A fehér kombi
Szöveges ítélet
Az égész úgy kezdődött, hogy kinőttük a Fiat mareát...
Ami egyébként szinte tökéletes autó(a mai napig visszasírom) , de viszonylag kicsi (430liter) a szedán csomagtere..
Jött a meditálás, hogy mit vegyünk, alapvető cél a kis fogyasztás, a kombi karosszéria amit legtökéletesebb külalakban a megane valósított meg.
2006 végén akció, számítgatás, és már otthon is volt a kicsike.
Most nagyon jó vételnek tűnik. Néhány kiemelkedő tulajdonság:
a motor, szinte hihetetlen de a 86 lóerős motor országúti fogyasztása szinte mindig 4,5 liter alatt van.
A váltó nem valami jó, a fék kifogástalan a kuplung tökéletes.
A kártyás indítás szinte már luxus.
Ami nem tetszett: levitték az olajcsere periódust 30-ról 20 ezer kilométerre (egyébként 10e km nél korom fekete a motorolaj mindenkinek cserét ajánlok)!
Kispórolták a csomagtérrögzítő füleket!!
Amúgy ennyi ez a kocsi 4260 e forintért elég jó,de...
Most 15000 km fölött néha ledöbbent a fogyasztása. Néhány adat:
klímával 140 km-t 85-90-es tempóval 4 liter gázolajjal tettünk meg.
Egy másik példa: 85km klímával 70-75-el (lassan kellett menni, mert a két kisfiam elaludt a kocsiban) 2 liter gázolajjal.
Ez eszméletlen.
Klíma nélkül egy sima országúti tempónál (90-100) simán 3 liter körül tartható az átlagfogyasztás.
30000 kilométer elromlott a klíma, beázott a csomagtartó! Mondjuk a beázás a szervíz amatőrsége volt, feltették a vonóhorgot és nem ragasztottak vissza valami cuccot ahol a kábeleket kivezették....
Garanciában javították.....
38000-nél szállt el az aksi, totál vége lett!
Egyébként az autó szép, elegáns és ennyi...
3 évesen elkezdtem szeretni, használom és jó... Megy és ennyi...
Ha visszagondolok az eltelt 3 és fél évre valamint az 55 ezer km-re egész jó. Összesen kb 20-25 ezer forint plusz költségem volt. Szerintem ez elfogadható, de a garancia lehetne minimum 3-4 év.
3-6 éves koráig semmi nem romlott el rajta!!!!!
6 évesen akkumulátor csere másodszor, és most ősszel első fékbetét csere.
Már 87000 km van a kocsiban és szeretem mert jó, igaz kímélem is.
Max háromezerig pörgetem autópályán, országúton és városban meg alig megy a fordulatszámmérő kétezer fölé.
Lassan 100000 km. még mindig semmi komoly hiba.
Ez a kocsi megérte az árát.... Ha letelne a hitel róla képes lennék újra megane kombit venni...:)
2015. március 114000 kilométerrel:
A kocsi apróbb meghibásodásokat leszámítva (jobb első ablakemelő) tobábbra is szerethető és jó. Azt az évek során már kitudtam, hogy én véletlenül is egy jó motorszériás kocsit vettem. Lehet, hogy ez a szerencsém.
Továbbra is mindenkinek ajánlom.
Még egy akkumulátort cserélni kellett 9 évesen.
10 éves: jobb oldali féltengely kompletten csere érett lett.
139000 km van a kocsiban, a motor gyakran füstöl, nem vészesen, de zavaró.
Néha kiírja a computer, hogy injection failed. Ez már durva lesz: porlasztócsúcs? Nagynyomású szivattyú? Majd műszerrel kiméretem.
Kezd szakadozni az első kárpit, igaz nem használtam 10 évig üléshuzatot.
A kormánykerék kopása megdöbbentő.
Amúgy mindennapi használatban van. Jó autó, de már nem annyira szeretem mint korábban.
A kocsit most is minden nap használjuk és mondhatom igáslóként viselkedik.
5-8 ezrenként olajat cserélek, kárpitot kijavítottam, egész jó állapotban van. A jobb első ablakemelő lassúságát leszámítva (8 ezer lesz a jav. költség) hibátlanul teszi a dolgát.
