A bátorság, ami nem kifizetődő
Szöveges ítélet
2007. 06. Az autót a használt piacon vettem 3 és fél évesen, a nagykőrösi úti nagypiacon –behozott kocsi. Erre minden ismerős azt mondta, hogy őrült vagyok. Egyenlőre nem tűnik rossz vételnek, hiszen semmi probléma nincs vele, minden működik, ahogy kell.
A vételkor 120 ekm volt az órában, nagyszervíz előtt. A vezérmű szíj csere lett elvégezve a szűrőkkel és az olajcserével együtt. Mindez úgy 50 eFt volt anyagköltségben, és a saját munka (nem 6500+ÁFA / óra).
Nagyon kényelmes, komfortos a rugózása, a helykínálat kiváló, stabilitása a hétköznapokra elegendő (kombi autó, nem versenyló). Ide tartozik, hogy az 1,5 dci 82 LE-s változata ekkora autóhoz csak közepesen elég, nagyon átlagos a dinamikája, de ezzel együtt takarékos is. 150 km/h felett már ez a motor kicsi, tartósan már nem erre való. Az előzéseket is meg kell gondolni, és visszakapcsolni előtte, mert igen kínos mire van turbonyomás 4. vagy 5. fokozatban. (Fogyasztás: mértem már 860 km-en 4,2 l/100 km-t klíma nélkül 110 km/h-nál nem gyorsabban, de nyáron autópálya, klímával 130-140 –el 6 l/100 km jött ki. Az átlag 5-5,5 l/100 km körül tartható).
2010.04.02.
Az eltelt két év alatt egyre jobban zavart a kelletlen, turbo lyukkal megáldott 1,5 dci viselkedése. Lehetőségem volt kipróbálni a Megane III. 105 Le-s 1,5 dci-t is. A turbo lyuk abban is megvan, de kétségtelenül jobban megindul a lyuk után. A lényeg, hogy csere lett a dologból – 1,9 dci.
Hát ez nem olyan kelletlen, gondolkodás nincs, ez megy… Sajnos egy eléggé sokat futott darabba sikerült becserélni az előzőt. A másikban most már biztosan tudom állítani, hogy 160 ekm volt eladáskor és jó állapotban volt még. Az újabban úgy 250-260 ekm lehet (1,6 mFt – 5,5 évesen), persze az órában 120 ekm volt… Mindez nem veszélyes, de a mechanikus elhasználódás, kopások azért várhatóak – gondoltam ekkor.
Az eddigi 5 ekm-en a sokkal dinamikusabb vezetéssel is alig 0,5-1 liter a fogyasztás többlet. Ez a vezetési élménybe bőven belefér…
Autópályán a 130 ennek sokkal kisebb terhelést jelent 6. fokozatban, mint a régiben az 5. fokozat. A 170 még utazó sebesség – 3000 f/perc, e felett fogy a lendülete. Ezt a próbát és a 190-et nem javaslom. 190-nél leszakadt a csomagtartó tetejéről a műanyag idom a pótféklámpával együtt, ez nevetséges minőség, főleg a folytatás miatt…
2010.11.10.
110 km/h sebességnél 6. fokozatban enyhén remegett az egész autó. Elvittem a szervízbe, hogy mi a baj forrása. Nem volt jó ötletük, a futóművet, féltengelyeket javasolták cserére, és akkor 2 hét múlva...
Az 1,9 dci utazás közben erőtlenedett, majd kopogás 1800-2000 f/perc körül. Még lassan 30-40 km-t kellett menni hazáig, ezt már csak lassan, 1200-1500 fordulaton 3-4-5. fokozatban. Meg is lett az eredménye. Az egyik hajtókar csapágy ment tönkre. Mivel nem a kopogáskor állítottam le, sajnos a főtengelyt is tönkre tette. A főtengely ebben a típusban nem köszörülhető, csak 0-s méretű erősített csapágyak vannak, új főtengely 380 eFt, így motor csere lett belőle.
A motor cserét a szóba jöhető szerelők nem vállalták, mert „nagy munka, ezen csak elvérezni lehet, ezt nem lehet megfizetni” - stb. kifogások - magunk végeztük a cserét. A szerelés jól sikerült, az első indításkor nem maradt vissza hibajelzés, ez kárpótolt minden nehézséget, amit a munka valóban magába foglalt.
Eleinte „bejáratósan” használtam, de már a bizalmam ekkor elfogyott a Renault iránt.
Még 30 ekm került a csere motorba, majd megváltam tőle. Mikor eladtam éppen jó volt, de nem volt már kedvem semmilyen újabb kalandhoz.
Hibalista
- felső motor tartó, izzító gyertyák, utas légzsák vezérlő, hajtókar csapágy - motor csere
Ide hordtam szervizbe
Márka szervíz. Miért ráz az autó? Nem találták, két hét múlva a motor beállt hajtókar csapágy miatt...
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Senki nem vállalta a motor cserét, "nagy munka, ezen csak elvérezni lehet, ezt nem lehet megfizetni" - a jobb kifogások. Magunk javítottuk.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 206 SW 1,4 HDI | Következő autója? | Peugeot 301 1,6 HDI |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.1/10) |
