A francia kis dízel ereje...
Szöveges ítélet
A kocsi, és felszereltsége számomra majdnem ideális. Az autómata ablaktörlő, meg a lámpakapcsolás nem hiányzik, nekem legalábbis nem. Az autómata, monochrom belső visszapillantó viszont jól jönne, és a manuális klíma helyett az autómata, meg az ülésfűtés is, de összeségében ezek olyan dolgok, amelyek nélkül valljuk be, még autó, az autó. A motor (1.5 dci, 106LE, 240Nm) a maga erejével, nyomatékával, nagyon jól húz, gyorsul, és rugalmas is. 1900 - 2000 -es fordulattól jön meg igazán az ereje, alatta gyengécske, de ez tipikus, a mai modern Diesel motorok sajátja. Az erő pedig 4000 -es fordulatig töretlen. A 6 gangos váltó, pedig az egyik legjobb, hanem a legjobb francia váltó, ami valaha a kezembe akadt. Persze az 5 - 6 közötti váltás, kissé "gumi", de a többi fokozatnál rendben van. A motor ezzel a váltóval ideális társ, mert így nem kell pörgetni (2000 - 2500 -as fordulaton kényelmesen lehet autózni), és maximálisan kihasználható a motor ereje, rugalmassága, és a fogyasztás is kordában tartható. Rugalmas, ugrik mintha muszáj volna neki szaladni, és a fogyasztás...! Na a fogyasztás, az amiben verhetetlen, és úgy, hogy közben még jól is húz, és megy is rendesen. Igaz városban nem nagyon használom, mert van céges furgon, így a családi és hosszútávú utakon rója a Km -ket. Így jön ki az az 5L/100 km -es átlag, de ha mindennapos autó lenne, szerintem akkor is 5.5-6L -es fogyasztásból kijönnénk. Mivel Limusine, így a csomagtartó hatalmas méretű, és jól pakolható, az utastér is méretes, kényelmesen el lehet férni, a hátsó lábtér, és hely is óriási. A sok tárolórekesz meg kifejezetten el lett találva. Jól fekszik az úton, a futómű se nem sportos, se nem lágy, olyan közép. Így nem egy sportbajnok, de nem is egy himbálódzó hintó benyomását kelti, inkább semlegesnek mondanám. A fékek azok fenomenálisan jól fognak, harapnak mint az oroszlán. Persze aki még nem vezetett Renaultot, annak elsőre furcsa lehet, meg a lassulási élmény is. Megérte megvenni, a maga hibáival is szerethető, és jó társ. A megbízhatósága, ugye az tipikus Renaultos, ilyen "egyedi" hibák bosszantják az embert. Ha ezek nem lennének, akkor azt mondanám, hogy jól eltalált szerkezet ez, de így, meg a lámpa, és izzócsere feleslegesen túlbonyolítot, és férfi kézzel egyszerűen kivitelezhetetlen módja miatt "csak" átlagos, de szuperjól kinéző, és még ma is dögös autó.
Az alkatrész árak viszont, jó magasak. De majd ha lejár a garancia, akkor olcsóbban is fentartható lesz.
Összeségében egy már kissé korosodó formaterv, ami még mindig vonzza a tekinteteket. De még a mai kocsik között is dögös és jó kinézetű, és ha eltekintünk a tipus franciásan túlbonyolított dolgaitól, és a nálam jelentkező hibáktól, akkor egy egész korrekt autó benyomását kelti. A nálam előforduló bosszantó dolgok ellenére is szeretem, és még mindig tetszik.
Hibalista
- - Olajcsere 5000 Km -nél, na legközelebb én viszem az 5L 5W40 -es olajat, mert "enyhén" lenyúlják az embert.
-
- - Üzemeanyag szűrő, komplett csere - 25.000 Ft (7800 Km -nél, valahol biztos sikerült valamilyen gány gázolajat tankolni...)
-
- - Gyári rádióegység megadta magát (9800 Km -nél) bejöttek a téli hidegek, és kampec, aksit leszívta, nem nyílik a kocsi, nem indul, halott az egész. Még jó hogy van Asistance...! Bebikázta a kocsit, aztán irány a szervíz. Gariban ingyen, és bérmentve újra kódolták, de ha megint így csinál, akkor komplett csere lesz, persze garanciában. Nem egyedi, mert a szervízben amikor be vittem, vagy 8 ilyen problémával küzdő Renault volt, de nagyon bosszantó. Valami széria hiba lehet a rádióban, de nem értem, ha -6C° -alá esik a hőmérséklet, akkor miért hal be a rádióegység...?! Ez érthetetlen, és nem csak számomra, a szervízben is a fejüket vakarták erősen. Ment is a levél a Renault központba.
-
- Eddig ennyi...
-
Ide hordtam szervizbe
Ranault Forgo - Kiskunhalas
Álltalában segítőskészek, meg viszonylag korrektek is, de a rádiós esetnél ez valahogy első nekifutásra nem igazán jött össze, de a másodikra már sikeredett. Összeségében jók a szervíztapasztalataim evvel a szervízzel, igaz az árak...!
A márkaszervíz árai, na azok a rablás kategóriába tartoznak. De aki francia autót vesz, az ezzel számoljon.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Kia Cee´d SW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
