Imádnivaló
Szöveges ítélet
2003 októberében vettem, azóta 25 000 km-t tettem bele. Eddig semmi komoly baja nem volt, leszámítva egy vízcső repedést, amit otthon sikerült orvosolni. Egyszer lemostam a motorját nagynyomású vízzel amatőr módon, amíg ki nem száradt, dadogott egy kicsit. A hibákról ennyi.
motor: 2.0 16V, direktszűrő+sportkipufogó rendszer, kb 140Le+gyönyörű hang. A 6 sebességes váltónak köszönhetően nagyon jól gyorsul, elég rugalmas is. A fokozatok elég rövidek, megszokást igélnyelnek (2esben 85-nél tilt, gps szerint.) Lehet vele bőven meglepetést okozni a "tuningautósoknak" (inkább nem írom le, kikre gondolok :-) ). Egyszer egy A8as Audis is meglepődött, csak 200 felett tudott elmenni mellettem. A másik véglet: Octavia Rs úgy otthagyott, mintha álltam volna...
fogyasztás: 6,5l-15lig (előbbi gyógyautózás főleg országúton, utóbbi kézifékkel forgatás hóban) átlag 8-8,5
fék, futómű: A fék nem olyan hirtelen, mint a többi Megane-ban, de mindenképpen ez a jobb, ezt lehet érezni! Persze pl egy Opelból átülve az első pár fékezés itt is durva. Futómű: nem tipikus francia, ebben sportfutómű van, rossz úton ráz, zörög, viszont lehet vele kanyarodni. gumik: GoodYear Eagle F1 Gsd3 205/55 ZR16.
Belső, kényelem, felszereltség: meglepően jó első ülések, kellő oldaltartással, szerintem szép és sportos belső (Dynamic kivitel), kellemes tapintású anyagokkal. Formájához képest van benne hely, elöl bőséges, hátul magam mögött (180cm vagyok) még elférek. A csomagtartó nem túl nagy, viszont jó a formája, így mindig elférek benne. Elég jól felszerelt, 8 légzsák, abs, ebd, esőérzékelő, fényérzékelő, kártyás indítás, klíma, mindenfelé állítható kormány+első ülések, alufelni, elektromos ablak, tükör stb...
Szóval a lényeg: nem idős embereknek és nőknek való, mert nekik kitekeri a kormányt a kezükből :-) Egyetlen negatívum a szerelhetősége, pl kicseréltem a fényszóróban az összes izzót xenonra+krómindex, ehhez az egész elejét le kellett bontanom. Ami még nem tetszik, az nem az autó hibája, hanem a többi Megane tulajé: hiába villogok, köszönök nekik, nem tudják, mi bajom van. A Calibrámmal nem volt ilyen gondom!
Megmondom őszintén, előítéletekkel voltam tele, mikor megvettem (mert ugye francia), amik mára elmúltak, sőt!
Vagy egyszerűen csak szerencsém volt?
Hibalista
- vízcső elrepedt, magam javítottam
- fényszóró izzó csere otthon
Ide hordtam szervizbe
garázsom :-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
