Aki nem hiszi, járjon utána....
Szöveges ítélet
Szóval ezek az első tapasztalatok...így pár hét után: Ez az első új autóm, bár Megane-ban már otthon vagyok, volt már kettő alig használt, mindkettő benzines...Amikor megrendeltem, egyetlen kételyem a moci volt...de kipróbáltam egy tesztautót (az is 106 Le, 6 sebességes dízel) és kezdtem megnyugodni...de erről még később részletesen.
Az autó külső tulajdonságai nem leptek meg, az autótervezés egyik gyöngyszeme, - szerintem legalábbis. (...alukerékkel, hátsó szárnnyal, csupa platinaezüst betétekkel kívül-belül...elegáns és sportos is egyben- jó ránézni...) A ráncfelvarrással előről is agresszívabb lett a kicsike. Óriási csomagtér, utastér nagyságában is az elsők között. Én a magam 185 cm-ével "magam mögé" simán beülök, pl. az új Corollában ez nem igazán ment könnyen, a fejtérről nem is beszélve...
Belül is szépült, valahogy merevebb is lett az egész autó, közvetlenebb a kormányzás is...Azt hiszem ezt az "új" megane-t tényleg jól összerakták...A digitklíma brutál, az automata kártya zseniális....És hát az új hatsebességes váltó is sokkal jobb a korábbi 5 gangosnál (bár azzal sem volt igazán bajom...), kis utat jár és precíz, a fékek már nem vinnyognak, de legalább annyira fognak, mint az elődjében...A projektoros első lámpák is beváltak...tisztára, mint a xenon.
És most a mociról: az autó eddig vegyesben 6 litert eszik (állítólag még egy kicsit lemegy)...Kint 110-130-al 6-odikban "gyalogolva" max. 5 literrel megelégszik...Hangja semmi, 1700-1800-tól kezd húzni, de akkor mint a barom (és még nem is pörgetem, általában 2500-2800-ig csupán...) Komolyan mondom, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen "kicsi" motor mire nem képes...Kategóriájában kipróbáltam már egy-pár "kis" dízelt, ez a legjobb....a 240 Nm-es nyomaték nem hazudik, csak húz és húz, simán "belerakja" az embert az ülésbe...(egyedül városban hamar felkapcsolva, amikor 1000-1100 környékére esik vissza a fordulatszám, akkor gondolkodik kicsit, ez legyen a legnagyobb baja)
Összességében nekem nagyon tetszik az autó. Amit kiemelnék még, az ár-érték aránya...Szerintem a legjobb, vagy legalábbis azok között van! Lealkudva (mert lehet és kell is!) 4 millió 800 ezerért jutottam hozzá, de ebben van 6 lufi, digitklíma, alukerék, automata kártya, hátsó szárny etc.....és van benne egy remek dízel-moci, kis fogyasztással, és hozzá egy nagyon jól eltalált "japános" váltó...Ezt így együtt nem találtam eddig egyetlen márkánál sem...ennyiért biztos nem....
Csak ajánlani tudom...Aki nem hiszi járjon utána...amúgy is érdemes bárkinek kipróbálni, higgyék el, élvezetes és meglepő lesz! :-))
Egy-két év múlva újra írok majd, remélem hasonló megelégedéssel....
Hibalista
- Természetesen semmi...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane Limousine 1.6 16 V | Következő autója? | egyenlőre marad... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
