Jobb mint a Passat!
Szöveges ítélet
Amikor megjelent a "kacsasegg?" Megane, akkor már sejtettem, hogy a limuzin formája biztosan nagyon szép lesz. Így is lett. Teljesen beleszerettem, de aztán mégis valami oknál fogva használat autót vettem: egy 2 éves 1,9 TDI VW Passatot. Bíztam ugyanis a német technológiában. Rosszul tettem. Ingem-gatyám ráment a szakszervizre, ugyanis szinte havonta mentem valami problémával. Annak ellenére is lerobbant alattam az autó, hogy háromszor lett átnézve a kocsi, kézi módszerrel és számítógépesen is.
Egy nap meguntam és becseréltem álmaim autójára: egy Megane II. Limuzin 1,6 16V-re. Azóta semmi problémám nincs, utálom a német kocsikat, és sajnálom azokat az embereket akik még abban a tévhitben élnek, hogy a német autó a legjobb a világon. A Megane-ban az egyetlen szokatlan dolog a magas vezetöülés és az elektromos gázpedál volt. De mindkettöt hamar megszoktam. Már háromszor tettem meg egyhuzamban 1000 km-nél többet. Végig én vezettem autópályán és országutakon. Nagyon kényelmes. Életemben ez az elsö olyan autó, amelyben nem fáj a derekam! Akár egész nap is benne ülhet az ember, akkor is frissen száll ki belöle.
Tele van minden extrával, amit az ember el tud képzelni. Szinte minden magától müködik! Esöérzékelös ablaktörlö, gyorsuláskor a CD-rádió magát felhangosítja, lassuláskor lehallkítja. Sötétedéskor magától felkapcsol a tompított fényszóró stb. Ilyeneket nem tudott a Passat! Nagyon tetszik a sok tárolórekesz, oldalzsebek.
Ami a menetteljesítményeket illeti: ezt a kocsit nem arra gyártották, hogy száguldozzon vele az ember! Azonban még négy személlyel is nagyon kellemesen lehet vele autókázni. Jó az útfekvése, a futómüzajokat elég jól elnyeli a kocsi, úttartás remek, kormány kezelhetösége kiváló, a fék borzalmasan jól fog. A kezelöszervek kézre esnek, nem kell keresgélni semmit. A kárpitok meglepöen jó minöségüek! A kesztyütartó hatalmas, rengetek kacat elfér benne, azonban az anyósülésen utazó személynek egy kicsit leszükíti a lábterét. A csomagtartó hatalmas, de a szük csomagtér miatt méretesebb tárgyak nem férnek be (ezzel viszont úgy vagyok, hogy úgysem szállít az ember minden nap egy Lehel hütöt a csomagtartóban - erre való a vonóhorog).
A fogyasztása nagyon függ a vezetési stílustól (mint minden kocsinál!): városban akár 7,5-8 literre is ki lehet hozni a fogyasztást, ha óvatosan bánik az ember a gázzal. Sportosabb vezetésnél ez lehet 9-9,5 liter is, de ettöl több nem. Országúton két-három személlyel kb. 90-100 km/h-nál akár 6 liter alá is le lehet vinni a fogyasztást, 110 km/h tempóval 6,5 az átlag, autópályán 130-140 km/h-nál 7 litert mértem. Ha az ember rákapcsolja a klímát, akkor ezt túlzottan nem lehet észrevenni a fogyasztásban, viszont a menetteljesítményböl érezhetöen visszavesz. Ilyenkor lassabban gyorsul a kocsi, ami elözéseknél okozhat meglepetést! A végsebessége a gyári adatokkal megegyezik. 150-160 km/h-ig szép egyenletesen gyorsul a kocsi, de afelett már erölködik. Viszont magasabb sebességnél sem veszít a stabilitásából.
Én városi használatra nem ajánlom, mert már 70-80 km állandó városi használat mellett a kocsi ellustul, és elkezdi zabálni a benzint. Segíteni úgy lehet a problémán, hogy a városon kívül jól meg kell húzatni egy pár km-en kb. 130-140 km/h-val, aztán szépen visszaállnak a gyorsulás és a fogyasztás jellemzői.
