Családi utazóautó elektromos hibákkal
Szöveges ítélet
Elolvasva a népítéletet, úgy gondoltam én is megírom a tapasztalatokat. 2003. júliusában rendeltem meg az autót úgy, hogy csak képek voltak róla, szeptemberben jött az els? szállítmány, így el?tte csak egy 5 ajtóst próbálhattam ki, azt is szakadó es?ben. Egy Alfából ültem át, ami csodaszép autó volt, azonban családos embernek nem való, mert meglehet?sen kicsi benne hátul a hely, és csomagtartója se nagy. Mindenképpen nagyobb autót akartam, de 4,5 m-nél nem nagyobbat. Így esett a választás a kombi Mégane-ra. Mindenképpen mellette szólt az olcsó ár, a jó felszereltség, és a tágas utastér. A motorja is tetszett, bár nem a leger?sebb a kategóriájában, de a kombinál vezették be el?ször a +10% nyomatékot, így a 300 Nm-rel nagyon jól lehet élni.
Az autó felszereltsége Dynamique Plus, ami elég b?séges, ezenfelül xenonlámpás, és tempomatos.
Az autót októberben vettem át. Már átvételkor hibát jelzett a számítógép, miszerint ellen?rizzük az üzemanyagsz?r?t. Indításkor 30 mp-ig égett, és aztán elaludt a figyelmeztetés. Az autó ett?l függetlenül teljesen normálisan m?ködött. A szervízben megállapították a hibát, három hét kellett az alkatrész megérkezéséhez.
Az autó ezek után hibátlanul m?ködött. A + 5cm tengelytáv hátul nagyon érezteti a hatását, bár a tervez?k kicsit csaltak a biztonság kedvéért, ugyanis az ülések hátul mélyebbek. A csomagtartó nagyon variábilis, 520 literbe minden belefér, a ledöntött 1600 literbe meg pláne. A motor csendes, megbízhatóan m?ködik, jól húz, keveset fogyaszt.
Olvasva a többiek hibáiból lenne néhány tanácsom autós társaimnak:
Szerintem nem lehet egy olajjal 30E km-t menni, javaslok legalább egy plusz olajcserét, de inkább kett?t. A motor imádja az 5W-40 Elf Excellium olajat. Ugyanez vonatkozik a lég- és pollensz?r?re is. A turbóhibák is nagyrészt elkerülhet?k ezzel.
A motor rendkívül érzékeny a dízelüzemanyag min?ségére, emellett a magasabb kéntartalomra. Csak jó min?ség? üzemanyagot tankoljatok nagyforgalmú színes kútnál, ha megengedhetitek valamilyen kénmentes versenygázolajat (Shell V-Power, OMV Premium, Mol Evo) Az autó kisebb fogyasztással, halkabb járással és jobb gyorsítással hálálja meg.
A váltó sajnos valóban pontatlan, bár a 6 fokozat áttételezése tökéletes (rövidebb az 5. és 6. mint az 5 ajtósban) de nem t?ri a gyors váltásokat, és hidegen nehezebben jár. Ezen segít az olajcsere (Elf Tranself TRX 75W-80 kb. 2 liter) és valamilyen váltóolaj adalék (pl. Metabond GT)
A klímát érdemes a garanciaid?n belül ellen?riztetni, általában kevés a h?t?gáz, ami nem biztos, hogy szivárgás miatt van, valószín?leg keveset töltenek bele gyárilag. A h?t?gázban egyébként ken?anyag is van, amely a kompresszort keni, ezért a kis mennyiség a fenti alkatrész korai elhalálozásához vezethet.
Az autónál egyéb elektromos hibák is jelentkeztek, mint pl. nem m?ködtek az automatikus kilincsek, nem nyíltak és nem csukódtak, csak távírányítóval. de a cserével ez a hiba megoldódott.
A szervízekr?l annyit, hogy a Renault Dél-Pestr?l én is csak rosszat hallottam, viszont ha Renault-t akartok venni, a legkedvez?bb feltételeket a Renault Hungáriánál kapjátok. Minden használtautót bevesznek, az eladhatatlant is. Szervízbe viszont a központi Baumgartnerbe vigyétek, ott rugalmasan kezelik a hibák garanciális intézését, és nagyon jók a szerel?k. Fontos az elektromos hibák szakszer? javítása, ezért a jó villanyszerel?, mert a túlzott elektronikai alkalmazások még mindig nem teljesen kiforrottak. A Budaörsi úton több kit?n? villanyszerel? is van (szakzsargon: villanyász), így csak javasolni tudom. Ez persze csak Bp-re vonatkozik, a vidéki szervízekr?l nincs tapasztalatom.
