Francia autó?!? Vazze, az enyém jó!
Szöveges ítélet
2004 őszén vettem a vadiúj Renault Megane II. 100 LE Grandtouromat, amit a mai napig imádok. Azért a kereskedésben (Renault-Ház Bp.) átvételkor már meg tudtak lepni, mert nem a hővédő üvegezésű szélvédővel jött az autó. Azt mondták a beszállító leállt a gyártással és újat keresnek szal´ ez van - kell vagy nem? Kellett. Így is majd három hónapot vártam rá. Levettem persze őket egy ingyen váltózárral meg egy-két aprósággal fájdalomdíjként. Az autó nagyon bevált, pedig sokan óvtak tőle. 90 ezer km-t tettem bele és soha nem romlott el, nem állt le, nem hagyott ott. Az átlagfogyasztása a legjobb tulajdonsága: nyáron, állandó klímával 5,7 pedig hajtom rendesen. Bulgáriába lementem egy tank benzinnel. Zokszó nélkül lehet egy tankkal (60 liter) 1100 km-t menni. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy bár Pesten is használom, azért a zöm autópálya. Hibák: csak apróságok voltak, észrevettem, hogy hidegen ráz az autó (új korában nem tette) motortartó bakot cseréltek szervízeléskor azóta nem csinálja. A napfényrolómnak kiakadt a visszahúzó rugója- garis csere - azóta jó. A szervízek alatt a szokásos olajcserék és üza szűrő, pollenszűrő stb. mellett 60 ezernél kellett első fékbetéteket cserélni. Most viszem a következő szervízre. Átlagos szervízköltségem 35 ezer Ft. Még újonnan vacakolt a hátsó ablaktörlő - nem szerette ha kapcsolgatom, három-négy ki-bekapcsolás után nem működött. Ha leállítottam és újraindítottam (tiszta vindóz :)) akkor megint működött. A szervízben azt mondták szoftverhiba, de megcsinálták. Volt a családban még egy ugyanilyen autó a bátyámnak, aki megcsinálta vele az ötcsillagos töréstesztet. Rendőrautó (öreg Ford Scorpio) telibeverte a vezetőajtónál oldalról kb 80-nal. 15-20 méteren át tolta, majd repülés egy padka miatt és tetőn landolás. Sikítozó szemtanúk, "tuti meghalt aki benne ült" kommentárok -ő pedig néhány karcolással kiszállt. Öv be volt csatolva, a hat légzsák elnyílt, az kasztni megcsavarodott, szal´ totálkár, egy milla bukta. Összegezve: az autó kellően nagy, kényelmes hosszú úton is, az én szememnek szép, - pedig szerintem kevés a jól eltalált kombi - és megbízható. Mármint az enyém. A fékeket szokni kell, mert nagyon fog. Az újságírók vhogy úgy jellemzik, hogy nehezen adagolható. Guruló tempónál igen, autópályán már ok. Azért írtam le a véleményem, mert elhűlve olvastam a hasonszőrű autóval bíró taxis leírását, akinek már fél autóját kicserélték. ( "A szervíz kedvence" http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=28335) Szóval olyan is van, meg ilyen is. Csá.
Hibalista
- Motortartó bak, hátsó ablaktörlő, napfényroló, fékbetét csere
Ide hordtam szervizbe
Renault -Miskolc
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F 1,6 16V | Következő autója? | még kivárok, nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
