Freddy a kutyaütő, Angliában...
Szöveges ítélet
Én szeretem... Bár mindenki akinek negatív a véleménye mondhatná, majd fogom én utálni ezt az autót. De az az igazság, nekem Megane I -em volt, de ahogy lehetett úgy gyűlöltem, szinte már arra is hajlandó voltam hogy én fizetek, csak vigye el valaki. Aztán eladtam. Megfogadtam mikor még megvolt, soha többet Renault. (Előtte Twingóm volt, oda voltam érte) Aztán mikor sikerült eladnom az előző meganeom, már az eladás napján az újakat nézegettem. Eldöntöttem, nem hagyom hogy a rossz szájízem belekényszerítsen egy fapados kidolgozatlan, kényelmetlen VW-be... Tehát kinéztem, és megvettem. 3 napot használtam Mo-on, minden körülmény között... Kiállta... Az egyetlen dolog amit nem szeretek benne -valószínűleg ami miatt az előző tulaj eladta- hogy reggel nem indul elsőre gáz nélkül, hanem csak másodikra... De ha adok neki egy kis gázt, akkor minden ok. Persze ehhez hozzá kell tennem, ez minden nap egyszer történik csak. Ha 10-12 órát áll az autó, akkor ezzel büntet... Utána már minden tökéletes ha 1000-szer állítom le akkor is remekül indul. Elvittem még Mo-on a szervízbe, ahol visszanézték hogy az előző tulaj garanciában 3-szor vitte vissze "hidegen nehezen indul" címszóval. Még nála garanciában vezérműszíjat cseréltek hozzávalókkal, majd nálam garanciában FHP (felső holtpont jeladó) mivel a motortérben ez a jeladó úgy el volt rozsdásodva mintha a Titanic fedélzetéről hozták volna fel az autót... Na mindegy, szeretem Freddyt, és ez legyen a legnagyobb baja, valaha. Ha pöpec autót akarnék ugyanennyi önerével vennék egy BMW 116- ost 5 év aranciával, aztán nem kéne assistance meg ilyenek. De ez benne a buli. Kihozott Angliába, egyet nem köhögött, 1500 km 14 óra. A vezetési élményt nem hiszem hogy egy ilyen kategóriájú autónál kellene firtatni, jól megy, kényelmes, minden kézre esik, és azt hiszem az árához képest a magyar piacon a legfelszereltebb autó. Nem hinném hogy bármi más márka alapárba ad 6 légzsákot meg a többi remek kis dolgot, ami minden nap megmosolyogtat. A szürkületérzékelőt, a esőszenzor, és persze ha jön a seggünkben egy másik autós, nem vakít meg a lámpája, mert a belső visszapillantó fényre sötétedik. Azt hiszem egyenlőre ennyi róla. Nem dícsérem tovább, mert elbízza magát....
2008. március.
Nos a kerregő hang 41000 km-nél és 3,5 évnél nem mást mint egy 120 ezer forintos vezérműfogaskerék cserét a hozzá cserélendő vezérműszíj, görgök, tömítések stb-k cseréjét sugallta. De meglepő módon a Renault Hungaria 98 ezer forint hozzájárulást adott, aminek mondhatni örültem mint majom a ...
De a lényeg számomra, miért is kellett ennyi km és ilyen kevés km után ezt cserélni egy alighanem mondhatni olcsó autóban?
A kérdés persze a gyár felé ment, a válasz persze a hibás beszállító a hibás alkatrészekkel.
Most remek az autó, de meg kell vallanom ha nem került volna csak 30 ezrembe, a kocsi most már nem az én nevemen lenne.
Most már szeretem ahogy van, nem égő más előtt indítani mert már nem olyan a hangja mint egy bendixes Polskinak...
Gondoltam megosztom azokkal akik még panaszkodtak a kerregő indításra hogy mire is számítsanak, és addig vigyék vissza a szervízbe amíg 4 éves nem lesz. Ja és tegyék össze a kezüket hogy a vízpumpa ne károsodjon. (ez az amit nekem mondtak)
Éljenek tovább a legszebb seggű Megane-ok, gond, hiba, baj, lerobbanás nélkül.
Hibalista
- FHP, Ablakmosó motor, bal első ablakemelő (garancia)....
- Előző tulaj, vezérműszíjcsere 8000 km-nél
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Zalaegerszeg, precízek, barátságosak, és nem utolsó sorban értenek ahhoz amire hivatottak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane I | Következő autója? | Renault Megane RS |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