Mivel 0 km-esen vettem a kocsit, eleinte nyers volt a motor. Kicsit szaggatott hidegen. A használati utasítás szerint 1000 km "bejáratást" követ?en kb. 5-6000 km-nél éri el a kocsi a gyári adatokat. Így is volt. 5000 km után a kocsiban minden úgy müködik, mintha meg lenne vajazva.
Szóval nagyon jó, megbízható, kényelmes kocsi! Csak ajánlani tudom! Szerencsés utat mindenkinek!
Hibalista
- Egyszer nyikorgást hallottam a jobb hátsó kerék felöl, de amikor bevittem a szervízbe, a szerelö azonnal levette a dísztárcsát, állított rajta egy kicsit egy kombináltfogóval, és visszatette. Majd kérte, hogy menjek vele egy kört. Már nem hallottam a nyikorgást. A dísztárcsa rögzítö drótja nyúlott meg egy kicsit és az nyikorgott a felnin. Ennyi volt az egész, semmit nem kellett fizetnem. A jelenség azonban valamelyik kerék felül rendszeresen elöjön, ha van hozzá kedvem megigazgatom néha a dísztárcsát, aztán akkor csend van egy darabig.
-
- A kocsira még sárfogó gumikat szereltettem elöre-hátulra, amelyek nagyon jól néznek ki, az áruk viszont elég drága volt: 20.000 Ft. Hosszabb távon feltétlenül megéri, mert nagyon bosszantó tud lenni, ha az ember szépen lemossa a kocsiját és egy apró pocsolya miatt csupa sár lesz a kocsi oldala, miközben egész héten száraz idöben közlekedik. Vonóhorog után érdeklödtem még: 75.000 Ft-ért vállalja a szakszerviz forgalmi vizsgával együtt, egy nap alatt! A müszarfal néha zörög egy kicsit, ez föleg nagyobb hidegben fordul elö, ez néha zavaró (habár mindez fizika: a müanyag a hidegben összehúzódik, megridegül). Nekem konkrétan a szélvédö és a müszerfal találkozásánál található bal elsö kis hangszóró felöl jön a zörgés, amit a hangszóró burkolatának nem megfelelö rögzítése okoz.
-
- Aztán alighogy lejárt a 2 éves általános garancia, jöttek a gondok: körülbelül 30.000 km-nél a CD lejátszó már nem játszott több CD-t, megoldás: csavarhúzóval feszíteni egyett a fogaskereken, ami behúzza a CD-t, és szépen megy tovább (ezért még szervízbe sem kell menni). Aztán a 2007-es höségriadó idején 32.000 km-nél meghallt a bal első ablakemelö mechanika (szerencsére az ablakemelökre vonatkozó garit meghosszabbította a Renault 4 évre, amúgy 66.000 Ft lett volna a csere, így nem fizettem érte semmit), majd egy hét múlva a külsö-belsö levegökeringetés váltómotorja ment szabadságra, cseréje munkadíjjal együtt 18.000 Ft. (Folyt.köv???)
-
- Az első izzócsere valami rémálom. Elvileg nem kell hozzá semmi szerszám, de bör sem marad az ember kezén, mire belepaszirozza a lámpabúrába az izzót a kedves tulajdonos. Ráadásul csak tapogatva lehet dolgozni, mert semmit nem lát az ember.
-
- Nekem gyanús a 30.000 km-kénti szerviz, ezért már 25.000-nél letudtam az első fordulót, a következővel sem várom meg a 60.000 km-t. 30.000-nél alig csináltal valamit a kocsin: olaj, szürök, aztán viszlát. Félek, hogy késöbb ez meg fogja magát bosszulni.
-
- Összességében eddig megúsztam nagyobb müszaki hibák nélkül, jelenleg minden müködik.
Ide hordtam szervizbe
Vegyes tapasztalat, se jó, se rossz.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Eddig Nyíregyházán és Debrecenben szervizeltettem a kocsit, aránylag normálisan állak hozzá a dolgokhoz, a kocsit sem kenték össze belülről. Viszont rádiót mindenhol szeretnek a szerelők hallgatni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1,9 TDI Passat | Következő autója? | Renault Megane II. 1,6 16V Limuzin |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
