Azok a RENAULT KEREKEK: lehet nem szeretni őket?
Szöveges ítélet
Az autó ára 4.150.000.-Ft!!!
Francia cégnél dolgozom, így sajnos francia autó jár. De ez a FRANCIÁK ÁTKA. Egy komoly merénylet az ellen, aki a munkájához, a hét minden napján meg akar tenni kb.350 km-t. Kényelmetlen, fapados, ronda, egyszerűen minden reggel hányingerem van, ha mennem kell.
Szóval... Úgy kezdődött, hogy átvettem. Kicsit büdös volt, de majd kiszellőzik. Gondoltam. De azóta sem. A gyári szőnyeg helyettem is nyomja a gázpedált: előrecsúszik, felpöndörödik. A szervízben lógnak az újak: és mind meg van már úgy is pöndörödve. Nem veszik ezt észre, és nem kellene ezt a tisztelt forgalmazó felé jelezni? Akár csak a műszarfal zörgését, amelyhez képest egy Metallica zenét egy falusi asszonykórussal együtt halgatni, de kánonban ám, zene füleimnek. Hát ez van.
Járom az országot. Azt mondják, biztosan a benzinkútak mennyiségmérő berendezése nem pontos, mert amikor a fedélzeti számítógép 50 liter kifogyott üzemanyagot jelez, rendre tankolok úgy jó 55 litert. Mert az igaz, hogy fedélzeti, de hogy számítógép.... Szegény megboldogult nagyapám győri autóbörzén - még anno - vett tekerős korong fogyasztásmérője ehhez képest etalon. És a másik: az említett computer (angolosan) számolja a rendelkezésre álló üzemanyaggal megtehető kilométereket, visszafelé. Ez még rendben is van. De!!! Kit is érdekel, hogy 380 vagy 520 km-t tehetek még meg. De amint eléri a bűvös 100 km-t, onnét fogva kinullázza magát. Mikor még fontos is lehetne, hogy 50 vagy csak 20 km-et tehetek meg. Ha meg ez a rendszer ilyen, és csak próbálkozás a Renault részéről az egész, akkor meg miért kell fizetni érte? Mert ugye ez 1 fontos extra.
A kellemetlenségekről még annyit, hogy izzócserénél nyakig koszos lettem, de így sem sikerült kicserélni. A szervíz aztán kicserélte 20 perc alatt gyenge 10730 bruttó magyar forintért. Aztán jött a fekete leves: 20000 km-es szervíz, bruttó 72000.- ft-ért. (Ebben azért volt 1 garnitúra téli gumi csere, de a gumit én vittem.) Szegény S40 -esem 60000-es szervízén 42000.- Ft-ot fizettem. Igaz, az benzines volt.
Aztán a szellőzés: egy rövid idő után kezdett párásodni az autó jobb oldala. Kiderült, nem jön a levegő azon az oldalon. Majd megcsinálták. Aztán szétesett, darabjaira. Megint megcsinálták. Most egy darabig talán jó lesz. Szörnyű.
S hogy ennyi rossz után valami jót is írjak? Ahogy gondolkozom... most jut eszembe: a kerekek már a 0 km-es autón is tökéletesen jók voltak, ki voltak egyensúlyozva. Jól forogtak, csakúgy tették, és azóta is teszik a dolgukat. Kár, hogy önálló életet nem élhetnek, mert akkor most azt írnám, hogy: vegyen mindenki Renault kereket!
Hibalista
- Jobb oldali szellőzés: 2000 km-nél elment. Megjavították. Ismét szétesett. 20000-nél megint megjavították....?
- Könnyebb megmászni a Himaláját, mint 1 első izzót kicserélni. Ja, és az első izzó cseréje: bruttó 10730.-Ft volt.......
- A 20000 km-es szervíz: bruttó 72000.-Ft volt........
- A műszerfal 500km óta zörög. A szervíz azt mondta, szívesen kiszereli, és visszateszi, de csak még jobban fog zörögni...
-
Ide hordtam szervizbe
Győr, Iniciál Autóház
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | 1 nem francia... |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |
