Concord 3h Paris-New York
Szöveges ítélet
Epp egy 800km-es utra indultam mikor felvillant az olajnyomas jelzö lampa.
Megall, ellenöriz, nivopalca rendben. 5percen belül a szervizben voltam, gyors nyugtatgatas, kapuzarasi panik a szerelöktöl mondvan minden rendben.
1. Ratöltöttek x mennyisegü olajat ugy 4x mire lass csodat kialudt a lampa, biztos csak mebolondult egy szenzor...
Elindultam kb.400km utan ujra virit a lampa. Megall, ellenöriz, olajtocsa az auto alatt motorter beteritve olajjal, gözölgö hazisarkany az anyosülesen.
Melyrepülesben angolosan visszafordultam, az uton 8Liter gyari szabvany motorolajat köpött ki. Autopalyan kb.50Euro a 1/2 Literes kiszereles, szorozd fel... Az olanyomas ellenörzö szenzor tömitese faradt el javitas gariban...
2. Hosszu utakon idönkent hibajelzesre illetve rövid teljesitmenyvesztesre lettem figyelmes (nem tul hasznos nemet autopalyakon 160km/h-val elözes közben) Irany a markaszerviz, rendszerdiagnosztika, töröltek a hibakodot es tovabbküldtek. Hazafele ugy 20km utan ujra hibajelzes, vissza szerviz ujra töröltek a hibakodot es ujra teljes a vilag... Hazafele 20km utan ujra hibajelzes!!!
Ekkor döntöttem ugy hogy szakival nezetem meg. Ujra rendszerdiagnosztika mire kidobta a gep hogy hibas a motorvezerles. 2 nap alatt vezerles csere 30000HUF. Elegedetten kikanyarodtam a mühelyböl majd a probauton 18km utan ujra hibajelzes.
bejelentettem az autot egy markafüggetlen szakszervizbe ahol 8 napon at atomjaira bontottak majd kudarcot vallva atszallitottak egy autovillamossagi guruhoz, de ö sem tudta ujra feltalni fabol a vaskarikat.
Legalabb hazafele tökeletes nyugalomban autozhattam miutan eszrevetlenül vagy tudatossan (a fantaziadra bizom) kinyirtak a hifit.
A problema elharitasa a következö tuajra maradt...
3. Svajc legszebb szerpentinjein egyszer csak folyamatos surlodo fekhangra lettem vigyelmes. naviba begepeltem a következö renault szervizt es beparkoltam. Kedves csokigyaras alpesi kollega közölte hogy csutkara elkoptak a 2000km-t futoot vadi uj sportbetetek majd ertetlenkedve a dolog elött 75000HUFnak megfelelö svajci frankert kicserelte a fekbeteteket. Mielött elkezdened fogni a fejed hogy ez a jokepessegü Air France pilota paroslabbal taposta at a padlolemezen a fekpedalt Hegyröl lefele jövet. Hat nem!!! Motorfekkel manöverezek... Nehyany km utan ujra a jol megszokott monoton fekhang. Beparkoltam az autot az elsö melygarazs legeldugottabb de jol megvilagitott sarkaba es szetszedtem a vasat, kiderült hogy a fekpofak kegyetlenül fognak ami nagyszerünek hangzik de nem kepesek elengedni a fektarcsat.Kifinomult autos szerszamkeszlet hianyaban nem tudtam atomjaira bontani. Otthon hazaerve Etelközbe arnytalcan atadtam at a Cocordot a szervizes kollegknak, vegül nem meseltek el mi volt a baj. javitas gariban.
4. Tetö szigeles hosszu csapadekos uton beazott.
Sablon Prevent gumiapolo spray gazdagon kinalva gegoldotta a bajat.
4. Elsö-Hatso fenyszoro izzo csere. Szentül vallom hogy nincs lehetetlen csak tehetetlen, de a lapat kezeimmel nem megy. Ha van epp csont a kezedben azert ha nincs akkor azert. A hatso relativ egyszerü csak ki kell szerelni hozza a komplett lampatestet. Nezd a jo oldalat: megcsodalhatod ezt a gyönyörü Britt tervezesü francia csodalampat önmaga teljessegeben...
Akkor jöhet a showder:
Ahogy mar egy itelkezö cimbora emlitette a seggetöl csak az asszonye szebb. Tenyleg szep, mondhatni egyedi formaterv es vonalvezetes külsö szemlelöknek.
Belülröl lenne rajta mit szepiteni, de viszont kenyelmes praktikus nagy tarolorokeszekkel 500L-es CC körökben kuriozumnak szamito, jol pakolhato csomagterrel. 46-os labam van erös ludtalppal bizony meg kell szokni hogy ne ket pedalt tapossak egyszerre mert kifejezetten nöies a pedaltav.
4 törött csigolyaval szelem europat de ez az elsö üles amiböl akar 3000km 27h megtetele utan is ugy szalltam ki az autobol mintha csak a haztömböt kerültem volna meg. Hatul nem epp businnes clas de nem is kell hogy az legyen. Megtörtent hogy teszteles szempontlyabol 100-150km-re hatso ülesre iteltem magam es nem nevezhetö kenyelmetlennek, gyerekkoromban örültem ha a 2 ütemü kombiwareszban az ablakhoz ülhetek. Arra hogy asszonpalytas baratosnöit levigyem a Balatonra tökkkeletes, a matrac felfulyva is csomagostol eltünik a csomagtartoban. Menet-szelzaj szelfogo haloval szinte nincs. Es a jo klimanak köszönhetöen amcsisra hangolva mintha szelvedö nelkül közlekednel 8-10 fokban is kellemes meleget teremt. A futomüvön Lenne mit finomitani 180km/h felett nem eppen egy eletbiztositas. A kacsatanc ehhez merve semmi. DE ez nem egy sportauto es Esszerü kereteken belül nagyon szepen teszi a dolgat. Meg nem alltam meg kavezni anelkül hogy a pincerkisasszony ne kerdezte volna meg mikor viszem el... (persze asszon nelkül) Parom egyenesen imadja, de hat van is miert eltekintve a szerviztapasztalatoktol.
Hibalista
- Olajnyomas szenzor tömites (Gariban) - Hatso fekrendszer (Gariban) - Elsö-Hatso fenyszoro izzo csere (80HUF) - Tetö szigetelö gumi (2000HUF Prevent gumiapolo spay)
Ide hordtam szervizbe
Magyar, Osztrak, Svajc Markaszervizek
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Jol bevalt szakik hada.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
