A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Grandtour 1.9 dCi Dynamique Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi utazóautó elektromos hibákkal

Szöveges ítélet

Elolvasva a népítéletet, úgy gondoltam én is megírom a tapasztalatokat. 2003. júliusában rendeltem meg az autót úgy, hogy csak képek voltak róla, szeptemberben jött az els? szállítmány, így el?tte csak egy 5 ajtóst próbálhattam ki, azt is szakadó es?ben. Egy Alfából ültem át, ami csodaszép autó volt, azonban családos embernek nem való, mert meglehet?sen kicsi benne hátul a hely, és csomagtartója se nagy. Mindenképpen nagyobb autót akartam, de 4,5 m-nél nem nagyobbat. Így esett a választás a kombi Mégane-ra. Mindenképpen mellette szólt az olcsó ár, a jó felszereltség, és a tágas utastér. A motorja is tetszett, bár nem a leger?sebb a kategóriájában, de a kombinál vezették be el?ször a +10% nyomatékot, így a 300 Nm-rel nagyon jól lehet élni.

Az autó felszereltsége Dynamique Plus, ami elég b?séges, ezenfelül xenonlámpás, és tempomatos.

Az autót októberben vettem át. Már átvételkor hibát jelzett a számítógép, miszerint ellen?rizzük az üzemanyagsz?r?t. Indításkor 30 mp-ig égett, és aztán elaludt a figyelmeztetés. Az autó ett?l függetlenül teljesen normálisan m?ködött. A szervízben megállapították a hibát, három hét kellett az alkatrész megérkezéséhez.

Az autó ezek után hibátlanul m?ködött. A + 5cm tengelytáv hátul nagyon érezteti a hatását, bár a tervez?k kicsit csaltak a biztonság kedvéért, ugyanis az ülések hátul mélyebbek. A csomagtartó nagyon variábilis, 520 literbe minden belefér, a ledöntött 1600 literbe meg pláne. A motor csendes, megbízhatóan m?ködik, jól húz, keveset fogyaszt.

Olvasva a többiek hibáiból lenne néhány tanácsom autós társaimnak:

Szerintem nem lehet egy olajjal 30E km-t menni, javaslok legalább egy plusz olajcserét, de inkább kett?t. A motor imádja az 5W-40 Elf Excellium olajat. Ugyanez vonatkozik a lég- és pollensz?r?re is. A turbóhibák is nagyrészt elkerülhet?k ezzel.
A motor rendkívül érzékeny a dízelüzemanyag min?ségére, emellett a magasabb kéntartalomra. Csak jó min?ség? üzemanyagot tankoljatok nagyforgalmú színes kútnál, ha megengedhetitek valamilyen kénmentes versenygázolajat (Shell V-Power, OMV Premium, Mol Evo) Az autó kisebb fogyasztással, halkabb járással és jobb gyorsítással hálálja meg.
A váltó sajnos valóban pontatlan, bár a 6 fokozat áttételezése tökéletes (rövidebb az 5. és 6. mint az 5 ajtósban) de nem t?ri a gyors váltásokat, és hidegen nehezebben jár. Ezen segít az olajcsere (Elf Tranself TRX 75W-80 kb. 2 liter) és valamilyen váltóolaj adalék (pl. Metabond GT)
A klímát érdemes a garanciaid?n belül ellen?riztetni, általában kevés a h?t?gáz, ami nem biztos, hogy szivárgás miatt van, valószín?leg keveset töltenek bele gyárilag. A h?t?gázban egyébként ken?anyag is van, amely a kompresszort keni, ezért a kis mennyiség a fenti alkatrész korai elhalálozásához vezethet.

Az autónál egyéb elektromos hibák is jelentkeztek, mint pl. nem m?ködtek az automatikus kilincsek, nem nyíltak és nem csukódtak, csak távírányítóval. de a cserével ez a hiba megoldódott.

A szervízekr?l annyit, hogy a Renault Dél-Pestr?l én is csak rosszat hallottam, viszont ha Renault-t akartok venni, a legkedvez?bb feltételeket a Renault Hungáriánál kapjátok. Minden használtautót bevesznek, az eladhatatlant is. Szervízbe viszont a központi Baumgartnerbe vigyétek, ott rugalmasan kezelik a hibák garanciális intézését, és nagyon jók a szerel?k. Fontos az elektromos hibák szakszer? javítása, ezért a jó villanyszerel?, mert a túlzott elektronikai alkalmazások még mindig nem teljesen kiforrottak. A Budaörsi úton több kit?n? villanyszerel? is van (szakzsargon: villanyász), így csak javasolni tudom. Ez persze csak Bp-re vonatkozik, a vidéki szervízekr?l nincs tapasztalatom.

