"az a fura segg?..."
Szöveges ítélet
Kívülr?l imádható, belülr?l els?sorban az els?osztályú anyagok és a kényelem miatt szerethet?. Itt említend? az elektromos panorámatet?, ami a kocsi egyik legnagyobb erénye, pazar nyáron, de egy enyhébb, napos téli délutánon is kellemes perceket nyújt (nem vág be 60-70km/h-ig a szél egyáltalán). A motor pörgetve elég szépen húz, f?leg 3000 felett, az agresszív, sportkipufogós, fóliás Suzuki "kupékat" bizserget?en kéjes érzés gyalázni. A csomagtartó meglehet?sen törpe, hasonlóan a hátsó lábtér sem fejedelmi, viszont széltében van hely rendesen. Futóm? rendben van, a franciánál németesebb, a németnél franciásabb, jól vieli a pesti "utakat", bár nagyobb kátyunál hangosan jelzi, hogy köszöni a toronycsapágy.
A digit-klíma csöndes, megbízható, mindegyik ablak automata, a gyári "CD-s rádió+ 6 hangszoró" szánalom köbe, akit egy kicsit is érint a zene, tudja mit kell tennie.
Pár pontban a büszke erényei és a szurkáló hátrányai...
El?nyei szerintem:
+Váltója (kis túlzással) súrolja az Audi határt, ez óriási egy francia autótól!!
+Kiváló és kellemes anyagok a beltérben
+Pazar felszereltség
+Rengeteg rakodórekesz
+Nagyon csendes belülr?l, kis menetzaj
+Pörgetve kellemes, mokány motorhang (azért nem Alfa)
+Masszív, er?snek hat mindene, nincs az a nyúlik-hajlik-törik érzés, mint a régiebbi franciákban.
+Este fényár a kocsiban, 11 lámpa gondoskodik a bels? világításról (az barátok közt is 55 W alsó hangon)
+Legjobb Ár/Érték arány a mez?nyben szerintem
+Még mindíg megnézik, mert van egyénisége
Hátrányai:
-12000 Km-nél a változó szelepvezérlés fogaskerekénél a hidraulika visszaeresztett indításnál, ilyenkor iszonyat zörg? hangot idéztek a szelepek el? - ijeszt? hiba volt, a szervízben szó nélkül megmondták a hiba okát, egy nap alatt garanciában megcsinálták, azóta hibátlan - le a kalappal
-A kormány elejét?l kezdve id?nként enyhén balra húz, ezzel azóta sem tudtak mit kezdeni - meg kell szokni
-A biztonsági övek visszahúzó rugói egy év után elgyengültek - szó nélkül cserélték garanciában
-Es?érzékel? néha "úgy" dönt, ilyenkor eszeveszett lapátolásba kezd ragyogó napsütésben. (Ezt általában viccesnek tartják a piroslámpánál álló autós cimborák)
-Néhanapján, csak hogy megtörje egysíkú, simának látszó napom kiszámítható perceit, valami szösszenettel meglep, pl. nem zárodik a kulcsélküli automata rendszer. (ilyenkor behódolva át kell sétálni egy másik ajtóhoz, ott már engedi - nem, nem az elem merül a kártyában:)
-A beltér és f?leg a csomagtér korlátai miatt 3 emberrel nyaralni indulni elég merész, 4 emberrel már perverz. Kvázi nem családi autó!
-A 17-es felnim is elvész a hatalmas kerékjárati ívek alatt, 15-össel meg egyenesen luna-busz.
Meglehet?sen kritikus vagyok, ezért tízszeresen nyomnak a latba a problémák, ennek ellenére vadul merem ajánlani olyanoknak is, akik csak a japán, vagy német konstrukciókat kedveleik/kedvelték ezidáig. (Nem annyira kevésbé megbízható, mint amennyire izgalmas és kellemes) A francia-szimpatizálóknak pedig nem is kérdés, C4, 307 vagy Mözsán?? utóbbi
Hibalista
- Szelepvezérl? fogaskerék, központizár gombja
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | Alfa Romeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
