Finom kis ketyegős
Szöveges ítélet
Kényelmes, nagy autó. A futóműve kényelmesre hangolt, nem túl lágy, nem túl kemény. A fékrendszer egész jó, bár csúszós úton hamar blokkolni szeretne, ezért az Abs szinte mindig dolgozik, az autó meg hosszabb fékutat produkál, egy finomabban adagolható rendszernek jobban örültem volna. Az összeszerelési minőség egész jó, majdnem németes, a kidolgozási minősége viszont nem éri el egyetlen német riválisáét sem, jobban kellene figyelni a részletekre, mert szemet szúr a sorjás műanyag, a műszerfal burkolatai alatt eldolgozatlan műanyag mócsingok, az ajtó és az oldalkárpitok hullámos illesztése. Műszaki ember lévén röhej hogy házilag nem tudok kicserélni egy izzót a fényszóróban ( diadém izzót rakok az indexnek ), mert a kezem egyszerűen nem fér be a szerelőnyílásnak titulált résen, aztán meg amúgy sem tudnám annyira kicsavarni a csuklómat, hogy hozzáférjek az izzókhoz. A hátsó lámpánál sem rózsás a helyzet, limuzinról lévén szó egy lehajtható résen keresztül kell görcsölni három műanyag csavarral azért hogy egy műanyagfedéltől megszabadulva, hozzá lehessen férni az izzókhoz, hatalmas agyrém ez a megoldás, mert ekkor már az egész lámpatest kivehető lesz, felesleges és bonyolult megoldás ez. 4 fok alatt a műszerfal óraszámlapjainak a sültje szól rendesen, ezt már több tulaj is mondta, nyárra megszűnik a dolog, de kissé idegesítő hogy a hideg beáltával akusztikai módon is jelez az autó folyamatosan hogy fagyveszély van !! A sebességváltó határozott előrelépés a francia autókhoz képest, 1-5 között gyorsan is lehet váltani, egyedül 5-6 és 6-5-nél van probléma, itt nem szabad gyorsan rángatni a kart, mert megakad. Térjünk rá a motorra. 106 ló, 3000 km-ig nem nagyon szeretett lépésben haladva 2-ből húzni, 3000 km-t elhagyva megerősödött és elhagyta ezt a kellemetlen tulajdonságát is. A forgalom ritmusát felvenni 1500-as fordulat fölé sem kell pörgetni a motort, nyugodtan végig lehet rakni a fokozatokat. 2000-ig elpörgetve már előzgetni kell és 110 fölé esik sebesség is. 2500-ig pörgetve minden fokozatban már a 100 ló körüli benzinesek csak erős pörgetéssel tudják tartani az iramot, én meg 6.-ban 130 fölött megyek. Nem egy 0-100-as gyorsulóbajnok, 11sec kell neki, ez köszönhető az átlagosnál jobb felszereltségnek és az 1340 kg-os önsúlynak, viszont nem álló helyzetből megindulva érdekes dolgokra képes, kedvenceim a Swift Sportok, nem is állok le velük lámpánál gyorsulgatni, de egy autóúton, vagy egy elkerülön mögüle indulva 50-60-as tempóról 170-ig hajtva ( száraz útfelületen, gyér forgalomnál, háromszor bróbáltam és 170-nél leléptem a pedálról, révén hogy még kevés km van az autóban ) 50-100 méter között kapnak a magyar sportolók. Fogyasztások.... Nos egy sok indítással spékelt városi hét 5.5 literre tornázza fel a fogyasztást, egy 50-50%-os teletankos menet átlag használatban, átlag -4 fokban 5.2 liter. Egy 550 km-s kör, odafele 130, visszafele 140 autópályával 5.6 liter -8 foknál. Gyakorlatilag ugyanazt tudja mint a 100 le-s pörgös, nyomakodós ex kisautóm, csak sokkal nyomatékosabban, 100 fölött sokkal robbanékonyabban, nagyobb kasztnival, minimum 2.5 literrel kevesebbet fogyasztva. A dieselt nem éri meg megvásárolni............. addig a pontig amíg ugyanannyiért nem sikerült megszerezni mint egy 1.6 16V-s modellt, ráadásul gyártásból rendelve, nem pedig valami bentragadt, túltárolt autót megkaparintva. Minimum 725 forint megtakarítást eredményez 100 kilométerenként, ezzel számolva 80000 km-nél és egy tulajdonossal 580000 huf marad a zsebben, ami nem éppen minőségi gázolaj tankolása miatt szivattyúra és befecskendezőkre is költhető ( én csak kannába tankolok kútfejről és otthon kettős szűrésű kannábol eresztem meg a tankot, hát maradnak érdekes dolgok a szűrőkben rendesen, ráadásul víz is kerül abba a fránya gázolajba, ugyhogy az átlag 20 liter megvásárolt gázolajból csak 19-19,5 liter kerül max át az autóba, a többi meg megy a hegyre begyújtósnak ), tehát nem biztos hogy megéri a dieselt megvenni.
