×BEST BUY×
Szöveges ítélet
Autókereskedő barátomtól vettem 4 évesen, az egyik multi cserélt flottát, visszautasithatatlan árat kaptam, úgy voltam vele ha nem tetszik eladom, még keresek is rajta. Két és fél évig használtam...
Az autó viszonylag jól felszerelt volt, az alap extrákon kivül eső és fényszenzor is volt benne, ami hiányzott a tempomat és a manuális klima helyett egy digitális.
A két és fél év (40000 km) alatt az autón egyedül a kuplung kinyomó csapágy romlott el, ami annyit jelentett, hogy télen hidegben kuplungoláskor halk sivitó hangot adott, ami a tavasz beálltával elmúlt (mondjuk a tél beköszöntével én is legszivesebben folyamatosan sivitanék...)
Ami tetszett:
-A design szerintem még ma is egyedi,bár tudom, hogy ez izlés kérdése.
-192 cm-es magasságom ellenére kényelmesen elfértem benne, talán csak az ülésmagasság volt "egyterűs", egyébként minden kézre esett. Az üléskárpit izléses volt, a tartósságára se lehetett panaszom. A műanyagkárpitok minősége nem túl igényes, viszont se a kormányon, se a váltón nem látszott meg a használat nyoma, és ráadásul nem zörgött, nyöszörgött semmi.
- Eszméletlen sok praktikus pakoló rekesz, ötajtós létére egyszer elszállitottam benne egy középszőnyeget, egy lapra szerelt gyerekágyat, számitógép asztalkát+ gurulós széket.
-Gyári rádió nagyon jól szólt, a kormányoszlopra szerelt vezérlőegység abszolút kézre állt
-A kártyás-nyomógombos inditás (még az 5-ös Golfban sincs...)
-A futómű jó, az autó nagyon stabil, mégse kemény a rugózás, viszont a felháboritóan szemét sz@r békés megyei utaknak hála az eladás előtt már érezni lehetett a közelgő gömbtámasz+ lengéscsillapitó cserét. (Az Apeh is ha befejezte a "padlássöprést" + " havi százból hogy mersz még élni?" akcióit, javasolnám, hogy utánanézhetnének annak is, hogy az EU egyik legdrágább üzamanyagában foglalt "útadó" hova tűnik el...)
- Sokan kritizálják, de nekem a váltó is tökéletesen működött...
Ami nem tetszett:
- 1.4-es motor gyengécske, csak pörgetve gyorsul elfogadhatóan, száz felett emiatt nagyon hangos (130 kmh= 4000-es fordulat)
- A fogyasztás nálam 7.5 l volt, eszméletlen óvatosan vezetve 7 l, a 6 l-es fogyasztás mese...
- utólag beszerelt rablásgátlóba állandóan kódot kellett pötyögni + öv nem bekapcsolás esetén "sipkoncert"
- Csomagtartóból ki-be pakolás esőben = sárzuhany a felnyitott ajtóról
- Első lámpákban gyakori izzócsere
Összességében figyelembe véve a hasonló kategóriájú,felszereltségű és évjáratú autókat, szerintem abszolút "Best Buy", nagyon szerettem.
Mint az összes autót ezt is rendszeresen szervizelni kell és akkor minden francia autós előitéletet megcáfol. Lehet, hogy ezelől "nem menekülnek le a szélső sávba az autópályán", de ez leginkább csak a személyiségzavaros t@hócskáknak negativum, normális EMBEREKNEK A-ból B-be jutáshoz ideális válsztás, csak ajánlani tudom.
Hibalista
- -Kuplung kinyomócsapágy -
Ide hordtam szervizbe
Renault Meszlényi Békéscsaba, nem olcsó, de legalább korrekt
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | 320d E46 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
