Hanyag francia elegancia, megbízható erőművel
Szöveges ítélet
Használtan, 1 évesen, 30 ezer futott km-rel vettem, pedig nem is ezt kerestem, de...
...de az ára és az állapota meggyőzött! A formájával nehezen barátkoztam meg, de a belső kényelem kárpótol. Igaz itt-ott franciás hanyagsággal összerakott (pl: műszerfal hangszóró burkolata) de annyira nem bosszantó.
A motorja kiváló, bár csak 1500 felett ébred, így 5. fokozatba csak 75-80-nál lehet felkapcsolni. 1500 alatt néha rángat, így 50 km/h alatt illik 3. fokozatba visszakapcsolni. Ha viszont ezt megszoktad, jól kezelhető, szükség esetén elég dinamikus, ha kell könnyedén 160-180-as utazót is tartja, a vége bőven 200 felett van, bár ott már azért elfogy az erő.
A fogyasztás jó, a legkevesebb mért 4,6, a legtöbb 5,8 liter, de nyáron átlagban 5,2 télen 5,4 körül van viszonylag dinamikus autózással. Hoszzú távon természetesen kevesebb, de ez inkább csak nyaraláskor, kirándulásoknál jelentkezik.
Negatívum: 4 ajtós változat, így a bazi nagy csomagtartó nagyon nehezen pakolható, egyszerűen szűk a nyílás. A másik a futómű, ami kényelmes, de kanyarban - hát meg kell szokni (előtte egy F Astrám volt, 15" könnyűfém felnikkel, peres gumival, már-már gokartos kanyarstabilitással.)
Hibalista
- 15ezer km-ként olajcsere, -15 ezer Ft +prolonggal kezelve, (8 ezer a neten a dupla adag, ami folyamatos használatnál 4 alkalomra elég)
- 60 ezernél első fékbetét csere, féktárcsa szabályozás 20 ezer Ft. (TÍPUSHIBA: az első fékbetétek nem szimmetrikusan kopnak, ha van rá mód, érdemes félidőben megcserélni őket!)
- 108ezer km-nél - szakszervízi tapasztalatok alapján- vezérműszíj + futó- és feszítő görgők, továbbá hosszbordás szíj + feszítő- és futógörgő (konkúzió: vélhetően a vez.szíj elfutott volna a gyár által megadott 150ezer km-ig) -50 ezer Ft + a váltón rudazaton alul lévő rugó 4 ezer!!! Ft
- 115ezer km-nél generátor szabadonfutó csere -20 ezer Ft(először csak elkezdte rángatni a hosszbordás szíjat, majd abból egy darab leszakadt és beszurult az ékszíjtárcsa mögé úgy, hogy csak a leszerelés után lehetett csak látni: az ékszíjat el kellett vágni, majd családal együtt indulás haza, -töltés, hűtés nélkül, útközben 1 pihenő, mer a 30-as csak cammogott, így melegedett a motor- a vendégség ráér!
- 124 ezer km-nél gázolaj szűrő csere! 10 ezer Ft (szégyen, de a 60 ezres kimaradt, de nem volt sok trutymák a szűrőben -igaz csak prémium gázolajat: általában AGIP blue dieselt tankolok
- +időszakos klímatisztítás- házilag végezve (1400-1800 Huf)
- Jó tanács: a szűrőket a "szűrőboltból" szerzem be, így az összes (olaj, levegő és pollen) annyiba se került, (kb 3500 Ft) mint a nagyob kereskedőknél az utángyártott pollenszűrő - kedvezménnyel.
-
Ide hordtam szervizbe
Renault 60 - korrket társaság, -van némi ismerős is- de a szervízdíjak.... (a 60 ezres szervíznél az árajánlattal bőven 100 ezer felett jártunk)
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
vidéki kisműhelyek becsületes, lelkiismeretes és nem utolsó sorban megfelelő tudású szerelőkkel - mindkettővel baráti viszony évek óta
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 96000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | F Astra, 3 ajtós | Következő autója? | nem vagyok márkahű, de talán egy Volvo S80, |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