19000 km után:
4 hónap elteltével azt tudom mondani, hogy nem bántam meg a döntésem, a fogyasztása botrányosan jó, nem csinált még semmi különöset és már nem idegesít a biztonsági öv miatt sem. Ha nem ingerlem és kresszt betartva, nem gyorsulgatva megyek országúton simán lehet hozni 4 alatti átlagot. Lendületesen, de csak százig húzva 4,2-4,5. nehéz 5.5 fölé vinni, ahhoz elég nagy baromságot kell vele csinálni: száguldozni kell 150 fölött
.
25000 km után: egy db 15A-es biztosítékot cseréltem a nem gyári rádió elött, igaz kicsit túl van bonyolítva a rendszer mert van egy Alpine fejem, két erősítőm, két aktív keresztváltóm, egy kondim, meg sok-sok vezetékem. Amit eszik az a gázolaj, azt is csak nagyon keveset. Nem zörög semmi, a műanyagok úgy szólnak bent mint anno az ugyanennyit futott Skodámban, vagy az Opelemben,azaz nagyon minimálisan.
Erdélyi túra ( 1982 km ): aki járt már Erdélyben, az tudja hogy Nagyvárad és Székelyudvarhely között kapja az első igazi ízelítőt emelkedőkből meg kanyarokból, olyat amilyet a mai Magyarországon még nem látott. Marosvásárhely volt az úticél, 748 km-t mentünk a célig, végig az M7-en Gps szerint 142 km/h-val ( óra szerint 150 ), aztán M0-M5, majd rá a 4-es főútra (90-130 között), ugyanez a tempó egészen Marosvásárhelyig (kivétel a visszafordítóknál, meg a Traffipaxos falvaknál), összesen 10 órát utaztunk 3 megállással. Ugyanez vissza, csak kicsit gyorsabb tempóval és 9 órás menetidővel, a maradék km meg a kiruccanásainkat fedte be. Nos 103,68 liter 1982 km-re, 2 ember+csomagtér dugig (2 mélyláda+2 combosabb utazótáska) végig klímával 225/45 17"-os gumikon. 5,231 l/100 km, mérve és a fedélzeti szerint is (5,2/100 km).
Én sokáig németautó párti voltam, de szerencsére adtam egy esélyt magamnak a Megane-al, nem bántam meg. És a motort sem, mert az a 106 ló elég meglepő dolgokra képes, simán együtt tudsz menni egy 320D-vel, ugyanúgy tempósan tudsz menni mint egy 525D, ha lendületben vagy akkor simán megfoghatsz egy széria 2.0pdtdi-t és ami a lényeg: az összesnél kedvezőbb fogyasztással. Persze nem hajtom szét, nincs a pedál a padlón végig a pályán, és nem is gyorsulgatok vele 0-100-at, mert ez arra nem való, de 100-190 között végi tud menni a nagyobbakkal ha szükséges.
Ja és még egy hiba: ki kell cserélnem az egyik izzót a rendszámtábla világításnál .)
Hibalista
- 15000 km-nél kétsze hallottam a kipufogó terelőlemez zörgését, ezt 1 perc alatt megigazították a szervizben, meg állitattam a csomagtérajtón is, ezt meg 3 perc alatt hajtotta végre a szervizesember. 24000 km-nél kézifékkart és elekromos ablakemelő kapcsoló egységet cseréltek garanciában( ez javítható lett volna egy led kiforrasztásával, de a csere mindig egyszerűbb ).
Ide hordtam szervizbe
Egy 5000 km-s olajcserét ( önszorgalomból ) bő 35000 forintért szerettek volna elvégezni nekem, amit aztán hiper-szuper olajjal, francia olajszűrővel 14000 forintból megejtettem.
15000-nél kis igazgatás két helyen, ezzel kicsit előrébb lépett a szerviz.
24000 km-nél éves szervíz: én vittem mindent, a szerelő gyors pontos és korrekt volt, felvette a gariban cserélendő dolgokat is.
Így fizettem 10300 ft-t a szervizért.
Ha valakinek tempomat hiányzik a kocsijából, esetleg ujautó vásárlóként iránta ácsingózik, az nehogy megrendelje a gyárit 80000 huf- ért, hanem nézzen körül a neten, nekem 1480 huf-ból megoldódott a tempomat problémája, ugyanis csak a gombok hiányoznak az autókból.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia Combi 1.4 16V | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