Olajat vigyetek, mert a szervízben nagyon drága. Az Elf-et a Metabondnál 1000 Ft-tal olcsóbban megkapjátok literenként (www.metabond.hu), de a Homasitában is jó olajok vannak olcsón. Mindenkit lebeszélnék a szervízben egyébként dízelekhez ajánlott 10W-40-es félszintetikus Elf-r?l (Elf Turbodiesel) télen kipróbáltam borzalmas hanjga lesz t?le a gépnek.
Utángyártott alkatrészek nem nagyon vannak még hozzá, de a fogyó alkatrészek megfizethet?ek, nem drágák.
A fékek külön bekezdést érdemelnek, a fékút is fékreakció BMW szint?, 16-os 205-ös gumikkal verhetetlen rövid. Viszont a féktárcsák és betétek gyorsan kopnak, egy betét 30 E km-nél többet nem megy el elöl. Emellett id?vel sípolnak a fékek kis sebességr?l való kis er?vel fékezésnél, állítólag a féktárcsa anyaga miatt, amit módosítottak már.
Mindent egybevetve az autóval elégedett az egész család, igazi túrázó. Külföldön is voltunk vele jópárszor, 6,5-del elmegy tempósan is pályán. Minimum 5,8, max 8,3 volt eddig. A 6. sebesség nagyon kellemessé teszi az utazást, a fordulat 120-nál 2.200, 150-nél 2.400, 170-nél 2.700, 190-nél is csak 3.100. Végsebesség 1 f?vel óra szerint 210, GPS-szel mérve 203, órasietés 100-140-ig 5 km/h, efölött 7 km/h.
Nekem kapcsolókkal, ülésekkel nem volt bajom, az izzók sem égtek ki rendkívüli módon, egy-egy helyzetjelz?t cseréltem elöl és hátul, és egy rendszámtábla világítást. A xenonok állítólag nem bírják túl sokáig, de a szervízben van utángyártott izzó a gyári ár kb. harmadáért.
Feltétlenül ajánlani tudom a garancia+ szolgáltatást, mely két évvel vagy 100 E km-ig meghosszabbítja a garanciát, mindenképpen megéri a pénzét. A fenti garanciális cserék számlaértéke ugyanis már több mint 300 E Ft. Ez legalább anyagilag megvéd a kellemetlenségekt?l, ha vannak.
A tuningot a szervízben nagyon nem javasolják, pedig 145-re simán fel lehetne húzni. A Renault-nak komoly gondjai voltak az 1,9-es er?sebbé tételével, már közel 2 évet csúsztak a piacra dobással. A 2.2 dCi motorral rendkívül sok a gond, ez is visszavetette a fejlesztést, most jelennek meg az er?sebb verziók, így ez visszafogottságra adhat okot. Mellesleg a tuningolt autónál a garanciát azonnal megvonják, ha rájönnek.
32 E km-nél a xenonlámpák magasságérzékel?je elromlott, minek következtében a lámpák szervízállásba fordultak, teljesen az autó orra elé világítottak, este nem lehetett vele közlekedni. 2 nap múlva a probléma magától megjavult, de a jobb oldali magasságérzékel?t kicserélték. Pozitív volt, hogy a hiba bejelentésekor azonnal ingyenes csereautót ajánlottak, mert nem volt hozzá alkatrész, és nem vitatták, hogy ez így balesetveszélyes. Alkatrész szokásos két hét.
37.300 km-nél egy indítás után nem m?ködött a középs? m?szerfali panel, se h?tés-f?tés, se klíma, se ventilláció nem volt, mint utóbb kiderült egy kontakthiba okozta.
Hibalista
- gázolajsz?r?ház csere szenzorral 500 km-nél (garancia)
- ajtókilincsek cseréje 2 alkalommal 6 db (garancia)
- xenon magasságérzékel? csere 32 E Km (garancia)
- kártya kulcs cseréje törött szár miatt (5.800.- Ft)
- ablakemel? rudazat cseréje els? ajtókban 34 E km hibajelenség nélkül (garancia visszahívás)
- m?szerfali kábelköteg kontakthiba 37.300 km (garancia)
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Csepel
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner Budaörsi út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 37500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 156 1.9jtd | Következő autója? | valószín?leg BMW, vagy ha nem hát kisnyúl |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
