Hűséges szépség
Szöveges ítélet
Annyit megemlítenék a fogyasztással kapcsolatosan, hogy nagyobbrészt országúton, autópályán abszolválódtak a km-ek, kisebbrészt városban.
Mikor berakattam azt a fogyasztáscsökkentőt - amit a hír tv-ben raklámoztak -, a 6,5 átlagom kb 5,6-ra csökkent. Ezzel együtt a motor ereje, nyomatéka is megnőtt, amennyire a végsebesség növekedéséből következtethetek (198-ról 204-re), kb a gyári 115 le-ről 125 le-re.
Az eredeti motorerőről, -karakterisztikáról annyit, hogy ha csak nem pakolunk bele drága, jó minőségű benzint, nem egy rajtbandita. Ellenben olyan 100-110-nél megjön az ereje, és onnantól rendkívül rugalmas, a gázadásra azonnal reagáló autó lesz. Autópályás élményautózára kiváló, ha 120-nál taposok a gázra, ugyanúgy meglódul, mintha 150-nél vagy 180-nál teszem ugyanezt. Olyan 190-nél megy el az ereje, de azért 200-ig így is felkúszik a mutató.
Hátrány, hogy hátra nehezen lehet látni, valamint a speciális hátsó ablak miatt csak kis felületet tud letörölni a törlőlapát.
Összességében én szeretem, szép, dögös kocsi, főleg így, feketében, ha az ember figyel, nagyon könnyen jó fogyasztást tud produkálni, autópályán élményautózni is jó, és a legfőbb, gyk. hiba nélkül üzemel, tökéletesen megbízható, így, 3 és fél év után is.
Még annyi, hogy akkoriban alig kevesebbért árultak skoda fabiát...
Hogy ki a fasz vesz egy ronda, kicsi, fel olyan motererejű kocsit egy gyönyörű, jóval nagyobb és sokkal erősebb megane helyett...
Hibalista
- Az első évben megtörtént párszor, hogy esős időben (100 km-es távon) a folyamatosan működő hátsó ablaktörlő leállt. Tudni kell, hogy ez 2-3 alkalommal fordult csak elő, és csak hosszú úton (tehát kb kétszázezredik törlésnél), ráadásul, ha megálltam, kézzel megböktem , gond nélkül elindult. Igazából olyan ritka ügy volt ez, hogy szinte szóra sem érdemes, de én azért szóltam, úgyhogy garanciálisan rendbetették a szervízben. (valami elektromos bibi volt)
-
- Sem előtte, sem utána semmi, de semmi problémája nem volt, egyszerűen tökéletes, hibátlan!
- Nem lazulnak, hajlanak, törnek le a fogantyúk, kallantyúk, sem kívül, sem belül - pedig hallottam már hasonlókat más autóknál. Nem zörög semmi. A motor, futómű, elektronikai akármik mind-mind tökéletesen, hibátlanul működnek.
-
- A legkeményebb téli időket (december, január) az autó rendszerint kinn tölti, de ez sem zavarja.
-
- Igazából én csak döbbenten olvasgatom, hallgatgatom olykor, hogy másokkal mi minden meg nem történik autóügyileg, nálunk semmi izgalom ilyen téren nincs, az apám nissanja és az én renaultm is hiba nélkül üzemel.
Ide hordtam szervizbe
A miskolci renault-szalonba, -szervízbe vittem. Rohadt szemetek voltak, udvariatlanok, nem odafigyelők, várakoztatók, nem elintézők. Megjegyzem, javíttatni nem kellett az autót, csak ezek a kötelező átvizsgálások...
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | vezettem előtte több autót, de ez az első saját használatú. | Következő autója? | egyelőre nem akarok semmit, ez tökéletes... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
