A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Berline 1,4 16v 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

A francia kényelem, aminek meg van az ára.

Szöveges ítélet

Nos eddig két három Renaultom volt, egy 11- es, egy I-es Megane, és a mostani 1,4- 16 V authentiq. Az autó szerintem szép, egyedi megjelenésű elegáns némi kis sportos „filinggel”
Az apró, de jóleső kényeztető kütyük,- a fényre sötétedő tükör, az esőérzékelő, az ablakemlők funkciói, a klímatizált kesztyűtartó, na és az akkor még különlegességnek számító kártyás-nyomógombos indítás a felsőbb kategóriákban sem nagyon volt jelen akkoriban.
A be tere egy átlagos családot tökéletesen kiszolgál, elég kényelmes még hosszabb távon is. A 98 lóerős motor épp elég ahhoz, hogy nyugodtan, a sebesség határokon belül elautózzunk, s aki kinőtt már a padlógázás korszakból és nem idegesíti, ha a pályán esetleg megelőzik, az szerintem elégedett lehet vele. Cserében viszont elég kellemes a fogyasztása, a napi városi pár kilométeres rövid utakon is beéri 7-8 liter körüli átlaggal, bár én nem nagyon nézegettem. Autó pályán pedig anno még a Kis Polskim is megavett annyit, mint a Megane.
Az első Megane-om egy ECO volt, ami nagyom megbízható, igénytelen, de mégis viszonylag kényelmes autó, így aztán a cseréjekor maradtam a típusnál. Mivel akkoriban jelent meg a II-es széria, s nagyon megtetszett, de újra nem futotta, használtan vettem egyet, ami nem volt túl jó döntés. Egyrészt, mert egy olyat vettem , ami a gyártás indításnak az elején készült,- vagyis bele volt kódolva a kezdeti gyermek betegségek gyűjteménye. S mivel én viszonylag keveset használom az autót, ezek nagy része bizony a garancia időn túl jött elő. Ez pedig az „szemtelenül” magas Renaultos alkatrész és szerviz díjak miatt elég kellemetlen.
-A garancia időn túl nem sokkal először meghibásodott az ABS egy jeladója. Ezt, méltányossági igény alapján fél áron javították.- 4400 Ft
-Aztán egyszer csak kikapcsolt a légzsákrendszer, és a kormányzár rögzítés. Irány a szerviz A jólelkű szerelő megmutatta hibaelhárítás módját - a vezető ülés alatti csatlakozót meg kell mozgatni, mert az ülés állítgatása miatt kilazulhat. Egy filléres vacak, de miatta az autó egész biztonsági rendszere leáll. Ez nem került semmibe csak a várakozásba.
-Rángató motor, egyenetlen alapjárat, - tipikus gyújtási hiba. A szakszervizben méltányosságból, mivel csak 25 ezer van az autóban, fél áron cserélik, és felajánlják, hogy a másik hármat is kicserélik. Közlik, hogy ez egyszeri ajánlat, s vagy most kicseréltetem mindet, vagy ha még egy tönkremegy, akkor már nincs a félárú csere. Vagy most mind, vagy utána már egyik se. Nem volt szimpatikus, hogy több mint 40 ezret ott hagyjak még félpénzesként is, így nem mentem bele. -11 000 Ft
Érdekes egy szervizelési taktika volt mindenesetre a felajánlásuk Ugyan az a márkájú tekercs, amit ők adnak19 800Ft ért, egy autós boltban 13 600Ft,
Nos azóta már a többi 3 trafót is egymás után cserélni kellet. A márkaszervizben 1db tekercs teljes árú cseréje anyag + munkadíj 24 000 Ft. Egy 10 es csőkulcs és öt perc a csere. Tehát spórolható jó 10 000 Ft darabján, a saját magad végzed.
-Gyári visszahívás következett, az elektromos ablakemelők ellenőrzése céljából. A megtörténte után félévvel a jobb első tönkrement, de szerencsére mivel volt ellenőrzésen így garanciában cserélték, amúgy jó 80 000 lett volna
