Kényelmes autó - mindenféle értelemben
Szöveges ítélet
Addigi kedvencemet (VW Polo Classic) 2003-tól már nem lehetett kapni, ezért döntöttem a márkaváltás mellett. Hosszas piackutatás után a Mégane ígérkezett a legjobb vételnek (ár/szolgáltatás arány): a VW hatvan-egynéhány lóerejével szemben ez közel 100-at ígért, a kényelmi többletekről, szolgáltatásokról már nem is szólnék (a Classic eléggé... hm... puritán autó volt, még kesztyűtartó sem volt benne), nekem meg még az sem volt mindegy, hogy a piacon akkoriban a Mégane-nak volt a legizgalmasabb formája.
Amikor átvettem az autót, a szalonban mondták, hogy egy darabig nem lesz túl fürge, mert a túlhajtás ellen valami fojtás van beépítve, ami pár ezer km után kiég, de arra nem számítottam, ami ezután történt. Bizony, az én 60 LE-s VW-em sokkal fürgébb és dinamikusabb autó volt, mint a 100 lovas Mégane. Ha előzni akartam, akkor visszaváltás, húzatni üveghangig, aztán végül csak megindult, de ehhez fogyasztott is rendesen. Emelkedőkön (pl. 31-es út budapesti bevezető szakasza, Kucorgó) szuszogott erősen, de gyorsulni már nem akart sehogysem. Nem voltam én ehhez szokva. Egy évig bírtam a dolgot, akkor aztán megtettem azt, amit még soha: lecseréltem egy egyéves autót. Az új autó egy 1.5 dci lett, mert amúgy egyébként a Mégane-nal mint autóval meg voltam elégedve, csak hát kényelmes volt, de nagyon (a dci-ről - és az autó általános hibáiról/erényeiről - bővebben a „Szép a színe” hozzászólásban írok).
Mindent összevetve: az 1.4-es benzines motor kifejezetten gyenge ehhez az autóhoz, igazából csak annak jelenthet élményt, aki régi, szocialista autóról vált új autóra, annak is inkább csak a komfortossága és a - ma már alapnak tekinthető - szolgáltatásai miatt (fényszórómosó, motoros visszapillantó tükör, központi zár, kormányoszlopról vezérelhető rádió, ilyesmik).
Hibalista
- toronycsapágy, kétszer is - nem biztos, hogy csak az autó hibája, sajnos időnként elég mostoha útviszonyok között autózom
Ide hordtam szervizbe
Renault Békési, Gödöllő, Fót
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner, Kőbánya
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Polo Classic 1.4 | Következő autója? | Mégane Berline 1.5 dci Monaco 100 LE |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
