A füstbe ment álom
Szöveges ítélet
El?re bocsátom én nagyon szeretem a francia autókat - f?leg a Renult-t. 1999 óta csak ezzel a márkával furikáztam, évente 40000-45000 kilométert. Ez két Scenic és ez a Megane volt.
A Megane-t is nagyon szerettem. Ez volt az els? autóm ami mind motorikusan (1,9 dci, 120 LE, 280 Nm), mind a biztonság és kényelem tekintetében (Privilege) szinte a csúcs volt.
El?bb a motorról: Nyomatékos, takarékos, csendes motor. Hat sebességes váltójának köszönhet?en pl. 180 km/h-nál alig forgott többet a motor 3000-nél. Még ennél a tempónál is csendes a bels?. Gyakorlatilag 2200-es fordulattól minden fokozatban meggy?z?en gyorsított. A váltó nekem megfelel? pontossággal m?ködött. Nagyon tetszett.
Küls?: A grandtour (kombi) valóban leny?göz? szépség - szerintem. Lendületes, szinte sportos. De... A Megane Grandtour - bár szerintem a többi karosszéria típus is - kiváló példája annak, hogy nem lehet büntetlenül rövid id? alatt karosszériát és bels?t tervezni. Az én autóm ablaktörl?je 100 km/h fölötti tempónál nem volt képes megállni az üveg széle el?tt és rendszeresen "belevert" az ablakkeretbe, nem kis zajt csapva. Ezen a szervízben sem tudtak jelent?sen javítani, valószín? nem elég er?s a visszatartó rúgó vagy a motor gyenge. De nem ez volt a legnagyobb baj. Valószín? szélcsatornát is csak kívülr?l látott a kasztni a tervezés során. Ugyanis es?ben az ablaktörl?k a baloldali oldalsó ablakra terelik a vizet. Ott pedig a tükörház miatt nem távozik hátra a felesleges víz, hanem egy helyben kavarog és gyakorlatilag a bal oldali tükörben nem látni semmit. BALESETVESZÉLYES!!!! Remélem hamarosan erre a francia mérnökök is rájönnek és javítanak rajta. A hátsó ablaktörl? nem sokkal több egy dizájn elemnél. Nem sokat töröl, de azt legalább jól.
Bels?: A privilege felszereltség a legmasabb. B?r-szövet kárpit, ABS, hat légzsák, öt darab fejtámla, öt darab ötpontos öv er?határolóval és övfeszít?vel, vészfékasszisztens, négy elektromos ablak, elektromos-, -f?thet? és -behajtható küls? tükrök, automatikusan sötéted? bels? tükör, kormányról vezérelhet? CD-s rádió, fedélzeti computer, automatikusan bekapcsolódó küls? világítás, automatikusan bezárodó központi zár, automatikus kártyaindítás (ez volt a legnagyobb "parasztvakítás", hiszen el? sem kellett venni a zsebemb?l a kártyát, nyíltak az ajtók, indult és leállt az autó, majd záródtak az ajtók, imádtam), elektromos gyerekzár (ez is fontos, akinek gyereke van és ugrált már ki az autóból kinyitni az ajtót egy feln?ttnek, mert elfelejtette a gyerekzárat, szeretni fogja ezt a funkciót), sebességtartó és -határoló automatika (ez utóbbi is hasznos, mondjuk Pesten, nem engedi az autót a beállított sebesség fölé gyorsulni, remek jogsivéd?, ráadásul a m?szerfalon számokkal írja a tárolt sebességet), ülésf?tés, els?- hátsó könyöktámasz, automata klima. A m?szerfal kimondottan szép, az ülések kényelmesek, pár az ül?lapok lehetnének hosszabbak. Hátul nagy a láb- és a fejtér. Négy feln?tt, csomagokkal kényelmesen megjárta Párizst oda-vissza, átlagsebesség 120 km/h, átlagfogyasztás klímával 7,5 liter. Sajnos a középkonzolnál vagy az id? vagy a pénz fogyott el, mert nem valami csinos, a rádió egyenesen csúnya, de legalább jól szól (az el?z? Scenickemben sokkal szebb volt.)
Na most jön a fekete leves... az autó sajnos egy évet sem bírt ki nálam, bár ez nem az ? hibája volt, hanem az enyém. Viszont a törésteszt öt csillagja valóban igaz. Sajnos elnéztem egy stoptáblát és jött egy Audi keresztben. Nagyon összementünk, plusz engem a ház sarka fogott meg. Eldurrant a két els? légzsák és az összes övfeszít?, volt füst rendesen. De karcolás nélkül szálltam ki az autóból és szerencsére a másik autóban sem sérült senki. Az ütközés után az Audi meg sem moccant, a Renault viszont egy pöccre indult. A karosszéria csúnyán összetört, de a merevítések miatt még a h?t? sem sérült. Nem semmi! A Renault nagyon jól vizsgázott. Viszont az alkatrészárakra jellemz?, hogy az autó gazdasági totálkáros lett - hiába, a légzsákok és az övfeszít?k nagyon drágák, itthon.
Hibalista
- A baloladali ablaktörl? "belevert" az ablakkeretbe
- 30000 kilométer után a B oszlopon "nyikorgott" a b?rkárpit
Ide hordtam szervizbe
Renault Iniciálé Gy?r
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Scenic 16. RXT | Következő autója? | Audi A6 Avant 1,9 PDTDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
