Ezüst IRHa
Szöveges ítélet
2007 júniusában vásároltam. A formája fogott meg (Berline). A felszereltség-ár arány sem volt utolsó szempont a vásárlásnál. 2,1M és ezért divatos forma, ABS, klíma, elektromos ablakok elöl-hátul, isofix, kormányról vezérelhető hifi, fűthető-elektromosan állítható visszapillantók, ködlámpa, 6 légzsák, esőérzékelős ablaktörlő,fedélzeti computer, automatán felkapcsolódó fényszórók és gombos indítás valamint az 5*-os törésteszt nem rossz. Kicsit sok km volt benne 123000 de legalább biztosan annyi. A szervízkönyve rendesen volt vezetve a km bejegyzések és a dátumok is hihetőnek tűntek, és telefonon is leinformáltam az érintett szervizekben. Egyébként kívül belül nem látszik ez a futásteljesítmény, igen megkímélt, vigyáztak rá. A vásárlás után néhány dolog rögtön elromlott, de ezeket a hibákat elsősorban annak köszönhetem hogy kb 3-4 hónapot állt az autókereskedőnél. Pl:bal első ablakemelőben egy műanyag alkatrész eltörött. Leragadhatott az ablak és amikor használni akartuk hirtelen megránthatta. Egyébként többektől hallottam hogy renault betegség kb 3 éves korban kezd előjönni. Kicsit drága a javítás csak az alkatrész 98000 Ft (nincs utángyártott).Szerintem elkerülhető ha mosás után és télen is megjáratjuk az ablakokat pár naponta, így nem tud leragadni.
Leégett az ablaktörlő motor. Szintén speciális megane probléma. Az esővizelvezető nagyon kicsi rés (tényleg nagyon kicsi kb 7mm*3mm) eldugul a falevelektől, egy kis levél is elég és megáll a víz a szélvédő alatti vájúban. Így vízben áll az ablaktrölő lapátok tengelye, és szerintem a víz bele is folyhat a tengely mentén. Egy kis korrózió és meg is szorul. Senki ne erőltesse ha nehezen jár mert leég a motor. Egy kis VD40 a tengelyek ilesztésére csodákra képes, ha nem javul akkor szervíz de még mindig olcsóbb ha megjáratják, kitisztítják mint a motor csere.
A menetteljesítményekről röviden. Az elektromos gázpedált szokni kell, gyorsulási versenyre nem való. Kicsit lomhának tűnik elsőre, ez adódhat a súlyából és a kitűnó zajszigetelésből ugyanis nincs meg a sebeseégérzet.
A katalógus szerint 183 km/h óra a vége. A napokban ezt ellenőriztem 4.-ikben huzattam 170-ig és volt még egy sebesség. Kényelmesen lehet vele menni 120-130-as tempót.
Mindent összevetve nem bántam meg jó és nagyon kényelmes autó.
2007 dec. Jobb első ablakemelő is RECCS. (Sötétben, hóviharban.)
Szerencsére sikerült szerezni egy bontottat féláron.
Az ok az ablakok kiszáradása lehet a céges Octaviában is iszonyúan nyekereg, lehet hamarosan el fog törni benne valami. Pár évente célszerű karbantartani.
2008 Télen, hidegben kicsit süvített a kuplung kinyomócsapágy. Ezért kicseréltettem a komplett kuplungot, egyébként más baja nem volt. Cserekor láttuk hogy rendesen el volt kopva a tárcsa, sokat már nem ment volna. (140000 km)
Hibalista
- Bal első ablakemelő: 98000 Ft az alkatrész, kb 5-10000 a munkadíj
-
- Ablaktörlő motor csere: 76000 Ft
-
- Komplett kuplung, akkummulátor, pollenszűrő, olajszűrő munkadíjjal 110000 Ft (Nem márkaszervíz)
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Nyitrai Pécs: Nem igazán akartak foglalkozni velem, úgyhogy nem javították. Többen rosszakat mondtak a szervíz hozzáállásáról. Drágák,csalnak, hosszú a várakozási idő.
Ide nem is viszem.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kaposszekcső Szikó Petrol: Korrektek voltak, türelmesen válaszoltak a kérdéseimre, konzultálhattam a szerelővel az egyes problémákról. Mindent jól megcsináltak, igaz nem olcsón.
2008: Többé nem viszem márkaszervízbe, találtam egy jó kis szerelőt aki ért is hozzá.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 123000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1,3 | Következő autója? | Renault Laguna III |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
