Büdösbogár
Szöveges ítélet
Még mindig felfordul a gyomrom, ha eszembe jut a Megane. Először a szörnyű oldószer-vegyszer-égett szerves hulladék szagok elegye ugrik be a megane név hallatán:( Az autó műanyagai már újkorában is bűzlöttek, ha napon hagytam, akkor olyan szag volt benne, mint fater egy régi Szamarájában gyerekkoromban, amibe a család kutyája is néha belevizelt utazás közben.
2 db wunderbaum alapaban benne kellett, hogy legyen 3 hetenként cserélve, hogy legalább ne öklendezve üljek be:(
Büdösbogár lett a beceneve, mindenki röhögött rajta, mikor meghallotta, ha meg szokása szerint vacakolt valami vele, akkor szartúrónak neveztük...
A motor jó nagy nulla, eszik, mint az állat ( város 10 felett, télen 11-12), cserébe viszont olyan lomha, mint egy tetű. Hangja megjön 2800-tól, bőg, mint egy vadszamár, de ereje semmi, az előzés veszélyes kaszkadőrmutatvány 4 személlyel, ha klima is megy, akkor meg felejtős, vagy előzések előtt ki kell nyomni a klimát.
A váltója szörnyű, elég sebességbe találni, 2-es, hátramenet reccsen. A szerviz szerint "ezek ilyenek"...
Az ülés kényelmetlen, az üléslap rövid, nyomja az ember hátát, biztos hobbitoknak tervezték, mert nagyon fel lehet emelni, de átlag méretű embernek elég gnómos tartásban kell vezetni. A pedálrend is vacak, 100 km után már nemcsak a hát, de a láb is átmegy fájásosba, városban be is görcsölt többször az idétlen középkonzol miatt a jobb lábam.
A kormány olyan, mint egy játéktermi autóé, nulla visszajelzés, országúton állandóan korrigálni kell, mint egy régi teherautót.
A fék érdekes, néha fogja magát és bekap, ez városban nagyon veszélyes, könnyen felkenődnek az emberre hátulról, ha egyes-kettesben araszolgatás közben egyszer csak állóra fékez.
A fűtés a mediterrán területre tervezve, 20-25 perc mire melegedni kezd, közben meg persze üvölt a ventilátor.
A műszerfal fura koszos vajszinű narancs derengése olyan, mintha egy poros műszerfalat nézne az ember, este egy idő után már idegesítő.
Megbizhatósága 20 évvel a normális autók mögött, nem vicc, havi egy hiba minimum befigyelt.
Ez köszönhető a Renault szervizeknek, akik gyakran ráolvasással, vagy csak a számitógép hibalista törlésével próbálkoznak.
Csak egy példa, fékezésnél átment vibrálósba a műszerfal és utána kialudt egyik hátsó lámpa, majd percek múlva újra ment, bevittem a kelet pesti szervizbe, beismerték, hogy a "fene tudja miért van, de kiütjük a hibajelet és jó lesz". Kihoztam tényleg jó lett, egészen a a Baumaxig ( aki ismerő a 17.ben az tudja, h milyen nagy távolság, van vagy 1 km:), fékezésnél vibrálás, majd beálltam a parkolóba, ahol konstatáltam, hogy persze, hogy kialudt a lámpa...
Egyetlen pozitívuma a nagy csomagtere, de ezt meg az összes konkurrens kombi tudja.
Hibalista
- Elektronika kb 10 alkalommal, kártyaolvasó, kuplungszerkezet, motorelektronika, féktárcsa (gyári hiba), üzemanyagszintjelző, sebességváltó
Ide hordtam szervizbe
Renault Délpest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Renault Kelet Pest
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Megane 1 | Következő autója? | 308 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.1/10) |