-A következő a kézifékkar meghibásodása. A behúzott fék nem oldható ki, a kioldó gomb benyomás után bent maradt a markolatban. A könyöklő alatti műanyag burkolat leszedése- csavarhúzóval a kilincs kiakasztása, és szerviz feltelefonálása, a műanyag markolat ügyében. Ó, az nincsen külön, nem szerelhető a kivitele, csak is az egész karral és racsnival együtt kapható cirka 55 ezerért. Nincs vesztenivaló, a markolatot lefeszegetve kiderül, hogy azért nem szedhető szét, mert bár össze van pattintva a két fele patentekkel, de össze is ragasztják. Az egész műanyag egy vacak filléres tákolmány, s miatta jó ki kiadásba verik a tulajt. A műagyag markolatban van egy csap, amin a mechanizmus forog, az tört le. Egy fél napos barkács és műszerész melóval megreparálva. Spóroltam 50 rongyot.
-A csomagtartó ajtó teleszkópja megadta magát. A gyári 12 ezer, kap helyette bontottat, 3 ezerért.
-Bal első ajtó kitámasztó szerkezettel egybeépített zsanér kopog, kattog- bontóból cserélve 3000Ft
-Bal hátsó kerékcsapágy zúg- csere A szerviz ajánlata 30 000Ft –autós boltban 8500Ft
-Bal első alsó gömbfej lötyög- csere. A szerviz adna 25000 Ft –ért a boltban 6500FT
-Az autó leállítás után egyszerűen „lefagyott”, nem reagált semmire, a kijelző nem világított, a kártyát nem ismerte fel, a központi zár nem működött. Se, kép se hang. A családi vonttó Skoda megérkezésére várva, közben némi töprengés. Na akkor adjunk neki egy reset-et, az minden számítástechnikának használ. S valóban, az aksi lekötése után, azt visszakötve minden a régi, a rendszer él.
-A kocsi hosszabb használata után kiderült, hogy hátul eszi a gumikat, a külső szélük jobban kopik. A szerviz közli, hogy fix, nem állítható a futómű, csak cserélni lehet. Praktikus tanácsuk, hogy tegyek egy zsák cementet a csomagtartóba. Mivel a kocsi már elmúlt 6éves, szavatossággal ne is keresem őket. Marad az, hogy időnkét forgatni kell a gumit hátul.
Ezen kívül természetesen a kopó alkatrészeket, betéteke, szűrőket olajt, nem soroltam fel
Nos nemrég elszakadt a kormányátvezető kábel. Szerintem aranyból készíti a Renault, mert 59 ezer forint az ára. Egyszerűen pofátlanul drága.
Az autón szétszakadt a jobboldali féltengely. Semmi előzmény, semmi kopogás, csak a román határ mellett egy induláskor mozgásképtelenné vált. 90 ezer Km futásteljesítménynél ez azért kicsit korai. A haza hozatal a hétvégi hófúvásban nem aprópénz. Azt hiszem most lett elegem a Renaultból Ha lenne rá lehetőségem rögvest eladnám.

Hibalista

- -ABS jeladó - -4db gyújtótrafó - -kézifékkar - -bal első gömbfej - -bal hátsó kerék csapágy - -első ajtó zsanér - -csomagtartó ajtó kitámasztó teleszkóp - -akkumulátor - -kormányátvezető kábel - -jobboldali féltengely - -

Ide hordtam szervizbe

Renault Shic-R Kft. Miskolc. Csak a garanciális időn belül volt náluk a kocsi, azóta "saját kézüleg" javítom. Illetve a vezérmű szíjat akartam velük cseréltetni úgy, hogy az alkatrészeket és hozzávalókat én viszem, s ők meg adják a szakértelmet, de nem lelkesedtek az ötletért. Így majd egy hozzáértő maszek kapja meg a nemes feladatot

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 20
Megbízhatóság (3) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Megane I Következő autója? Nics tervbe véve csere, de tuti nem Renault lesz
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)