A Nap Király
Szöveges ítélet
Vettem egy 2005 októberi Megane kombit 2,5 évesen 50.000 km-vel, 2,45 M-ért. 106 lovas dizel, fehér színben, 6 sebességes váltóval 2008 májusában.
Az első tapasztalataim: franciásan kényelmes. Igaz, hogy rövid az ülő lap, de az ülés a derekat kiválóan alátámasztja. Majd egy hosszabb úton meglátjuk. Nem egészen 3 órás uton nem okozott gondot.
A motor fogyasztásáról ódákat zengtek, egyenlőre vegyes fogyasztásban, ismerkedősen meghajtva az átlagom 5,7 liter, melytől azért nem vagyok teljesen elájulva. Bele tetettem a Ganzob cég mágnesét a fogyasztás lement 5,2 literre!!! De mégsem hiszem, hogy attól. :)
A gázolajat vezető gumicsövek és csatlakozások cseréjét követően, mert szivárgott a gázolaj sikerült a fogyasztás nyári-őszi időszakban 4,9-re levinni nagyrészt klíma nélkül (+Bacartuning).
(Az előző benzinesem egy 100 lovas Fabia kombi, igaz legalább 150 kilóval könnyebb evett 6,5 litert.)
A motor különben nagyon klassz, szépen húz, igaz, hogy valójában csak 2000-es fordulattól indul meg és brutálisan csak 3000 környékén lódul meg, de majdnem alapjárattól használható. A Bacartuning beszerelését követően még kisebb lett a fogyasztás és most még 2-esben is képes kipörögni..
Talán egy kis számítógépes optimalizálás is segíthet a fogyasztásban és az esetlegesen még jobb menetteljesítményekben is.
(A bacartuning és a részecske szűrő nem szeretik egymást!)
A váltó jó. Valahol olvastam, hogy ez egy Nissan váltó. Korábban jobban megszoktam a hosszabb úton járókat. Nem ártana ha a műszerfal visszajelezne, hogy "hányadikban" is van éppen az ember fia.
A pedálok hamar megszokhatóak, a fékpedál nagyon érzékeny. Szélesebb talpú cipőkben, szandálokban viszont könnyen összérhetnek a lábbelik. Erről egyre rosszabb véleményem van. Elég keskeny lábfejűek lehetnek ezek a csiga zabálók és ahogy valaki írta máshol tényleg a középkonzol mögé szorul a vezető lába és ott pedig hajlamos az amúgy sem passzentosan felhelyezett kárpitszőnyeget kigyűrni.
A kormány állítható, de rájöttem valamiért tényleg nem lehet tőkéletesen beállítani az ülést és a kormányt. Igen izzasztó műanyagból készült, így gyorsan került rá 14.000 Ft-ért egy bőrbevonat. Pécsett a Deák Ferenc utcában készült. Elkezdett - 2 hónap után - egyenlőre alig láthatóan "hámlani" a bőr, pedig kezeltem méhviasszal.
Nagyon tetszenek a belső rakodóhelyek. A csomagtartóról pedig nincs is értelme beszélni, mert mérete önmagáért beszél. Óriási!
A légterelő került beszerelésre, én szeretem használni főleg esős, lucskos időben.
Kapott könnyűfém felniket szintén a gyári ár feléért.
Van esőérzékelős ablaktörlő és van automatikus világításkapcsoló, ha szeretnél úgy megállni, hogy járjon a motor, de ne égjen a lámpa, akkor előre ki kell találni és kikapcsolni.
Viszont van hátsó oldalablakokba beépített sötétítő, az jó a kölyköknek. A napsütés ellen segít a fehér szín is. Az elöző autóm fekete volt, hát mit ne mondjak van különbség. Egy kis túlzással a fekete árnyékban volt ilyen hőmérsékletű, mint ez napon.
A manuális klíma jól dolgozik, szerencsére nem az a lefagyasztós fajta.
Itt említem meg a légzsák rendszert. Ha az ülést tolom, állítom utána kigyullad a légzsák és a szervíz lámpa. Elég bosszantó és hajolhatok az ülés alá vezetéket dugdosni.
Cseréltem fékbetétet, hogy a sípolása elmúljon. 11000-ért és ide illik egy másik ítélet, mely szerint nem érdemes gyárit venni a kopó alkatrészekből, mert fele annyit sem bír, mint az utánagyártott. Ő azt is írta, hogy a fékbetétje már 30 ezer után nyikorgott és az eredeti dupla annyiba kerül, mint az utánagyártott.
Ez igaz arra is, hogy nem új ablaktörlő lapátokat vettem, hanem simán lecseréltettem a gumit és így töredéke (700 Ft), mint ha újat vettem volna.
55 ezernél volt szervíz a szokásos cserékkel baráti áron 20 ezer forint és ebben az olaj is benne volt.
Üzemanyagszűrőt is akartam cserélni, de abból még csak gyári van. Állítólag 2 hónap múlva lesz utánagyátott, addig kibírja.
Jó, hogy a távírányító képes zárni az ablakokat záráskor, de akkor már igazán nyitáskor egyből le is húzhatná őket ugyanúgy kettő gombnyomásra.
Sajnálatos, hogy nem lehet addig bezárni, amíg nincsenek zárva az ajtók.
Ez a "kártya" érdekes megoldás, de sohasem találom, annyira lapos. :)
A fedélzeti kompjuter nem a szívem csücske és aki ismeri a Skoda-VW-est tudhatja, hogy mi a bajom. Az tökéletes volt mind logikailag, mind használhatóságban..., ez francia, mint az Alcateles mobil.
Pl. ez jelzi ha tankolni kell és a visszalevő kilométert (110 km), majd már csak azt jelzi, hogy kell tankolni, de azt nem, hogy mennyi van hátra.
Hibalista
- Bizonyos fékállásban előről füttyög, így most kap egy új fékbetétet, valami jó puhát. :) Megszünt. - Kiderült, hogy a gumi vezetékek eresztették a gázolajat (megrepedtek), azért volt magasabb a fogyasztás is. - Gyorsításnál, főleg visszakapcsoláskor elsőre nem történt semmi, állítólag a kipufogógáz elvezetésnél volt valami elkoszolódva, azt kellett tisztítani.
Ide hordtam szervizbe
Kanizsai Béla Szentlőrinc
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Az előző tulaj Szekszárdra a Nyitraihoz járt, elégedett volt velük, de elmondása szerint a rendszeres karbantartáson kivül egyéb gond nem volt. Karosszéria javításon a pécsi Nyitrainál volt sikerült nekik 2 elemet más fehérre lefújni, mint az autó többi részének a színe. Mehetünk pereskedni...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia Combi 1,4 16V | Következő autója? | Ki tudja azt előre?! :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
