A legszebb ipari hulladék!
Szöveges ítélet
Már az első napokban elkezdődtek a bosszantó problémák. Ahogy átvettem a vadi új autót éreztem, hogy a vezető oldali ajtót nehezen lehet becsukni, mert "lóg". Két hónap múlva az első irányjelzők hol működtek, hol nem. A fogalatokat többször cserélték, egy ideig jó volt aztán újból nem. Ahogy kezdődtek a hűvösebb reggelek a csomagtér ajtó kitámasztó patronjai nem bírták felemelni az ajtót. Kétszer úgy bevertem emiatt a fejem a kiálló zárba, hogy az összes franciát a pokolba kívántam. Persze a szervizben nem cserélik ki garanciába, mert szerintük ugyanilyen az új is. A bal első ablakemelő többször nem volt hajlandó se fel, se le mozogni, persze mindig csak akkor amikor le volt húzva. A szőnyegezés gyárilag el van szabva, a hátsó lábtérben a küszöbnél hiányzik belőle egy 2-3 cm-es csík. A fényszóró égőt kicserélni egy akrobarta mutatvány. Azokkal akik ezt megtervezték, jóváhagyták és még le is gyártották egész életük során semmi mást nem csináltatnék, mint égőt cseréltetnék. Érzésem szerint az ABS is túl érzékeny, bár ebbe lehet, hogy tévedek. Az autó lakkozása (metál) rettenetesen gyenge minőségű. Ritkán arra kényszerülök, hogy gépi mosóba menjek. Sajnos a jobban kiálló felületeken (tükör széle, sérvédő íve) teljesen lemattult a fényezés. Az előző autóm tízszer ennyi mosás után sem volt ilyen karcos. Mindezek mellett még kényelmetlen is. Rövid az ülőlap, a fejtámla nagyon hátul van, a támla csak fokozatokban állítható. Képtelenség úgy beállítani, hogy egy hosszabb úton ne fájduljon meg a nyakam és a vállam. Sok tervezési hiba is bántja az autóvezetőt. A műszereket csak nagy rutinszerzést követően lehet gyorsan leolvasni, mert a mutatóknak végei olyan szélesek, hogy letakarják a számokat. A cd-s rádió kezelése felér egy komolyabb idegzet teszt-tel. A szellőző rostélyokat nem lehet úgy beállítani, hogy ne huzatban üljön az ember. A jobb első ablakot csak gyújtáson lehet felhúzni, de gyújtást ráadni, csak mindenféle trükkök után lehet. (vagy újra beindítja az ember a motort) Egyetlen dolog, ami dicséretet érdemel: a kormányzás. Egészen kicsi erővel mozgatható és nincs olyan hirtelen kanyarból indulás amikor ne pörögne vissza azonnal a kormány. Összeségében egy jónak kinéző, de meglehetősen gyenge színvonalú autó.
Hibalista
- B.e. ablakemelő, 5. ajtó zárja, irányjelző foglalatok, rendszámtábla világítás foglalat, ajtó kitámasztó patron.
Ide hordtam szervizbe
Baumgartner Autócentrum, Budaörsi út
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Xsara | Következő autója? | Japánban gyártott japán! |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |
