A nagyfranc csalódás
Szöveges ítélet
A sok-sok használt autó után, s 40 fele nagyon szerettem volna végre egy új autóba beülni, amit az első perctől én vezetek. Megtörtént-, nagyon örültem-örültünk ( a család ), de most egy kis csalódás ért. A híres "2 év", vagy "100.000 km" garancia" februárban lejárt, és mint keveset autózó csak most, 2006. júniusában kerültem el a 2. tízest, azaz a 20.000 km-t. Bevallom, már féltem, s "vártam, hogy soha ne történjen" velem a leírt hibák közül soha semmi. Sokat olvastam itt, a népítéleteket és az azokban leírt hibákról. Sajnos én sem vagyok kivétel, most nála is kinyiffant a jobb oldali toronycsapács, (már a bal fele is kezd nyöszörögni). Lassú sebességnél, és tolatáskor úgy morog mintha egy 25-30 éves, és legalább 500.000 km-t futott öreg tragacsban ülnék. Nagyon bosszant ez az állapot, ettől a márkától nem ezt, nem ilyen silány minőséget vártam, legalábbis, ami a toronycsapágyakat illeti. Szerencsére, s szerencsémre és egy kis ismeretséggel mégis mindkét csapágyat sikerült GARANCIÁBAN kicseréltetnem. Megcsinálták, s most megint olyan, mint újkorában, így a márka szervizről jó a véleményem, most már csak az bosszant, hogy újabb 20.000 km megtétele után újra erre számíthatok? -, elszomorít. :-((( (2008. novembere) Sajnos ez a félelmem is bejött, már megint rotyognak.
Felkészítettek, hogy a gyújtótrafókra is felkészülhetek, mert a gyengébb minőségűvel (SAGEM) szerelték a Törökországi Bursában. 2008. tavaszán 1db elment, most ősszel októberben a 2. is. A másik még két jót is kidobtam belőle, remélem ezzel vége a gyújtótrafós rémálomnak.
Az említett töltőnyílás fedél zárat magam csináltam meg, de oda kell rá figyelni, javaslom mindenkinek, nézzétek meg, hogy zárt állapotban tényleg lezárja-e a fedelet, egy kis hengeres (szerintem) műanyag csapnak kell ezt végeznie.
A bal hátsó kerékről: nem elég, hogy a gumi külső felét faragja, a belső fele (gondolom még új korában) mert 16"-os beledörzsöl vagy (dörzsölt) a hídba, megkoptatva, s ezzel egy kicsit elgyengítve azt. A fékek nálam is nyikorognak, de ezzel nem foglalkozom, közbe-közbe jobban belelépek a fékbe, s az így igazodik, megszűnik a hang.
A végére valami egészen más, néhány pozitívum: amúgy, nagyon szeretem, nagyon kényelmes, hosszú úton is. Szép, igazi klasszikus formájú autó, és a "privileg" azaz a full. gyári felszereltség nagyon bejön, tudja mindazt amit egy mai autóban elvár az ember, s szerintem ezek nem extrák, hanem minden autóban bent kéne lennie a XXI. században. Szeretem vezetni, könnyen és jól vezethető.
Folyt.: 2008. novembere van, s a hibalistát most kiegészítve, már megrendült a "márkába" vetett bizalmam és hitem.
Mindenre azt mondják, hogy típushiba. Ezt a magyarázatot egyszerűen nevetségesnek tartom.
Hibalista
- Központi zár automata nyitása néha-néha bizonytalankodik.
- Tankolónyílás ajtó, (fedél) zár csapja beragadt.
- Toronycsapágyak, már a 2. garnitúra is rotyog rajta.
- Bal első ajtó, ajtónyitásért felelős határolója is rotyog nyitáskor, záráskor egyaránt.
- Kiégett izzók.
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Pápa, (csak a toronycsapágycsere történt itt), a második, lassan soron következő cserével még nem tudom hova vigyem, ha a gyári ennyire SZ.R, akkor inkább más gyártó csapágyaival kéne azokat a tornyokat megcsapágyazni.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam, csináld magad akcióban.
Olajcsere, szűrő cserék, izzók, gyújtótrafók stb.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Renault 19 | Következő autója? | Nem érdekel, örülök neki, hogy végre zsebben van a TÖRZSKÖNYV |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
