A francia kényelem, aminek meg van az ára.
Szöveges ítélet
Nos eddig két három Renaultom volt, egy 11- es, egy I-es Megane, és a mostani 1,4- 16 V authentiq. Az autó szerintem szép, egyedi megjelenésű elegáns némi kis sportos „filinggel”
Az apró, de jóleső kényeztető kütyük,- a fényre sötétedő tükör, az esőérzékelő, az ablakemlők funkciói, a klímatizált kesztyűtartó, na és az akkor még különlegességnek számító kártyás-nyomógombos indítás a felsőbb kategóriákban sem nagyon volt jelen akkoriban.
A be tere egy átlagos családot tökéletesen kiszolgál, elég kényelmes még hosszabb távon is. A 98 lóerős motor épp elég ahhoz, hogy nyugodtan, a sebesség határokon belül elautózzunk, s aki kinőtt már a padlógázás korszakból és nem idegesíti, ha a pályán esetleg megelőzik, az szerintem elégedett lehet vele. Cserében viszont elég kellemes a fogyasztása, a napi városi pár kilométeres rövid utakon is beéri 7-8 liter körüli átlaggal, bár én nem nagyon nézegettem. Autó pályán pedig anno még a Kis Polskim is megavett annyit, mint a Megane.
Az első Megane-om egy ECO volt, ami nagyom megbízható, igénytelen, de mégis viszonylag kényelmes autó, így aztán a cseréjekor maradtam a típusnál. Mivel akkoriban jelent meg a II-es széria, s nagyon megtetszett, de újra nem futotta, használtan vettem egyet, ami nem volt túl jó döntés. Egyrészt, mert egy olyat vettem , ami a gyártás indításnak az elején készült,- vagyis bele volt kódolva a kezdeti gyermek betegségek gyűjteménye. S mivel én viszonylag keveset használom az autót, ezek nagy része bizony a garancia időn túl jött elő. Ez pedig az „szemtelenül” magas Renaultos alkatrész és szerviz díjak miatt elég kellemetlen.
-A garancia időn túl nem sokkal először meghibásodott az ABS egy jeladója. Ezt, méltányossági igény alapján fél áron javították.- 4400 Ft
-Aztán egyszer csak kikapcsolt a légzsákrendszer, és a kormányzár rögzítés. Irány a szerviz A jólelkű szerelő megmutatta hibaelhárítás módját - a vezető ülés alatti csatlakozót meg kell mozgatni, mert az ülés állítgatása miatt kilazulhat. Egy filléres vacak, de miatta az autó egész biztonsági rendszere leáll. Ez nem került semmibe csak a várakozásba.
-Rángató motor, egyenetlen alapjárat, - tipikus gyújtási hiba. A szakszervizben méltányosságból, mivel csak 25 ezer van az autóban, fél áron cserélik, és felajánlják, hogy a másik hármat is kicserélik. Közlik, hogy ez egyszeri ajánlat, s vagy most kicseréltetem mindet, vagy ha még egy tönkremegy, akkor már nincs a félárú csere. Vagy most mind, vagy utána már egyik se. Nem volt szimpatikus, hogy több mint 40 ezret ott hagyjak még félpénzesként is, így nem mentem bele. -11 000 Ft
Érdekes egy szervizelési taktika volt mindenesetre a felajánlásuk Ugyan az a márkájú tekercs, amit ők adnak19 800Ft ért, egy autós boltban 13 600Ft,
Nos azóta már a többi 3 trafót is egymás után cserélni kellet. A márkaszervizben 1db tekercs teljes árú cseréje anyag + munkadíj 24 000 Ft. Egy 10 es csőkulcs és öt perc a csere. Tehát spórolható jó 10 000 Ft darabján, a saját magad végzed.
