélyes lábtér marad, bár a család 190 cm körüli magassággal megáldott tagjai panaszkodtak a nem túl nagy hátsó fejtérre. Nem okoz gondot a sokak által említett rövid ülőlap sem. A megfelelő vezetési pozíció gyorsan megtalálható, hosszú úton is kényelmes. A gerinctámasz jól használható és nem csak dísz, tényleg hasznos. A belső térben használt anyagok minősége, tapintás érzete kielégítő, különösen tetszik a műszerfal puha borítása. Természetesen a középkonzol oldalán, ahová esetleg a lábát támasztja az ember, szintén ez a puha borítás található. A kezelőszervek számomra logikus elrendezésűek, minden kézre áll. Sötétben jól mutatat a műszerfal a sima fehér fényű megvilágításnak köszönhetően, kicsit repülőgépkabin hangulatot kölcsönöz, amire rátesz még egy lapáttal a repcsigázkar formájú kézifék. Mivel egy 1 hónapos kisbaba tulaja is vagyok, nagyon jó szolgálatot tesznek a hátsó ajtókba és szélvédőbe épített napfényrolók. Ami mellett még nem lehet szó nélkül elmenni, az a rengeteg csukható pakolórekesz, jutott mindenhová: padlótól kalaptartóig és a csomagtér padlója alatt is van. A kesztyűtartóba több másfél literes palack is befér és légkoni által hűtött, jó szolgálatot téve hosszú nyári utakon frissítőért epekedő, tikkadt utasok közérzetének javítása érdekében. Mivel nem egy "cipekedős munkagépnek" használjuk, így az alapban 520 literes csomagtartó elegendő, azért néhány rögzítőfület igazán rakhattak volna bele, így max az Isofix fülek használhatók erre a célra.
Az 1.6-os nyújtotta teljesítmény elég a normális, tempós közlekedésre, kultúrált, pörgetve jól húz. Szerintem ilyen kategóriájú autót azért ennék kisebb teljesítményű benzines motorral nem szabadna árulni…
A fogyasztása kielégítő, 7.5 körül alakul dinamikusabb stílus mellett, kb 40% városi használatnál . A kormányról jöhetne több visszajelzés az útról, nem ad különleges vezetési élményt, de nem is erre tervezték. A nem túl kemény hangolású futómű a bombakráteres magyar utakra megfelelő, nagyon jól elnyeli az úthibákat, de azért tart is. Ehhez a motorhoz párosított váltó Renault viszonylatban egész jó, határozottan pozitív fejlődés figyelhető meg az elődhöz képest. A fék nagyon tetszik, nagyon erős, határozott és többekkel ellentétben jól adagolhatónak tartom.
Negatívumként felróható, hogy télen, olyan nulla fok alatt, rossz minőségű utakon a műszerfal felöl zörgés hallható. Állítólagos oka, a szélvédő és a műszerfal közötti szivacsos tömítés zsugorodik össze hidegben és így nem feszül eléggé a műszerfal (aztán lehet, hogy csak egy plusz feature a fagyveszély jelzésére :).
Ami igazán nem tetszik, az a német nyelvű fedélzeti számítógép, az Expressionokat akkor ezzel szállították. Csak onnan tudom miket hablatyol, hogy a család többi Meganeja angol nyelvű. Ha már egyszer magyar nincs és csak úgy simán állítani sem lehet, nem lenne elegáns, ha rendeléskor megkérdeznék a lehetőségek közül milyen nyelvű FC-vel szeretném? Mert amúgy nem kerülne semmibe, ha már úgyis van több nyelv. Az átadásnál nem akartam ezzel bohóckodni, majd az első szerviznél átállítatom…vagy hasznosabb lenne megtanulni németül? :)

(idővel a friss tapasztalatokat is megírom)


Ja és még valami: valahogy nyugtató hatása van, kevésbé idegesítenek a szabálytalanul előzgető, agresszíven befurakodó, stb. "őstehetségek", kényelmesen elterpeszkedem és sima arcvonásokkal, csak suhanunk :)


2009. november:

Mér az ősszel megvolt az angol nyelvlecke. 15000 km-nél pedig az első sk tompított cser, 15 perc alatt abszolválva (jó egy kis szakirodalom olvasás előtte azért kellett /Mégane Klub/ és egy nem túl lapátszerű kéz).

Hibalista

- jobb oldali tompított (15000km)

Ide hordtam szervizbe

Autó-Bácska Kft. Baja

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Nyitrai Autóház Kft. Szekszárd

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa C / Megane I Következő autója? ???
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)