Finom kis ketyegős 2.
Szöveges ítélet
Az előző ítélet óta elég sok idő telt el, az autóval kapcsolatos véleményem nem változott meg, továbbra is szeretem. Talán az első autóm amit fenntartások nélkül tudok szeretni. Maximálisan kiszolgál és ami lényeges, mindezt hiba nélkül teszi. Elég sokat használom városban, normális tempóban klíma nélkül 4-5,2 liter körül kéreget ( erősen lábfüggő, az első adat ingermentes lassú haladást kíván ), folyamatos araszolgatással klímázva 5,2-5,8 körül fogyaszt városban. Nagyon tekerve 5,5-6,2 körül fogyaszt városban. Nagyon finoman gyorsítva, maximum 100 km/h-t tartva tudja a 4,0-át, de ez elég embert próbáló feladat, nyugdíjas buszsofőröknek és millió kilométereket levezető szakiknak ez napi rutin, de én menni szeretek vele. Tempósan közlekedve de azért kicsit odafigyelve simán lehet vele átlag 4,8-at menni, de én inkább az 5,0-5,2-5,5 átlagokat tudom vele hozni, ebben már van 130+ sebesség is bőven, a legmagasabb fogyasztás az 6,2 volt eddig, ebben már nem volt korzózás, amit tud a blokk azt ki is hoztam belőle. Ja amúgy most 141 Le és 316 Nm, egy alapos optimalizálás után ( nem chiptuning és nem box !!!!!!! ), eltűnt belőle az alapjárat körüli gyengeség, sőt 1200-as fordulattól megjön belé az élet, 1500-tól 3500-ig olyat harap............. szóval meglepő és nagyon pozitív változások történtek. Ésszel használva kb fél literrel lehet faragni a fogyasztáson, nagyot durvulva 6,2 de ez már nem átlagos tempó. A legkellemesebb az egészben, hogy most klímával érezhetően erősebb, mint eddig klíma nélkül. A franciás kényelmet sutba vágva kapott az autó egy 65/45-ös ültetést, most orra van ejtve rendesen, eddig sem látott nagyon járdaszegélyt, ezután meg pláne nem nagyon fog. A rugózása keményebb lett, de így sem annyira kemény, mint egy alufelnis Swift II rugózása, max keresztbordákon üt nagyobbat, de cserébe olyan sebességekkel lehet beesni úthibamentes kanyarokba, ami már bőven nem számít átlagos tempónak. Szóval még szeretném sokáig tartani, mert maximálisan elégedett vagyok vele. A belseje is teljesen újszerű, amit néhányan írtak, hogy a műanyagok gumírozása mállik az teljes mértékben igaz, nekem a középső szellőzőrostélyok szélénél kezdődött el, de érdekes módon ott ahol rendszeresen használva van a gumírozott műanyag ( ajtóbehúzó fogantyú teljes felülete ), ott egyáltalán nem kopik. Semmi elektromos hibám nem volt még eddig, minden tökéletesen működik, pedig az autó rendszeresen és napi szinten használatban van.
Hibalista
- Évente egy pótféklámpaizzó ( 350 ft ) és valamelyik oldali féklámpaizzó ( 150 ft ) csere.
Ide hordtam szervizbe
A hivatalos márkaszerviz már nem játszik. A második éves szervizre én vittem az olajat, raktak fel gyári gázolajszűrőt és Motrio levegő-olaj illetve pollenszűrőt, meg csináltak egy zöldkártyát, ezért fizettem 40000 huf-t. Szerettek volna még cserélni hátsó fékbetétet is, de ezt köszöntem szépen nem kértem.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Az én kedves barátom. 9000 km-nél végezte el az első olajcserét, onnantól rendszeresen 15000 km megtétele után olaj+szűrők cseréje folyamatosan ( az első és második éves szervizt a márkaszerviz végezte el a pecsét miatt ).
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Skoda Fabia 1.4 16V 100Le | Következő autója? | passz, de dci az biztos |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
