A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1,4 Berline Authentique Plus 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csinos családi járgány

Szöveges ítélet

A pontok magyarázata:
Kényelem: szerintem kategóriájának egyik legkényelmesebb, legkényeztetőbb utastere (2003 őszén legalábbis). A mérete mondjuk lehetne nagyobb, de azért el lehet benne férni (magam mögött is, édesapám mögött is). A csomagtartót sok tesztben szidták, hogy kicsi, szerintem elfogadható, de van nagyobb is a kategóriában. A belső design nekem alapvetően tetszik, bár az Authentique Plus felszereltség műszálas hatású kárpitanyaga lehetne jobb is, de legalább tartósnak néz ki... A műszerfalon a kapcsolók "nagyvonalúan" vannak felhelyezve, azaz kissé lötyögnek. Rossz úton a műszerfal cincog, ez kb. 5000 km-esen kezdődött, azóta viszont nem romlott! A felhasznált műanyagok minősége a gyakorlatilag alapfelszereltséghez képest példaértékű, amihez hozzá kell nyúlni, annak kellemes a tapintata! 2007: egy-két helyen már észre lehet venni a francia összeszerelés "pontosságát", ez-az kissé elvetemedett, a bal első ajtóró behúzójáról a kellemes puha tapintatú anyag kis felületen (kb. 0,5-1 négyzetcentiméter) már lekopott, de komoly gond nincsen. Kényelemben, kidolgozásban nyilván nem éri el mondjuk egy Volvo vagy Jaguar vagy Mercedes szintjét, de a kategórájában nagyon ott van így csak 8.

Teljesítmény: nem egy versenygép, s a dinamikus haladás visszakapcsolgatásokat igényel. Az elektronikus gázpedál gázreakciója pedig siralmas. De ha az ember lepadlózza azért meg tud lódulni rendesen, különösen 3500-4000-től húz jól, egészen 6300-ig, innentől az elektronika már kezdi elvenni a gázt, s 6500 táján leszabályozva ránt egyet. Szóval a versenyzés nincsen a vérében, de átlagos családi igényeket teljesen kielégít! A végsebessége 185-190 körül van, 5 személlyel is, tartani is tudja (bár túl hosszan nem lett kipróbálva, mégse kínozzuk...). A váltót szokták szidni, hogy miért nem tudom, ugyan kicsit hosszú a kar, s e miatt hosszú úton is mozog, de pontos, s vajpuha. Szóval a motor lehetne jobb is, de ahhoz képest, hogy csak 1,4-es, teljesen elfogadható, így: 7

Fogyasztás: Szigorúan országúton használva 6,3-6,5; vegyesen 7,3-7,7, csak városban 7,9-8,5. A száguldást fogyasztási szempontból nem nagyon szereti, 120-ig kb. 7,0 l, de folyamatos 130-140 -nél már érdekes módon 8,0 körül alakul a fogyasztás, 150-160-nal már inkább 9,0-10,0. Végsebességgel haladva pedig: 14-16 l körül! (a pillanatnyi figyasztásmérő tanulsága szerint). Horvátországi út során, 1850 km-t megtéve, oda-vissza zömében autópályán haladva 130-140-es tempóban, a kevesebb országúton 80-110 között, az ottani kirándulások alkalmával sok hegyi úton fel-le, s némi városi tötyörészéssel, meg odafelé 2 óra lépésben haladós dugóval az autópályán az átlag pontosan 7,5-re jött ki! 5 személlyel, légkondi használat mellett, tetőboxszal az imént részletezett körülményket figyelembe véve, szerintem teljesen korrekt! Ausztriai kirándulás Innsbruckba és környékére 1800 km, odafelé 4 személlyel, csomagokkal, a magyar és osztrák szakaszon 130-140-nel, a németeknél 160-nal+végsebességteszttel, hazafelé a tetőn biciklivel (ez nagyon durván megdobja a fogyasztást, meg is lepődtem), 5-en, plafonig pakolt csomagtartóval: 8,0 l/100 km. Prágai kirándulás 1100 km, 4 személlyel, csomagokkal, 130-140-nel: 7,4 l/100 km.

Megbízhatóság: lásd lejjebb, szóval a mienkkel nincsen komoly gond, de nem merek 8-nál többet adni, hisz megköveznének, mert francia :)))

Szerviztapasztalat: a salgótarjáni szervíz, ahol vettük nagyon jó, s készséges, mindenkinek ajánlom, autóvásárlásra is! De mivel autókereskedőről/márkaszervízről van szó, 8-nál többet nem kap! :). Az esztergomi egész korrekt, csak megvolt bennük a tipikus márkaszervízes slendriánság, meg á, jól lesz az úgy szemlélet (30 000 km-es szervíz): 6 pont. A 60 000-es szervízt a garancia lejártával egy korrekt szaki csinálta, abszolút jó: 9 pont.

Szerettem? Szeretm a mai napig. Bár a hivatalos tulajdonos nem én vagyok, lévén családi autó. A külsejével úgy voltam, hogy mikor megjelent hajmeresztőnek találtam, majd beleszerettem, jelenleg az Alfa 147 után, a Citroen C4-gyel holtversenyben számomra az alsóközép második legszebb autója (szintén 2003-as vélemény, most, 2007-ben már a Volvo C30 vezet :).

Hibalista

- Kiégett egy tompított izzó (2005 eleje)
-
- Most már kiégett egy első index izzó is (2005 nyár)
-
- A légzsák visszajelző lámpája néha világít, a bal első oldallégzsák kábelének érintkezési hibája miatt (2005 nyár), a szervízben szigetelőszalagos körbetekeréssel orvosolták, azonban néha most is el?jön, némi megmozgatásra meg rendbejön, legközelebb azt hiszem szólni fogunk, hogy talán rögzítsék a helyére rendesen...
-
- Újabb tompított izzó (2006. nyár)
-
- A jobb hátsó kerékcsapágy búgni kezdett (kb. 70 000 km után), cserélni kellett (2007. ősz).

Ide hordtam szervizbe

Salgótarján, Esztergom márkaszervíz (az előbbi 8, az utóbbi 6 pont, így jön ki az átlagban 7 :) )

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Korrekt szaki, aki az átlagos 90-110 ezer Ft-os ajánlat helyett megcsinálta a 60 000 km-es kötelező szervízt kb. a feléből, pedig pontosan ugyanolyan alkatrészeket rakott bele, amik a márkaszervíznek is elő vannak írva...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Wagon R+ 1,3 GLX Servo Következő autója? Fene tudja... :) Renault Megane 1,5 dci pl. :) Ford Focus II, ilyesmi :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)