A legjobb autóm, pedig volt már néhány
Szöveges ítélet
Az autót első tulajdonostól vettem 28000km-rel,aki legalább úgy vigyázott rá mint én. Imádom minden tekintetben szinte tökéletes hatalmas kényelmes megbízható, biztonság érzetet ,ad amit eddig egyetlen német autóban nem éreztem, a haver golf-4-esében 100km/ó-nál már halálfélelmem van, a megane-ban meg 180km/ó-nál sem. 190cm magas vagyok 110kg nagyon kényelmesen elférek elöl és magam mögött is, hátul a lábtér elképesztően nagy,a W. Passatban lényegesen kissebb elöl is és hátul is a hely meg maga a Passat meg sem közelíti kényelemben a megane-t. Minden létező extrával el van látva,a gyári magnó+6 hangszóró+cd-tár valami elképesztően szépen szól, hangerőben bőven tud annyit amennyi kell, aki meg a járókelőknek zenél vegyen egy 800000ft-hifit. Szeretek gyorsan menni a megane-al lehet is szoktam jókat versenyezni, de nagyon nyugisan is vezetem az autót, nagyon sok olyan hejzet volt már,hogy a másik autós is belement a fogócskába, égessenek el ha hazudok, Ford mondeo 2 literes benzines nem ,hogy nem tudott megelőzni de még többször le is gyorsultam, Opel Wectra 2 literes benzines porrá lett alázva minden helyzetben ott hagyta a megane az 1,4-es motorral-al, Honda Crx 1,6 16v ott maradt gyorsulásban és végsebességben is. Ford Fusion 1,6 16v már előzött tehát gyorsabb volt {én gonosz voltam}és nagyon ott hagytam még párszor próbálkozott de későb feladta. Enyit a versenyekről. Az autó úttartása kanyar stabilitása nagyon jó, a fék élképesztő valami döbbenetes ,hogy menyire fog, nem vagyok milliomos de vezettem pár nagyon drága autót 10mft felettit 3 db-ot de egyikben sem volt olyan fék mint a megane-ban. Imádom ezt az autót a feleségem konkrétan féltékeny rá de az autót ő is szereti fóleg azt ,hogy nagyon lehet vele menni húzósabb kanyarokban simán 150-160 bele lehet menni, a motor 1,4 16v 98 le. nem sok egy ekkora kaszninak de ha valaki tudja, hogy ,hogy kell használni az nagyon tud vele menni 3500 ford/perc alatt felesleges kitaposni a lelkét de 3500-tól nagyon megy. Ez a 11-edik autóm összesen kb 470000 km-ert vezettem minden útviszony között a 11 autóval összesen volt német, japán, olasz, autóm de megsúgom ez a 8-adik renaultom egymás után és nem is vennék már mást, sokkal tartosabb autók mint a japán autók vagy a németek, ez nem kamu, japán autókban max 100000km és a feltengejt cserélni kell mert szétesik, hogy lehet hogy a renaultokban 250000km-nél semmi baja a féltngejnek, japán-német 5-6 éves korukban a japánon megjelenik a rozsda első jele, a német autóknál valamejik konkrétan csúnyán szétrohad 6 éves korára lásd opel astra,ww golf, és a renault-on 12 évesen jelenik meg a rozsda első jele akkor mejik a jobb autó. Egy valamiben biztos vagyok a RENAULT motorokban verhetetlen olyan élettartamú benzines motorokat gyárt amit egyetlen más márkánál nincs. alacsony fogyasztás jó teljesítmény. A feleségem RENAULT 19-ében 375000km van 6,5 litert fogyaszt és nem eszi az oljat, nem kopott el a féltengely stb. Nem tudom milyen autóm lesz ezután de a MEGANE LIMOUSINE után nagyon nehéz dolga lesz az biztos. Ugy érzem 8 renault után és ennyi levezetett km után kompetens vagyok abban ,hogy véleményt mondjak a RENAULT-RÓL nekem gyakorlatilag egyikben sem volt semmi komoly meghibásodásom inkább csak kopó alkatrészek cseréje, akik itt