A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1.5 dCi Authentique + Pack Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kényelmes francia használati tárgy

Szöveges ítélet

Öt év és 200 ezer kilométer után érdemes megválni ettől a darabtól. Még nem tettem meg, de kiváncsi vagyok, hogy a kereskedő kapja meg, és csinál belőle új autót, vagy megveszi egy nepper, visszapörgeti 95 ezerre az órát, és keres rajta fél misit.

Jó kis autó ez, különösen kényelme, alacsony fogyasztása és megbízhatósága miatt. Nem az a tökéletes darab, ha valaki hétvégi villantásra használja az autóját, de tökéletes, ha reggel 8-ra ott kell lenned Szombathelyen, és délben már Pesten van tárgyalásod.

Öt és hat között fogyaszt, kényelmesen viszi a 170-et, de még kényelmesebben siklik 144-re beállított tempomattal. Autópályán ez a tökéletes sebesség, egyrészt mert még pont a büntetési határ alatt van az a GPS szerinti 138, amivel fut, másrészt 5,5-et fogyaszt ilyenkor, harmadrészt 12 a négyzeten az bizony szép szám.

Esztétikailag rendben van, van benne minden üveggyöngy: tempomat, sötétedő belső tükör, automata lámpa és ablaktörlő, négy automata ablakemelő, stb., stb. Az egyetlen nagy hiányosságon, a kormány és a váltó bőrözetlenségén a kadafalvi szuperbőműhely, Pistivel az élen, 12 ezer forintért segített. Kétszer is, mert még a legjobb kormánybőrözés sem bír ki 100 ezernél többet.

Csak azt nem szerettem, hogy néha kiírta: CHECK INJECTION, és elkezdett rázkódni a motor. Gondolom, kihagyott a befecskendezőszelep az egyik hengerben. A legjobb élmény egyébként nyáron, Genova határában ért. Riadalmamban felhívtam a szerelőt, aki elmagyarázta, hogy mi lehet a probléma, majd mire leraktuk a telefont, pont megjavult a cucc...

Azt mondják, nem szabad túlhajtani, hát, én csak ritkán mentem vele 160 felett. Azt mondják, érdemes 15 ezrenként olajat cserélni, mostanáig még kibírta 30 ezres cserével is.

Egy apróság viszont fontos: legyen meg 100 ezrenként a vezérműszíj-csere. Nem egy nagy tétel, 45-50 rugó, de sokkal több nyugalmat ad az embernek.

A garancia lejárta után pedig nem érdemes a kopó alkatrészeket márkakereskedésben venni, két és félszer annyiba kerül a fékbetét és tárcsa, ráadásul a gyári nyikorog, az utángyártott meg nem. Igaz, az utángyártott első betét kibír 50 ezret, míg a gyárit 30-nál cserélni kellett. Tény, hogy a fékteljesítmény valamivel jobb a gyárival.

Ütközésben - szerencsére - még nem teszteltem, de a Top Gear éles tesztje (lásd: Top Gear Megane Crash a youtube-on) meggyőző. Egyszer mentem bele oldalról egy dobozos furgonba, annak leszakadt a hátsó lökhárítója, az enyém első kötényével meg nem történt semmi baj. Az első kötény inkább akkor szakad le, és viszi magával a teljes orrot, ha nagy járdáról hirtelen ugratsz le. Nem baj, a Budafoki úton 10 ezerért hegesztenek lökhárítót a fiúk.

Összességében sajnálom, hogy lassan elbúcsúzom tőle, szépen kiszolgált, és elviselte azt a napi 500 km-t, amit sokszor mentem vele, elviselte, a havat, a jeget, a 6000 km Szicíliát és a 9000 km Portugáliát is. Minden zörgése, apró hibája ellenére jó cucc. Békében, barátsággal válunk meg egymástól...

Hibalista

- Légzsákszalag a kormánykapcsolóban - teljes kormánykapcsoló csere 45.000-ért
- Jobb első kilincs - 5000 a bontóban, majd 5000 a csere
- Fényszóró izzók félévente - évi 40.000 km mellett ez normális
-

Ide hordtam szervizbe

Renault Császár Ajka-Bakonygyepes - hozzáértő rönósok

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Autonet, majd Speedy - sokkal olcsóbbak és nagyon megbízhatóak, udvariasak, és: nincs borravaló!!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Suzuki Swift 1.3 GLX Következő autója? Renault Laguna Grandtour
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)