A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Limousine 1.6 Dynamique 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Francia relikvia

Szöveges ítélet

Életem egyik legmeghatározóbb pontja volt, amikor beleültem az első komoly autómba, egy korallpiros 1.6 Megane Limousinba.
Előtte évekig egy 2003-as Sport Swifttel jártunk (a mai napig a megvan második autóként), amit még a főiskola kezdésekor vásároltam.
A Renault-ot nagyapám vette a gödöllői Renault Békésinél 2006 júliusában.
Majdnem full extra, vagány bordó fényezés, panorámatető, erős motor. Akkoriban 17 éves fejjel csorgott is rá a nyálam rendesen.
Elég sokat jártunk vele mindenfelé kirándulni az országban, de egyszer elvetődtünk vele például a Tátrába is. Nagyapám országos lefedettségben működő agro-állatorvos révén aktív felhasználó volt több ,mint 6 évig.
2013 márciusában autócserére határozta el magát, ekkor hívott fel, hogy nem szeretnénk-e átvenni a Megane-t. A dolognak annyi hátul ütője volt, hogy amíg az új autó (Mercedes CLA) nem érkezik meg, addig igényt tart a kocsira.
Szóval vártunk, eljött az április, reménykedtünk, vártunk, következett a május, nemsokára jön az új, vártunk, majd a június, biztattak, vártunk, július, iszonyat meleg, vártunk. Augusztusban végre elérkezett a várva várt nap: "Jöhettek az autóért." Kimetróztam Újpestre, majd jött az eligazítás.
("Óvatosan használd, ne száguldozz, lefényképeznek, felborulsz,- Szóval csak a szokásos nagyszülői intelmek.)
Első közös utunk úgy kezdődött ,hogy a repülőgépkarra hajazó kéziféket nem engedtem ki teljesen, így mentünk vagy jó 200 métert a benzinkútig, közben nem értettem ,hogy miért sípol veszettül folyamatosan, és miért villog a felkiáltójel a műszerfalon.
Persze nagy volt az öröm, első este az asszonnyal mentünk egy kört romantikázni, másnap pedig telefon a haveroknak, hogy megvan az AUTÓ, este menjünkmár valahova.
A nyár megmaradt részében még leugrottunk vele a Balatonhoz nyaralni egy hétre.
Kifejezetten tetszik, hogy viszonylag egyedi a megjelenése a bordómetál szín-napfénytető-könnyűfelni kombináció miatt.
A motor jól húz, nagyapám utolsó mért átlagfogyasztása 6,2 L volt, bár Ő főleg autópályán használta, nekem nehezebb a lábam, így felugrott 7,5-8 L környékére, egyszer sikerült csak annyira értelemesen autózni ,hogy 6,4 Literre jöjjön ki végül a mért érték.
A tankra a karbantartási kézikönyv körülbelül 65 litert ír, egyszer beltankoltam 66,5 -öt, de akkor már az üzemanyagjelzőn elsípolt az utolsó 20 km-nyi benzinmennyiség is. Telitankolni a mai árak melett egy gazdasági csőd.
Autópályatempónál sem hangos, egyedül a panorámatető felől szokott hallatszódni némi sustorgás 120-130 KM/h körül, ami ,hogy ha fent vannak a tetőcsomagtartó rudak nagyobb széllökéseknél hangrobbanássá erősdik. Nyitott tetővel autózni élmény, de beszélgetni lehetetlen közben a szélzajtól.
Néha nagy sebességnél úgy érzem, hogy az egyébként precíz váltó egy hatodik fokozatot azért elbírt volna..
A csomagtartó óriási, bármit képes elnyelni, csak pakol bele az ember, és még mindig fér...
Az izzócsere egy rettenetes procedúra, az első fényszórókhoz gyakorlatilag lehetetlen hozzáférni a kerékívekben sérülés nélkül.
Az extralista körülbelül olyan terjedelmű, mint az értelmező kéziszótár, mindig találni valami új megleptést. A múltkor Keszthely előtt elénk szaladt egy róka vészfékezés ,és jé: vészvillogó is jár hozzá?? A kézikönyvben utánaolvastam és valóban, apró figyelmeztetés a környeztünkben lévő autósoknak. Soklégzsák, esőszenzor, kártyás indítás, erős fényre sötétedő tükör, sötétséget érzékelő kanyarfényszóró, digit klíma, ülésfűtés, tükörfűtés... A Suzuki után ijesztően sok.
A futómű nagyon jól elnyeli az úthibákat, bár azért érezhető ,a nagyméretű gumik könnyen átsuhannak a hungarikummá érett pesti kátyúkon.
Az első és azóta egyetlen hiba karácsony előtt jött elő a céges buliból hazafelé, a Budafoki úton. A motor rángatni kezdett, nem gyorsult és mire hazaértem Kispestre a fogyasztásmérő 14,5 litert mutatott átlagban. Gyújtótrafó csere lett a vége (Mire felértem vele a szerelőhöz, addigra már csak két henger ment). Az új gyertyákkal együtt a végösszeg 35 000. forint lett. Ez legyen a továbbiakban is a legkomolyab baja.
Nagyapám elmondása és a szervízszámlák alapján ez egy viszonylag tartós darab, a 170 000 km alatt gyakorlatilag egy gyújtásprobléma jött elő össz-vissz, ezt a Békésinél viszonylag gyorsan és olcsón orovosolták.
A gyári Philips CD lejátszó kezdetben nem volt hajlandó beolvasni a CD-ket, ezt a problémát sűrített levegős tisztítással orvosoltuk.
Összeségében gyakorlatilag jó vásárt csináltunk, bár Én eleinte aggódtam, hogy a filléres Suzuki után belecsapunk a lecsóba és pénztemetőt veszünk, de szerencsére nem így lett.
Bízom benne ,hogy még évekig örömünket lelhetjük ebben a műremekben bosszúságmentesen.

Hibalista

- 170 000 km-nél gyújtótrafó probléma. (Az új trafó gyertyacserével együtt 30 000 forintba került.) - Gyári Philips CD lejátszó meghibásodása. - Önindító meghibásodása. - Küszöbhorpadás. (Javítása: 50 000 HUF) - Izzócsere az első fényszórókban. (Házilag megoldható, de borzalmas, a márkaszervízben pedig vastagon fog a ceruza.)

Ide hordtam szervizbe

Egy nagyon lelkiismeretes autószerelő Budafokon, a Leányka utcánál. Precízen és reális árakon dolgozik, egy-két napnál nem szokott több időt igénybe venni egy komolyabb "beavatkozás". A küszöb javítását egy ugyancsak budafoki székhelyű lakatosmester végezte. Szintén precíz és gyors munkavégzés.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 GLX Sport Következő autója? Megane vagy az új Clio
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)