Csinos családi járgány
Szöveges ítélet
A pontok magyarázata:
Kényelem: szerintem kategóriájának egyik legkényelmesebb, legkényeztetőbb utastere (2003 őszén legalábbis). A mérete mondjuk lehetne nagyobb, de azért el lehet benne férni (magam mögött is, édesapám mögött is). A csomagtartót sok tesztben szidták, hogy kicsi, szerintem elfogadható, de van nagyobb is a kategóriában. A belső design nekem alapvetően tetszik, bár az Authentique Plus felszereltség műszálas hatású kárpitanyaga lehetne jobb is, de legalább tartósnak néz ki... A műszerfalon a kapcsolók "nagyvonalúan" vannak felhelyezve, azaz kissé lötyögnek. Rossz úton a műszerfal cincog, ez kb. 5000 km-esen kezdődött, azóta viszont nem romlott! A felhasznált műanyagok minősége a gyakorlatilag alapfelszereltséghez képest példaértékű, amihez hozzá kell nyúlni, annak kellemes a tapintata! 2007: egy-két helyen már észre lehet venni a francia összeszerelés "pontosságát", ez-az kissé elvetemedett, a bal első ajtóró behúzójáról a kellemes puha tapintatú anyag kis felületen (kb. 0,5-1 négyzetcentiméter) már lekopott, de komoly gond nincsen. Kényelemben, kidolgozásban nyilván nem éri el mondjuk egy Volvo vagy Jaguar vagy Mercedes szintjét, de a kategórájában nagyon ott van így csak 8.
Teljesítmény: nem egy versenygép, s a dinamikus haladás visszakapcsolgatásokat igényel. Az elektronikus gázpedál gázreakciója pedig siralmas. De ha az ember lepadlózza azért meg tud lódulni rendesen, különösen 3500-4000-től húz jól, egészen 6300-ig, innentől az elektronika már kezdi elvenni a gázt, s 6500 táján leszabályozva ránt egyet. Szóval a versenyzés nincsen a vérében, de átlagos családi igényeket teljesen kielégít! A végsebessége 185-190 körül van, 5 személlyel is, tartani is tudja (bár túl hosszan nem lett kipróbálva, mégse kínozzuk...). A váltót szokták szidni, hogy miért nem tudom, ugyan kicsit hosszú a kar, s e miatt hosszú úton is mozog, de pontos, s vajpuha. Szóval a motor lehetne jobb is, de ahhoz képest, hogy csak 1,4-es, teljesen elfogadható, így: 7
Fogyasztás: Szigorúan országúton használva 6,3-6,5; vegyesen 7,3-7,7, csak városban 7,9-8,5. A száguldást fogyasztási szempontból nem nagyon szereti, 120-ig kb. 7,0 l, de folyamatos 130-140 -nél már érdekes módon 8,0 körül alakul a fogyasztás, 150-160-nal már inkább 9,0-10,0. Végsebességgel haladva pedig: 14-16 l körül! (a pillanatnyi figyasztásmérő tanulsága szerint). Horvátországi út során, 1850 km-t megtéve, oda-vissza zömében autópályán haladva 130-140-es tempóban, a kevesebb országúton 80-110 között, az ottani kirándulások alkalmával sok hegyi úton fel-le, s némi városi tötyörészéssel, meg odafelé 2 óra lépésben haladós dugóval az autópályán az átlag pontosan 7,5-re jött ki! 5 személlyel, légkondi használat mellett, tetőboxszal az imént részletezett körülményket figyelembe véve, szerintem teljesen korrekt! Ausztriai kirándulás Innsbruckba és környékére 1800 km, odafelé 4 személlyel, csomagokkal, a magyar és osztrák szakaszon 130-140-nel, a németeknél 160-nal+végsebességteszttel, hazafelé a tetőn biciklivel (ez nagyon durván megdobja a fogyasztást, meg is lepődtem), 5-en, plafonig pakolt csomagtartóval: 8,0 l/100 km. Prágai kirándulás 1100 km, 4 személlyel, csomagokkal, 130-140-nel: 7,4 l/100 km.
Megbízhatóság: lásd lejjebb, szóval a mienkkel nincsen komoly gond, de nem merek 8-nál többet adni, hisz megköveznének, mert francia :)))
Szerviztapasztalat: a salgótarjáni szervíz, ahol vettük nagyon jó, s készséges, mindenkinek ajánlom, autóvásárlásra is! De mivel autókereskedőről/márkaszervízről van szó, 8-nál többet nem kap! :). Az esztergomi egész korrekt, csak megvolt bennük a tipikus márkaszervízes slendriánság, meg á, jól lesz az úgy szemlélet (30 000 km-es szervíz): 6 pont. A 60 000-es szervízt a garancia lejártával egy korrekt szaki csinálta, abszolút jó: 9 pont.
Szerettem? Szeretm a mai napig. Bár a hivatalos tulajdonos nem én vagyok, lévén családi autó. A külsejével úgy voltam, hogy mikor megjelent hajmeresztőnek találtam, majd beleszerettem, jelenleg az Alfa 147 után, a Citroen C4-gyel holtversenyben számomra az alsóközép második legszebb autója (szintén 2003-as vélemény, most, 2007-ben már a Volvo C30 vezet :).
Hibalista
- Kiégett egy tompított izzó (2005 eleje)
-
- Most már kiégett egy első index izzó is (2005 nyár)
-
- A légzsák visszajelző lámpája néha világít, a bal első oldallégzsák kábelének érintkezési hibája miatt (2005 nyár), a szervízben szigetelőszalagos körbetekeréssel orvosolták, azonban néha most is el?jön, némi megmozgatásra meg rendbejön, legközelebb azt hiszem szólni fogunk, hogy talán rögzítsék a helyére rendesen...
-
- Újabb tompított izzó (2006. nyár)
-
- A jobb hátsó kerékcsapágy búgni kezdett (kb. 70 000 km után), cserélni kellett (2007. ősz).
Ide hordtam szervizbe
Salgótarján, Esztergom márkaszervíz (az előbbi 8, az utóbbi 6 pont, így jön ki az átlagban 7 :) )
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Korrekt szaki, aki az átlagos 90-110 ezer Ft-os ajánlat helyett megcsinálta a 60 000 km-es kötelező szervízt kb. a feléből, pedig pontosan ugyanolyan alkatrészeket rakott bele, amik a márkaszervíznek is elő vannak írva...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Wagon R+ 1,3 GLX Servo | Következő autója? | Fene tudja... :) Renault Megane 1,5 dci pl. :) Ford Focus II, ilyesmi :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
