Air France
Szöveges ítélet
Mivel klasszikus élményautó, nehéz objektíven megítélni. Kicsit csavarodik a karosszéria, de annyira sose, hogy a menettulajdonságokat befolyásolja. A világos (privilége, b?r-szövet) bels? látványosan még nem koszolódott el (valószín?leg jobb, mint a fekete b?r). A mezei Meganeból változtatás nélkül átvett m?szerfal egyszer?en bumfordi, rosszak a m?anyagok, különösen a m?szerek árnyékolójáé. Egy turbós autóban azért elkelne egy turbónyomást jelz? macskamozi - kár, hogy a renaultnál nem így gondolták. A kocsiba hátra beülni els?re képtelenségnek t?nik, pedig lehet, vittem ott embert, több száz kilométeren át, túlélte és bevallása szerint még élvezte is.
Ami persze a kabrió volton kívül igazán élvezhet? a kocsiban, az az alacsony nyomású turbóval töltött kétezres benzinmotor (165 Le, 270 NM). Irgalmatlanul er?s, hiába a kipörgésgátló, másodikba lökve még visít a gumi. Nagyon alulról is képes húzni (60-tól már használható a hatodik sebességfokozat), szépen, egyenletesen er?södik a leszabályozásig). Apropó váltó: kicsit hülyén néz ki, hogy olyan hosszú a karja, az ember nem is gondolná, hogy mennyire pontos. Tökéletes partner az agresszív, visszaváltós vezetéseknél is. Veszélyesen gyorsan lehet hajtani az autóval, bár a futóm? határaitól tartok (ugyan még nem volt határhelyzet), de nagyon gyorsan vett, nagyív? kanyarban bizonytalan kissé az úttartás (az ESP inkább kisív? kanyarban segít, szépen belöki a kocsi farát). Autópályán, hosszú úton teljesen GT-snek adja el magát a gép, 160-180 a nyugodt utazótempója, de megfutja a gyári 220-as végsebességet is (igaz, ennél 32 l/100 km a fogyasztás a komputer szerint)
Szóval számomra nagyon tetszet?s sportkocsi a hibákkal együtt, amik nyilván abból származnak, hogy tömegmodellb?l fejlesztették és így hozott anyagból dolgoztak. A vezet?nek és egy utasnak nagyon kényelmes, és ha a tet? fönt van, elég nagy (490 l) a csomagtartó is.
Hibalista
- 5 ezer kilométer után elromlott a xenonlámpa automata állítása (persze sötétben derült ki, egy 250 kilométeres, így csaknem vakon megtett autózásnál) - garanciában javították.
- 14 ezer kilométernél elállítódott a bal els? ablak - kétszer is szerviz, mire képesek voltak beállítani.
- Szintén 14 ezer kilométernél felgyulladt a motor környezetterhelést jelz? lámpája - a szerviznek fogalma sincs, miért, azt ígérték, hozatnak hozzá új gyertyákat, a kocsinak az ígéret mindenesetre elég volt, már vagy 3 ezer kilométer óta nem csinálja.
- Horvátországba menet 35 fokos melegben beragadt a cd-be egy lemez, csak két nap után volt hajlandó kidobni (trükközni nem kellett, csak pihentetni).
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász,
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Renault Baumgartner
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 19000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | ??? - inkább még élvezem kicsit |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