-Gyári visszahívás következett, az elektromos ablakemelők ellenőrzése céljából. A megtörténte után félévvel a jobb első tönkrement, de szerencsére mivel volt ellenőrzésen így garanciában cserélték, amúgy jó 80 000 lett volna
-A következő a kézifékkar meghibásodása. A behúzott fék nem oldható ki, a kioldó gomb benyomás után bent maradt a markolatban. A könyöklő alatti műanyag burkolat leszedése- csavarhúzóval a kilincs kiakasztása, és szerviz feltelefonálása, a műanyag markolat ügyében. Ó, az nincsen külön, nem szerelhető a kivitele, csak is az egész karral és racsnival együtt kapható cirka 55 ezerért. Nincs vesztenivaló, a markolatot lefeszegetve kiderül, hogy azért nem szedhető szét, mert bár össze van pattintva a két fele patentekkel, de össze is ragasztják. Az egész műanyag egy vacak filléres tákolmány, s miatta jó ki kiadásba verik a tulajt. A műagyag markolatban van egy csap, amin a mechanizmus forog, az tört le. Egy fél napos barkács és műszerész melóval megreparálva. Spóroltam 50 rongyot.
-A csomagtartó ajtó teleszkópja megadta magát. A gyári 12 ezer, kap helyette bontottat, 3 ezerért.
-Bal első ajtó kitámasztó szerkezettel egybeépített zsanér kopog, kattog- bontóból cserélve 3000Ft
-Bal hátsó kerékcsapágy zúg- csere A szerviz ajánlata 30 000Ft –autós boltban 8500Ft
-Bal első alsó gömbfej lötyög- csere. A szerviz adna 25000 Ft –ért a boltban 6500FT
-Az autó leállítás után egyszerűen „lefagyott”, nem reagált semmire, a kijelző nem világított, a kártyát nem ismerte fel, a központi zár nem működött. Se, kép se hang. A családi vonttó Skoda megérkezésére várva, közben némi töprengés. Na akkor adjunk neki egy reset-et, az minden számítástechnikának használ. S valóban, az aksi lekötése után, azt visszakötve minden a régi, a rendszer él.
-A kocsi hosszabb használata után kiderült, hogy hátul eszi a gumikat, a külső szélük jobban kopik. A szerviz közli, hogy fix, nem állítható a futómű, csak cserélni lehet. Praktikus tanácsuk, hogy tegyek egy zsák cementet a csomagtartóba. Mivel a kocsi már elmúlt 6éves, szavatossággal ne is keresem őket. Marad az, hogy időnkét forgatni kell a gumit hátul.
Ezen kívül természetesen a kopó alkatrészeket, betéteke, szűrőket olajt, nem soroltam fel
Nos nemrég elszakadt a kormányátvezető kábel. Szerintem aranyból készíti a Renault, mert 59 ezer forint az ára. Egyszerűen pofátlanul drága.
Az autón szétszakadt a jobboldali féltengely. Semmi előzmény, semmi kopogás, csak a román határ mellett egy induláskor mozgásképtelenné vált. 90 ezer Km futásteljesítménynél ez azért kicsit korai. A haza hozatal a hétvégi hófúvásban nem aprópénz. Azt hiszem most lett elegem a Renaultból Ha lenne rá lehetőségem rögvest eladnám.
Hibalista
- -ABS jeladó - -4db gyújtótrafó - -kézifékkar - -bal első gömbfej - -bal hátsó kerék csapágy - -első ajtó zsanér - -csomagtartó ajtó kitámasztó teleszkóp - -akkumulátor - -kormányátvezető kábel - -jobboldali féltengely - -
Ide hordtam szervizbe
Renault Shic-R Kft. Miskolc. Csak a garanciális időn belül volt náluk a kocsi, azóta "saját kézüleg" javítom. Illetve a vezérmű szíjat akartam velük cseréltetni úgy, hogy az alkatrészeket és hozzávalókat én viszem, s ők meg adják a szakértelmet, de nem lelkesedtek az ötletért. Így majd egy hozzáértő maszek kapja meg a nemes feladatot
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Megane I | Következő autója? | Nics tervbe véve csere, de tuti nem Renault lesz |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
