A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane Grandtour 1,5, majd 1,9 dci 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

A bátorság, ami nem kifizetődő

Szöveges ítélet

2007. 06. Az autót a használt piacon vettem 3 és fél évesen, a nagykőrösi úti nagypiacon –behozott kocsi. Erre minden ismerős azt mondta, hogy őrült vagyok. Egyenlőre nem tűnik rossz vételnek, hiszen semmi probléma nincs vele, minden működik, ahogy kell.

A vételkor 120 ekm volt az órában, nagyszervíz előtt. A vezérmű szíj csere lett elvégezve a szűrőkkel és az olajcserével együtt. Mindez úgy 50 eFt volt anyagköltségben, és a saját munka (nem 6500+ÁFA / óra).

Nagyon kényelmes, komfortos a rugózása, a helykínálat kiváló, stabilitása a hétköznapokra elegendő (kombi autó, nem versenyló). Ide tartozik, hogy az 1,5 dci 82 LE-s változata ekkora autóhoz csak közepesen elég, nagyon átlagos a dinamikája, de ezzel együtt takarékos is. 150 km/h felett már ez a motor kicsi, tartósan már nem erre való. Az előzéseket is meg kell gondolni, és visszakapcsolni előtte, mert igen kínos mire van turbonyomás 4. vagy 5. fokozatban. (Fogyasztás: mértem már 860 km-en 4,2 l/100 km-t klíma nélkül 110 km/h-nál nem gyorsabban, de nyáron autópálya, klímával 130-140 –el 6 l/100 km jött ki. Az átlag 5-5,5 l/100 km körül tartható).

2010.04.02.
Az eltelt két év alatt egyre jobban zavart a kelletlen, turbo lyukkal megáldott 1,5 dci viselkedése. Lehetőségem volt kipróbálni a Megane III. 105 Le-s 1,5 dci-t is. A turbo lyuk abban is megvan, de kétségtelenül jobban megindul a lyuk után. A lényeg, hogy csere lett a dologból – 1,9 dci.
Hát ez nem olyan kelletlen, gondolkodás nincs, ez megy… Sajnos egy eléggé sokat futott darabba sikerült becserélni az előzőt. A másikban most már biztosan tudom állítani, hogy 160 ekm volt eladáskor és jó állapotban volt még. Az újabban úgy 250-260 ekm lehet (1,6 mFt – 5,5 évesen), persze az órában 120 ekm volt… Mindez nem veszélyes, de a mechanikus elhasználódás, kopások azért várhatóak – gondoltam ekkor.
Az eddigi 5 ekm-en a sokkal dinamikusabb vezetéssel is alig 0,5-1 liter a fogyasztás többlet. Ez a vezetési élménybe bőven belefér…
Autópályán a 130 ennek sokkal kisebb terhelést jelent 6. fokozatban, mint a régiben az 5. fokozat. A 170 még utazó sebesség – 3000 f/perc, e felett fogy a lendülete. Ezt a próbát és a 190-et nem javaslom. 190-nél leszakadt a csomagtartó tetejéről a műanyag idom a pótféklámpával együtt, ez nevetséges minőség, főleg a folytatás miatt…
2010.11.10.
110 km/h sebességnél 6. fokozatban enyhén remegett az egész autó. Elvittem a szervízbe, hogy mi a baj forrása. Nem volt jó ötletük, a futóművet, féltengelyeket javasolták cserére, és akkor 2 hét múlva...
Az 1,9 dci utazás közben erőtlenedett, majd kopogás 1800-2000 f/perc körül. Még lassan 30-40 km-t kellett menni hazáig, ezt már csak lassan, 1200-1500 fordulaton 3-4-5. fokozatban. Meg is lett az eredménye. Az egyik hajtókar csapágy ment tönkre. Mivel nem a kopogáskor állítottam le, sajnos a főtengelyt is tönkre tette. A főtengely ebben a típusban nem köszörülhető, csak 0-s méretű erősített csapágyak vannak, új főtengely 380 eFt, így motor csere lett belőle.
A motor cserét a szóba jöhető szerelők nem vállalták, mert „nagy munka, ezen csak elvérezni lehet, ezt nem lehet megfizetni” - stb. kifogások - magunk végeztük a cserét. A szerelés jól sikerült, az első indításkor nem maradt vissza hibajelzés, ez kárpótolt minden nehézséget, amit a munka valóban magába foglalt.
Eleinte „bejáratósan” használtam, de már a bizalmam ekkor elfogyott a Renault iránt.
Még 30 ekm került a csere motorba, majd megváltam tőle. Mikor eladtam éppen jó volt, de nem volt már kedvem semmilyen újabb kalandhoz.

Hibalista

- felső motor tartó, izzító gyertyák, utas légzsák vezérlő, hajtókar csapágy - motor csere

Ide hordtam szervizbe

Márka szervíz. Miért ráz az autó? Nem találták, két hét múlva a motor beállt hajtókar csapágy miatt...

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Senki nem vállalta a motor cserét, "nagy munka, ezen csak elvérezni lehet, ezt nem lehet megfizetni" - a jobb kifogások. Magunk javítottuk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 206 SW 1,4 HDI Következő autója? Peugeot 301 1,6 HDI
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)