2007-es Renault Berline Live
Szöveges ítélet
Már megint Renault vettem!!! Pedig nem akartam (akárcsak korábban) de ismét alkalmi vétel volt 650 000 Ft-tal a listaár alatt. Egyedi belső, kisfogyasztású motor, egyedi szín és egyedi finanszírozási ajánlat, ajándékok és ingyen 20 000 km-es szervíz... persze, hogy elcsábultam!
A kocsi amúgy jó, a Megane I kombihoz képest sokkal rövidebb és könnyebb, ugyanakkor szélesebb picivel, ami azért stabillá teszi.
Ami már az első néhányezernél furcsa:
- valami zörög a balegy mögött a B oszlopban, nyilván az összeszerelést siették el
- a gyári CD lejátszó elég gagyi, de az előző rádiómagnó után nem panaszkodok. :)
- a hátulja és az oldalsó tükrök folyton koszosak, de 4 sárvédőgumi enyhített a dolgon
- az elektromos ablakemelő kapcsolóját úgy hátratették, hogy hátra kell húznom a vállamat, hogy kezelni tudjam! Fel kellene pofozni azt, aki kitalálta!
- furcsa, hogy a gázpedál a középső box mögött van, és az sem tetszik, hogy a szerencsétlen pedálrend miatt a jobb cipőm belső oldala folyton koszos (bár ez régen is így volt :))
- miért csúszik az orra, ha kicsit gyorsabban megyek be vele a körforgalomba? (Talán ha lassabban mennék...? :))
- a régi kombimban hoszabbak voltak az ülőlapok, főleg a hátsó ülés rövid
- az ülésmagasság állítás csak az ülés hátulját emeli, nem az egészet, ami így kényelmetlenné teszi a vezetést
- magassági-kormányhoz hasonló kézifék
- vennem kell egy könyöktámaszt, az gyárilag nincs benne (vettem egyet: kicsit magas, de használható)
Itt pedig a pozitívumok:
- a fogyasztása 70-30% országút-város mellett 4,2 liter! Nem nehéz a lábam, 110 fölé ritkán megyek. Eddig 4,6 fölé nem tudtam nyomni.
- a feleségem imádja, a kombit nem szerette vezetni, mert NAGY! :)
- élvezetes vezetni, és bár nem egy lóerőbajnok, azért simán meg lehet előzni vele egy kamionsort
- tetszetős belső, még a nagy kerek termosztát-kapcsolót is meg lehet szokni
- vagány orr, széles csípő, igazi karakter!
- van benne lábtér, még a hátsó ülések előtt is, a háttámlák lehajtásával igen jól lehet pakolni benne
- egy sport babakocsi és egy 3 kerekű kisbicikli szépen befér a csomagtartóba
- kulcs nélküli indítás: csak beteszem a kártyát, taposom a féket és megnyomom a START-ot
- sok-sok pakolási lehetőség a beltérben, több pohár-és üvegtartó, igen nagy kesztyűtartó
60 000-es szervíz után még mindig rendben van. Nyáron klímával kicsit hajtósabban 4,5-4,6 liter/100km. Tetszik.
80 000-es szervíz előtt kiakadt a futóműben 2 csukló, garanciában cserélték.
Hibalista
- 70 000 fölött elkezdett zörögni az eleje, 2 db gömbcsuklót cseréltek rajta garanciában.
Ide hordtam szervizbe
Renault Meszlényi, Békéscsaba
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Megane I Break 1,9 dTi1999 | Következő autója? | Szemezek egy 1,8-as Mitsubishi Lancer-rel |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