Még másfél és és a törlesztő is letelik.
Eltelt egy pár év lassan 14 évesek leszünk. A kocsit kifizettem, kb 5,3 millióba került így. (svájci frank)
Minden működik még mindig, teszi a dolgát.
A fogyasztás továbbra is kiváló. Országúton 1 személlyel 100 kilométeren 3,2- litert eszik. Persze kresz szerint közlekedve.
2023: Most értékelődik fel igazán az adott üzemanyag árak mellet a 3,9-es átlagfogyasztás. 16 éves.
Marad még a háznál egy darabig.
Hibalista
- Klíma: elment a gáz. A szervíz szerint nem töltik fel gyárilag úgy, hogy a garanciális időt sokkal túlvigye! - 2 évesen és egy hónaposan )egy hónappal a garancia lejárta után tönkrement az akkumulátor. Csere... - 3 évesen 50 e km-nél kegyetlenül nyikorgott a fék, az első betétek tökéletesek voltak, a hátsók papírvékonyak, csere 9800 Ft jav költséggel együtt, most tökéletes... - 6 évesen tönkrement a 2. akku, szereti...:) - Szintén 6 évesen az első fékbetétek. - De még mindig elfogadható ezen kívül tökéletes. - Most elmúlt 7 éves és a fékbetétek óta semmi nem romlott el. - 2015. március: - Több mint 8 éve használom. Soha nem hagyott ott sehol. - A kötelező szervizeken túl a múlt évben recsegő ropogó hang jött egy kátyús útszakasz után a kocsi bal elejéből. - Szétszedték az egész futóművet, mire kiderült, hogy a jobb oldali toronycsapágy ment ki. !!! Nem is onnan jött a hang. - Most a jobb első ablakemelő romlott el. Apró, de bosszantó hiba. A motor jó, a kapcsoló jó, de nem megy... Majd megírom a fejleményeket. - Szóval eddigi 8 éves garancián túli hibalista: 2 aksi, 1 toronycsapágy, és most az ablak. - 10 éves: jobb oldali féltengely kompletten. - 139000 km a motor gyakran füstöl, nem vészesen, de zavaró. - Néha kiírja a computer, hogy injection failed. Ez már durva lesz: porlasztócsúcs? Nagynyomású szivattyú? Majd műszerrel kiméretem. - Kimérték semmi különös, csak egy porlasztót kell majd cserélni, de azóta is így járok. Mondjuk az utolsó 10000 km-t a legdrágább molos gázolajjal tettem meg, és így nem is füstöl. - A kormány légzsákátvezető szalagja elszakadt. Pár ezer forintért (20-as körül) Pesten egy srác 5 perc alatt megycsinálta. - Egyéb hiba nincs megy és okés most lesz 11 éves. - - Az elmúlt télen nagyon nehezen indult hidegben az autó, akkor is csak úgy, hogyha a motortérben a kéti pumpával felpumpáltam a gázolajat. Kicseréltettem az izzító gyertyákat, meg a szerelő ajánlása szerint az akumlátort is(5. vagy 6. már nem is számolom, két év múlva úgyis cserés lesz megint :)), de nem sok javulás lett. - Elvittem egy másik szerelőhöz, a magasnyomású pumpám oké, de a porlasztók közül 2 alig működik. Kicseréltettem a 2 porlasztót és láss csodát minden oké lett. Nem füstöl nem írja a hibakódot sem. Ennek örömére kapott még a kocsi új hátsó féktárcsákat, fékbetéteket és első stabpálcákat. - Viszonylag olcsón megúsztam a porlasztófelújítás darabja 35 ezer volt. - 14 éves korában vettem észre, hogy a jobb hátsó ajtót nem zárja a központi zár. - Zárszerkezet csere lett a vége. Kiégett a pótféklámpa, csere. - 16 éves elmúlt a kocsi, amikor először nem tudtam vele menni. Beesett a kuplungpedál. - 215 ezer forintos javítás lett a vége. A kuplung munkahenger eldurrant, cserés lett az egész szerkezet. - Megint kiégett a pótféklámpa..
Ide hordtam szervizbe
Fehérgyarmat, Mátészalka maszek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Fehérgyarmat
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 175000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | marea | Következő autója? | tipo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