a népítéletben fikáznak 3 szóban leírják a véleményüket PL:{szar az egész} ezeknek az embereknek szerintem soha nem is volt RENAULTJUK. Szeretnék megane-os társaimnak pár jó tanácsot adni, fogadjátok meg. Mint mondtam az autót 30000km-óta én szervizelem én az olajat 15000km-enként lecserélem olajszűrővel MOBIL 1 olajat teszek bele 5-40 est, nem kétlem ,hogy kibírja a motor 30000km-ig egy olajjal, de nekem nem az a cél ,hogy kibírja hanem ,hogy jó legyen és így cserekor még nem fekete az olaj. Most figyelj gyújtótrafó szinte mindenkinél gond nekem amikor elszállt 1db, kivettem a gyertyákat ez kb 50000km-ernél volt a gyertya hézag 1,1mm volt a gyári 0,8mm helyett, tehát jótanács kb 20000km-enként vedd ki a gyertyákat ellenőrizd a hézagot állítsd be 0,8mm-re ,hogy miért mert valószínű ,hogy ezért szállnak el a trafók a levegő átütési szilárdsága 21 kv/cm kb ez a gyújtó feszültség is de a motorban 10-11 bar nál már ez lényegesen több, így ha megnövekszik a gyertya hézag a trafó felépítése miatt a blokknál adja le a szikrát nem a motortérben és így tönkreteszi a trafót, azóta figyelem a gyertya hézagot és láss csodát még mindíg jók a SAGEM trafók kivéve azt az egyet amit cseréltem. {HA AZT MONDJÁK PÁRBAN KELL CSERÉLNI A TRAFÓT,TÖBB HELYEN OLVASTAM, EZ EGYSZERŰEN NEM IGAZ!!!!!NYUGODTAN LEHET EGYET CSERÉLNI} Másik többen panaszkodtatok ,hogy nyikorgó recsegő hangot lehet hallani a középső ajtó oszlopnál először bal oldalt jelentkezik majd jobb oldalt én kb 1 évig halgattam ezt a nyöszörgést rossz úton nem jöttem rá mi az és megtaláltam mindenre gondoltam de erre nem, azt a kis pánot kell vékonyan bezsírozni
amibe az ajtó csukódik fémes színű, és a zaj megszűnik. Egy biztos minden mozgó ajtó zsanért zárat időközönként meg kell olajozni zsírozni és minimális karbantartással a RENAULT-OD nagyon sokáig hibátlanul szolgál majd. TESCO olajat és névtelen szutykokat soha ne rakj az autódba mert tönkreteszi a motort.
Olaj csere a megánnál nem nagy kunszt 6 csavar tartja a motor burkolatot ezt vedd le, ezután szükséged lesz egy négyszögletű 8mm-es imblusz kulcsra, én rendes 6 szögletű 12mm-esből
csináltam, az oljszűrőt csak alulról tudod levenni legalább is nekem felül nem fért be a kezem, első izzó csere nem egyszerű de nem is lehetetlen az 5 csillagos törésteszt ára, nem igaz ,hogy csak szervízben lehet cserélni, vedd le az aksi burkolatát igy már simán eléred a másik oldalt meg nincs gond, nekem már a feleségem is simán kicserél egy első tompított izzót. Nem rabolom tovább senki idejét minden renaultos társamnak gondtalan autózást kívánok, persze azoknak is akiknek akiknek nem renaultjuk van. Ha valaki kérdezni szeretne itt kérdezzen a megane limousine-el kapcsolatban megpróbálok segíteni ha valaki elakad.
Hibalista
- 88000 KM-ALATT 3DB ELSŐ TOMPÍTOTT IZZÓ, 47000 KM-NÉL KÉT ELSŐ FÉKBETÉT CSERE {LUCAS}, 1 DB SAGEM TRAFÓ EZEN KÍVŰL HIBÁTLAN
Ide hordtam szervizbe
30000 KM-ES SZERVÍZ SZÉKESFEHÉRVÁR UGRICS-ÉS SZABÓ
KORREKTEK,NEM OLCSÓ DE MI OLCSÓ MANAPSÁG, UDVARIAS KISZOLGÁLÁS, AMI NEM TETSZIK NEM LEHET BEMENNI AZ AUTÓVAL A MŰHELYBE.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
ÉN MAGAM,SOK MINDENT MEG TUDOK JAVÍTANI EGY AUTÓN.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | THALIA | Következő autója? | CSAKIS RENAULT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
