A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 2.0 16V Privilege 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Egy Renault Hungariás dolgozó tapasztalatai

Szöveges ítélet

Nehéz objetíven nyilatkoznom; az egész életem az autók büvöletében telt el. Autóalkatrész-kereskedelemben dolgozom évek óta. A Renault Hungária Kft.-nél is lehúztam 2 évet, sajnos a gazdasági recepció (HAHAHA) engem is utolért, megszűnt a pozícióm.
A másik autóm egy 1992-es gyártású Mercedes 190-es (1.8E). Hát, a két autó ég és föld, egyértelműen érződik az a 10 év, ami elválasztja őket. Mindegyiknek megvan az előnye és hátránya, szubjektív véleményem szerint a Mercit kellemesebb vezetni. Akkor még más célból építettek autókat (na, mindegy, ez egy külön story...).
Miután megszűnt az állásom a Renault Hungáriánál, keresgettem valami modernebb autót. A kiválasztásnál az alábbi kritériumok voltak fontosak számomra: légkondi; benzines motor (nem veszek dízelt használtan- túl nagy a hibalehetőség listája), olcsó ár (autóra NEM veszek fel hitelt- ha csak olcsóbbra van pénzem, akkor olcsóbbat veszek/ én nem flancolok, nem érdekel, mit gondol a szomszéd). Mivel maradt némi Rönós ismerettségem, ezért nem zártam ki, hogy ilyen gépet vegyek (persze azért nézegettem rizskályhákat is).
Találtam egy 2.0-ás Megane-t az egyik márkakereskedésnél, megkértem a volt munkatársakat, nézzenek már rá egy kicsit a gépre. Pár nap múlva jött is a válasz, semmi igazán különös nem volt a kocsival, végig a fenti kereskedésben szervizelték. Nem volt más hátra, minthogy lemenni Miskolcra, hogy személyesen is megnézzem a kocsit. Habár az RH-s (Renault Hungária Kft.- a szerk.) exkollégám előre értesítette a márkakereskedés dolgozóit arról, hogy megyek a kocsit megnézni, ők nem törték magukat, hogy az autót kiglancolják. Amikor odaértem a kocsi elég elhanyagolt esztétikai állapotban volt. Fényezés kicsit karcos, a kárpit koszos és foltos volt (erről csak annyit, hogy egy fél csomag Haribot és vagy 200Ft-ot, apróban, sikerült a hátsó ülés alól összeszednem). Az autó egy 2.0 16V Privilege felszereltségű Renault Megane zöld színben. A felszereltség többek között az alábbiakat tartalmazza: automata légkondi, automata (szabadkezes) Renault kártya, ülésfűtés, tempomat, bőr-szövet kárpit, könnyűfém felni, behajtható tükrök és légzsák rengeteg. Az említett esztétikai hibák ellenére (ilyen dzsuvás kocsit én még kereskedésben nem láttam!) jó vételnek tűnt, rövid alku után meg is egyeztünk. A következő héten már el is hoztam a kocsit. Az autópályán elkezdett gyengülni az autó, 3 hengerrrel ment csak. Ezt furcsáltam, mert tudtam, hogy a 2000-es F4R motorral szerelt gépeket már gyárilag Denso trafóval szerelték, ami nem is volt hajlamos a meghibásodásra! Megérkeztem Pestre, addig is hol ment mind a 4 henger, hol nem. Miután a RenPaul exkollégával kiszedtük a trafókat, kiderült, hogy tocsog a vízben az egyik henger trafója. Csoda hogy nem ment??? Egyszer majd biztos megértem, emberek miért mossák az autók motorját...
Azóta klímatöltés, utastérszűrő- és gyertyacsere. Ami még hátravan: féktárcsa és fékbetét csere elöl és hátul, kormányösszekötő csere.
Rá kellett jönnöm, hogy túlságosan megszoktam az RH-nál a dízel autókat! Először azt hittem, hogy ez a kocsi nem megy! Pedig megy, csak nem úgy mint az importőri csúcs-dízelek. Persze lehet ezzel is 160-170-et utazgatni, csak éppen többet pörög (és fogyaszt), mint egy dízel.
Nekem a kényelme bejön, tele van extrákkal, jól megy. Imádom a sebességtartót és -határolót. Igazán kényelmes ezekkel az utazás. Hüvősebb időben jó szolgálatot teljesít az ülésfűtés, bár őszintén szólva a ´92-es Mercimben kultúráltabban mükődik! Abban pl. 2 fokozatú az ülésfűtés.
A fogyasztása 8,5-9 liter, ami még mindig kevesebb, mint a Mercimé. A 6 sebességes váltó nem rossz, nekem egy kicsit pontatlan (apám 106 lovas Dci-jében már egy sokkal korrektebb 6-os váltó van), ezt majd még megnézetem a szerelővel. Van egy légzsákhibám: amikor az ülést mozgattam takarításkor, valószínűleg meghúztam a csatlakozót, ezért van a hiba. RenPaul (RH műszaki kolléga) szerint még egy helyen le kell fogatni a kábelt, majd Clip-pel kiolvasni és törölni a hibakódot. Ez még hátravan.
Egyelőre ennyit tudok írni.

Még valami: a francia utáloknak és szkeptikusoknak annyit mondanék, hogy érdemes egy ADAC hibastatisztikát megnézni. Régen (2002 körül) a Renault igan gyatra minőségű kocsikat gyártott, majd jött a Modus, Clio III, Laguna II 2. fázis és Laguna III. Ezek már teljesen korrekt minőségű autók, vállalható választás bárki számára.

Hibalista

- Légzsák hiba-könnyen orvosolható

Ide hordtam szervizbe

Norauto

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

magánszerelő

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 93000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 190 1.8E Következő autója? Renault Laguna III talán
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)