harmatgyenge munkagép
Szöveges ítélet
Előtte Ford Focus alapmotorosokat, azelőtt, meg 1.4-es astráka használtam, szintén cégesként, azoknál sokkal jobbnak érzem.
Nem tetszik benne: A rugózása elég kemény szinte németes, az ülései nem az igaziak, párszáz kilométer után nyomják az ember fenekét, megfigyeltem 300 km után már fáj is, meg kell állni megmozgatni magam. Hiába állitható a kormány és emelhető az ülés, tök átlagos, 175 centi 80kg termetem ellenére is nehéz normálsi poziciót találni benne A beltér nyomasztóan fekete, nagyon zavar, h éjjel a műszerfal elég gusztustalan vajszinű derengése és a középső konzol halvány fénye nagyon gyenge, teljesen feltekert fényerőszabályzónál is, kicsit depressziós tüneteket okoz órákat éjjel vezetni benne. Újkorában olyan erős volt a gyári vegyszerszag, hogy csak kb 20e km után tünt el. Az elektromos szervójú kormány túl könyű, alig van visszajelzés, állandóan korrigálgatni kell, pedig alapvetően jó az egyenesfutása. A leggyengébb láncszem a motor, annyira kevés hozzá az 1,4-es, hogy kinszenvedés vele autózni, ha meg meg is van pakolva, akkor vánszorgássá válik, szerintem ilyen gyenge motorral ez a nehéz kasznis kombit nem is szabadna forgalmazni.
A váltó kimondottan jó, puha, könnyű a fel és leváltás, pár a hátramenetnél 3-ból egyszer kissé bereccsen ( a szervizben mondták, hogy majdnem mindegyik ilyen ).az egyes teherautósan rövid, viszont még ha kipörgetve teszem kettesbe, ott meg akkor is gyenge marad. ezzel a motorral varnyú kombiról renaultra váltó vidéki öreguraknak ajánlható ( nameg cégeknek, akik a legolcsóbb verziót veszik és állandóan rohangászó kollégáikat hagyják szenvedni vele). Motorfékezésnél 3ezres fordultszám környékén erős rezgő fémes hang jön belőle, a szervizben mondták, hogy ezzzel semmi baj. A féket nehéz adagolni, bp-i araszolgatásokál utálom mikor bekap és majd nekem jó a mögöttem kb 10-el jövő. az elekromos ablak recsegéséről itt olvastam, fel se tünt, de nekem is igy teszi, ha felhúzom, végálásban olyan, mintha pár másodpercig a helyét keresve a kárpittal kűzdene. az izzócsrékr már bérletet válthatnék, a zömmel bp-i földutjellegű utak szinte eszik a tompitott izzókat, amit csak szervizben tudnak cserélni.
tetszik benne: igénytelen, nagyon megbizható, 8,3-as fogyasztás, főleg fővárosi közlekedésben jó literrel ksebb, mint a hasonló kategoriás konkurenseké. Baromi jól pakolható és praktikus, jó minőségű a kárpit és a beltér, szinte ujszerű többb, mint 40ezer km, és az eddig szállitott több száz tonna, sokszor bedobált cucc ellenére. Rossz uton sem nyikorog és nyeszereg, stabil, a fűtése erős, az ablakok nagy látóteret adnak.nagyon csendes autópályán alig van zaj, még 130-140-es utazótempónál sem kell üvöltözve beszélgetni.
Összefoglalva, családi autónak semmiképp nem való, munkára viszont tökéletes, bár azt, hogy ennyire gyenge alapmotorral adják, nagy piszokság a renaulttól ( az autóhoz képest csak, mert ez twinibe, vagy clioba tuti erőmű )
Hibalista
- az átlagosnál sokkal több kiégett izzó, motorelektronika
Ide hordtam szervizbe
Renault délpest
lassúak, még a telefont sem veszik fel, ha nincs kedvük, a flottás autóknál kamu alkatrészcseréket is számláznak
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Renault keletpest
elég gyorsak, az áraik akár a délpestnél, de nincsenek annyira elszállva és nem kavarnak a számlákkal flottás autóknál
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus kombi 1,4 | Következő autója? | egy másik mégane jó lenne, de normális motorral |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
