A kényelmes francia használati tárgy
Szöveges ítélet
Öt év és 200 ezer kilométer után érdemes megválni ettől a darabtól. Még nem tettem meg, de kiváncsi vagyok, hogy a kereskedő kapja meg, és csinál belőle új autót, vagy megveszi egy nepper, visszapörgeti 95 ezerre az órát, és keres rajta fél misit.
Jó kis autó ez, különösen kényelme, alacsony fogyasztása és megbízhatósága miatt. Nem az a tökéletes darab, ha valaki hétvégi villantásra használja az autóját, de tökéletes, ha reggel 8-ra ott kell lenned Szombathelyen, és délben már Pesten van tárgyalásod.
Öt és hat között fogyaszt, kényelmesen viszi a 170-et, de még kényelmesebben siklik 144-re beállított tempomattal. Autópályán ez a tökéletes sebesség, egyrészt mert még pont a büntetési határ alatt van az a GPS szerinti 138, amivel fut, másrészt 5,5-et fogyaszt ilyenkor, harmadrészt 12 a négyzeten az bizony szép szám.
Esztétikailag rendben van, van benne minden üveggyöngy: tempomat, sötétedő belső tükör, automata lámpa és ablaktörlő, négy automata ablakemelő, stb., stb. Az egyetlen nagy hiányosságon, a kormány és a váltó bőrözetlenségén a kadafalvi szuperbőműhely, Pistivel az élen, 12 ezer forintért segített. Kétszer is, mert még a legjobb kormánybőrözés sem bír ki 100 ezernél többet.
Csak azt nem szerettem, hogy néha kiírta: CHECK INJECTION, és elkezdett rázkódni a motor. Gondolom, kihagyott a befecskendezőszelep az egyik hengerben. A legjobb élmény egyébként nyáron, Genova határában ért. Riadalmamban felhívtam a szerelőt, aki elmagyarázta, hogy mi lehet a probléma, majd mire leraktuk a telefont, pont megjavult a cucc...
Azt mondják, nem szabad túlhajtani, hát, én csak ritkán mentem vele 160 felett. Azt mondják, érdemes 15 ezrenként olajat cserélni, mostanáig még kibírta 30 ezres cserével is.
Egy apróság viszont fontos: legyen meg 100 ezrenként a vezérműszíj-csere. Nem egy nagy tétel, 45-50 rugó, de sokkal több nyugalmat ad az embernek.
A garancia lejárta után pedig nem érdemes a kopó alkatrészeket márkakereskedésben venni, két és félszer annyiba kerül a fékbetét és tárcsa, ráadásul a gyári nyikorog, az utángyártott meg nem. Igaz, az utángyártott első betét kibír 50 ezret, míg a gyárit 30-nál cserélni kellett. Tény, hogy a fékteljesítmény valamivel jobb a gyárival.
Ütközésben - szerencsére - még nem teszteltem, de a Top Gear éles tesztje (lásd: Top Gear Megane Crash a youtube-on) meggyőző. Egyszer mentem bele oldalról egy dobozos furgonba, annak leszakadt a hátsó lökhárítója, az enyém első kötényével meg nem történt semmi baj. Az első kötény inkább akkor szakad le, és viszi magával a teljes orrot, ha nagy járdáról hirtelen ugratsz le. Nem baj, a Budafoki úton 10 ezerért hegesztenek lökhárítót a fiúk.
Összességében sajnálom, hogy lassan elbúcsúzom tőle, szépen kiszolgált, és elviselte azt a napi 500 km-t, amit sokszor mentem vele, elviselte, a havat, a jeget, a 6000 km Szicíliát és a 9000 km Portugáliát is. Minden zörgése, apró hibája ellenére jó cucc. Békében, barátsággal válunk meg egymástól...
Hibalista
- Légzsákszalag a kormánykapcsolóban - teljes kormánykapcsoló csere 45.000-ért
- Jobb első kilincs - 5000 a bontóban, majd 5000 a csere
- Fényszóró izzók félévente - évi 40.000 km mellett ez normális
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Ajka-Bakonygyepes - hozzáértő rönósok
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autonet, majd Speedy - sokkal olcsóbbak és nagyon megbízhatóak, udvariasak, és: nincs borravaló!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Suzuki Swift 1.3 GLX | Következő autója? | Renault Laguna Grandtour |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
