A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1.5 dCi 86 LE Grandtour Live! 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ha kedves vagy, akkor meghálálja!

Szöveges ítélet

Nem akartam dízelt. Főleg nem 1.5 dCi-t, sok rosszat hallottam róluk. Főleg olyan emberektől akik kannáznak!!! Próbálok rövid lenni amennyire csak lehet. Azért is akarok ide írni ítéletet, mert láttam hogy sokan fikázzák ezeket a kocsikat.

Nos, azért is mertem megvenni, mert 100% osan leinformált autó garantált km állással egy tulajtól szervízkönyvel szervíztörténettel. Megnéztük rendben volt. vásárláskor 115 000 km volt benne. Ami egy reális állás volt a korához képest. Úgy vásároltam, hogy teljese vezérlést cseréltek rajta és olajat, szűrőkkel. ( igen, gázolajszűrőt is, mert azt kell 10 000km ként ).


Motor:

Vásárláskor nem voltam tisztában azzal hogy van többféle 1.5dCi is forgalomban, mármint különböző teljesítményű. Enyém 86 lóerővel rendelkezik, ami nekem bőven elég. Ebből azt gondolom hogy tartósabb, mivel nincs annyira kihegyezve, alacsonyabb a töltőnyomás a turbón. Apropó turbó, az fix geometriás. NINCS BENNE KETTŐSTÖMEGŰ rettegett lendkerék, hagyományos van benne, aminek az ára töredéke a 106Le változaténak :) Egy turbós autót tudni kell használni. Aki nem tudja, annak könnyen elszáll a turbója 50 000km ként akár. Aki tudja az kihúzza jó esetben 200000km ig.

Fogyasztás, hmm, teletankoltam, mentem 300km-t és rátankoltam. 12,6 liternél kattant. Fejben nem nehéz elvégezni, ez bizony 4,2 es fogyasztás 30% várossal. Többi 100km/h tempó. Aki Magyarországon tankol az csak az OMV MaxxMotion Diesel-t tegyen bele, simát főleg más kutakon meg se próbáljon.
Eddig a ~40 000 km alatt durván 600 000-700 000 Ft között spóroltam meg azzal hogy ilyen a fogyasztás. Itt most lehet jönni azzal hogy " de a javítások nagyon drágák ha hozzá kell nyúlni" na de egy javítás szerintem nem nagyon van ennyi :) Szóval aki megy és használja rendesen annak megéri!!
Húz rendesen becsületesen ez az erőforrás is. Nekem elegendő német autobahnon 170 volt a max tovább nem mertem neki taposni. Pályán 130nál többet eszeget :) 4 személy, csomagtartó teljesen megpakolva 6,2Liter/100km és 130-140kmh val mentem.
Önindító szerintem kicsit alulvan méretezve.

Ezzel a motort le is zárnám.


Futómű:

felesleges szidni, itthon szarok az utak és kész. Itt minden tönkremegy.


Utastér : Nagy, kényelmes számomra. 4 ember hosszútávon is kényelmesen elfér. Egyedül a műanyag recseg néhol a rosszminőségű úton. A szélvédő és a műszerfal találkozásánál valami szivacs elcsúszott és nyekereg ha rossz az út. Engem már nem zavar, próbálok olyan utakon menni ahol jó. - vagy a zenét hangosítom fel :) Kormánykerék málik, kopik erősen. Ez tipikus megane betegség. Jövőhéten megyek bebőröztetem profikkal 22000Ft ért. Nem volt gyárilag könyöklő az én kocsimban. Hát azonnal intéztem bele egy szinte új állapotú bontott középkonzolt :) kőkemény 6000Ft ért :))))

Utólagos tempomatot rakattam bele, ~16 000 Ft volt szereléssel együtt. Köszi KoAndrás! Rádióvezérlőről adogatom neki a parancsokat, nagyon szeretem! Ez kell minden kocsiba. AUX 3,5mm es Jack aljzatot 500ftból varázsoltam a gyári Update List -es rádióba.
Wunderbaumot szereti az autó - a BLACKet.
Kombi lévén családias kinézete VOLT. Felni, fólia és máris más a helyzet :)
Én meg vagyok elégedve, első saját autóm. Eddig jó választásnak bizonyult. 1,5m ft ért vásároltam.
10 000 Km ként gyári ELF olaj 5W-40 és MannFilter gázolajszűrő, és egyéb szűrők cseréje ajánlott!
Költözésnél jó szolgálatott tett, kb az összes bútorom belefért, akár darabvan, vagy egyben is. :)

Lényeg az, hogy ha valaki használt dízelt vesz, az nagyon nagyon nézzen utána hogy mi is volt a kocsival előtte. Tipushibákra tegyen félre a malacperselybe. Rövid távokat kerülni kell, néha meg kell járatni rendesen a motort hogy tisztuljon.

Remélem sikerült növelni a bizalmat az 1.5 dCi-k körében :)

Hibalista

- Rendszámtábla világítás. (3000Ft javítási költség) - Izzítógyertya 4 ből 3 rossz volt, de még így is indult 0°C környékén. Ezt márkaszervízben javíttattam, de többet oda se megyek :)

Ide hordtam szervizbe

95 000 km ig Renault Kalydi Debrecen. ( 20000km - ként )

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? S400, 320d Következő autója? Laguna vagy Megane ha lesz pénz akkor Coupé, de ezt megtartom amíg szét nem pereg :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)