Olajat vigyetek, mert a szervízben nagyon drága. Az Elf-et a Metabondnál 1000 Ft-tal olcsóbban megkapjátok literenként (www.metabond.hu), de a Homasitában is jó olajok vannak olcsón. Mindenkit lebeszélnék a szervízben egyébként dízelekhez ajánlott 10W-40-es félszintetikus Elf-r?l (Elf Turbodiesel) télen kipróbáltam borzalmas hanjga lesz t?le a gépnek.

Utángyártott alkatrészek nem nagyon vannak még hozzá, de a fogyó alkatrészek megfizethet?ek, nem drágák.

A fékek külön bekezdést érdemelnek, a fékút is fékreakció BMW szint?, 16-os 205-ös gumikkal verhetetlen rövid. Viszont a féktárcsák és betétek gyorsan kopnak, egy betét 30 E km-nél többet nem megy el elöl. Emellett id?vel sípolnak a fékek kis sebességr?l való kis er?vel fékezésnél, állítólag a féktárcsa anyaga miatt, amit módosítottak már.

Mindent egybevetve az autóval elégedett az egész család, igazi túrázó. Külföldön is voltunk vele jópárszor, 6,5-del elmegy tempósan is pályán. Minimum 5,8, max 8,3 volt eddig. A 6. sebesség nagyon kellemessé teszi az utazást, a fordulat 120-nál 2.200, 150-nél 2.400, 170-nél 2.700, 190-nél is csak 3.100. Végsebesség 1 f?vel óra szerint 210, GPS-szel mérve 203, órasietés 100-140-ig 5 km/h, efölött 7 km/h.

Nekem kapcsolókkal, ülésekkel nem volt bajom, az izzók sem égtek ki rendkívüli módon, egy-egy helyzetjelz?t cseréltem elöl és hátul, és egy rendszámtábla világítást. A xenonok állítólag nem bírják túl sokáig, de a szervízben van utángyártott izzó a gyári ár kb. harmadáért.

Feltétlenül ajánlani tudom a garancia+ szolgáltatást, mely két évvel vagy 100 E km-ig meghosszabbítja a garanciát, mindenképpen megéri a pénzét. A fenti garanciális cserék számlaértéke ugyanis már több mint 300 E Ft. Ez legalább anyagilag megvéd a kellemetlenségekt?l, ha vannak.

A tuningot a szervízben nagyon nem javasolják, pedig 145-re simán fel lehetne húzni. A Renault-nak komoly gondjai voltak az 1,9-es er?sebbé tételével, már közel 2 évet csúsztak a piacra dobással. A 2.2 dCi motorral rendkívül sok a gond, ez is visszavetette a fejlesztést, most jelennek meg az er?sebb verziók, így ez visszafogottságra adhat okot. Mellesleg a tuningolt autónál a garanciát azonnal megvonják, ha rájönnek.

32 E km-nél a xenonlámpák magasságérzékel?je elromlott, minek következtében a lámpák szervízállásba fordultak, teljesen az autó orra elé világítottak, este nem lehetett vele közlekedni. 2 nap múlva a probléma magától megjavult, de a jobb oldali magasságérzékel?t kicserélték. Pozitív volt, hogy a hiba bejelentésekor azonnal ingyenes csereautót ajánlottak, mert nem volt hozzá alkatrész, és nem vitatták, hogy ez így balesetveszélyes. Alkatrész szokásos két hét.

37.300 km-nél egy indítás után nem m?ködött a középs? m?szerfali panel, se h?tés-f?tés, se klíma, se ventilláció nem volt, mint utóbb kiderült egy kontakthiba okozta.

Hibalista

- gázolajsz?r?ház csere szenzorral 500 km-nél (garancia)
- ajtókilincsek cseréje 2 alkalommal 6 db (garancia)
- xenon magasságérzékel? csere 32 E Km (garancia)
- kártya kulcs cseréje törött szár miatt (5.800.- Ft)
- ablakemel? rudazat cseréje els? ajtókban 34 E km hibajelenség nélkül (garancia visszahívás)
- m?szerfali kábelköteg kontakthiba 37.300 km (garancia)

Ide hordtam szervizbe

Renault Baumgartner Csepel

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Renault Baumgartner Budaörsi út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 37500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 156 1.9jtd Következő autója? valószín?leg BMW, vagy ha nem hát kisnyúl
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)