1 klassz utitárs!
Szöveges ítélet
Megan grandtour, a motor a legjobb 1,5-öse a renaultnak (ami a köbcenti-teljesítmény viszonyát tekintve talán a legjobb a hazai kínáklatot tekintve) bár, csak live felszereltségű amit nem is bánok mert a sok elektromos kütyü nem hiányzik, talán csak, a belsejében túl sok a fekete szín. Előző autóm egy megane kombi 1,4 alizé volt, a fogyasztását érdemes összevetni igazán hiszen egy Pesti kanyarban 27-28 litert is bevett, 5 utassal tele csomagtartóval, míg az utódja megelégszik 19-20 literrel. A csomagtartója okozta számomra a meglepetést hiszen, a méretadatok alapján nem kisebb az elődjénél, de mégis, mert hát itt belevették a gyártók a kisebb rekeszeket zsebeket is, amelyek persze jók ha, vannak. A csomagteret természetesen a hátsó szélvédö dizájnja is kurtítja de, a külső már jobban számít mint a "kombis pakolhatóság". A "plusz" a használatbavétel után azért "kijött" mert, a csomagtér mínusza, az utastérbe szállt át plusszként. Az ülések kényelmesek jól formázottak, az utasok akár nyújtózkodhatnak is annyi helyet kaptak. A motortérben is és, az ajtókon "látszik" a live-os spórolás, -hiányzik a motortér takaró műanyagok kb. fele -az első ajtókról a küszöb szigetelése ami, igen jó megoldás eredetileg mert a felvert vízes sár, nem koszítaná be a küszöböt. Na ezek a pitiáner spórolások nem hiányoznak szerintem, mennyit is érehetnek meg a gyártónak??? Az természetes hogy nincs digi klíma, meg alu felni, bőr kormány......4000000-ért. A rádió nálam tökéletesen működik, jól szól nincs problémám vele. Fél év alatt sikerült összehozni 19768 km-t, a szervízben jött az első "csalódás". Amíg, maszek úton 20000-ért szervízeltethettem volna (kompletten anyaggal természetesen), itt motorlégszűrővel együtt (ami nem kötelező csak, a második szervízen) 45030Ft-ba került. De, hát ez nem számítható fel negatívumként mert, tudnék mondani olyan típusokat ahol, vásárláskor egy liter motorolajat adnak ajándékba (ha kell utántölteni legyen miből), nálam olajfogyás???? az mi???? Az első izzókat (tompított) kicseréltem +50% plusz fényerejűre, ennnyi az (extra költség) de, ez megéri az árát. A csere is megoldható házilag, egyedül csak az izzó csúszóérintkezője makacskodott egy kicsit de, ezen túlestünk sikeresen.Az elődjéhez kepest annyit érdemes megjegyezni hogy, a tompított lámpa izzói nem függőlegesen pántal beszorítva van rögzítve hanem, kb. 2 órára nézve golyós bepattintással kell rögzíteni. Ami hiányzik az elődjéhez képest az a ködlámpa, ami gyárilag nem tartozék, opcióként 40000 lett volna, így utólagosan a komplett ködlámpaszett új bajúszkapcsolóval(?) 65000 plusz, 3 órai munkadíj ami kb.16500. Na, ennyit nem ér az a ködlámpa. A gyári beszállító lámpáit meg lehet kapni 25000-ért, ami nagyon is jó ár lehetne, de hát a garancia, az garancia. Az üzemeltetésről csak annyit hogy, a megfelelő minőségű üzemanyaggal autózva, adalékolva, vagy néha-néha a prémium minőségű üzemanyaggal tankolva hibátlanul működik nálam. (az adalék ára megegyezik, sőt drágább is lehet a tele tank evo neo dízelnél) A karosszéria renaultos hibájaként (az előző megannál is tapasztaltakkal együtt is csak annyit tudnék mondani hogy) az ajtók domborulatain a kilincsek környékén illetve, abban a sávban elég hamar jelentkeznek kisebb hepe-hupák amelyek keletkezése ellen talán, a gyártók tudtak volna tenni valamit. (ez számomra idegesítő egy kicsit) 2008 07 16 Az autó kifogástalanul működik a fenntartása az előző 1,4 16v-hez képset semmivel sem drágább mivel, a fogyasztás kárpótol a rövidebb szervízperiódusokért. Mondhatja persze bárki hogy, a gázolaj ára......stb. de, az ilyen ember még nehezen hiszik el de, még így is olcsóbb a Ft/km átlag, simán 2 literrel jobb a benzineseknél. Az olajat meg itt is csak cserélni kell, meg ott is. Tehát csak ajánlani tudom minden bizonytalankodónak az 1,5 dCi-t. Eddíg minden hibátlanul működik, kíváncsi leszek mikor kell majd motortartó bakot cseréltetnem mert, már több fórumban olvastam hogy, ez a típushibája?
2009 06 03 megejtettük a 80000-es szervízt, a szokásos átvizsgálás során semmi problémát nem találtunk. A motortartó bak is bírja, állítólag ez a hiba a ráncfelvarrott sorozatra nem jellemző. A tompított fényszóró égőit szereti az autó de, ez relatíve nem is nagy probléma, a lefutott km-hez viszonyítva. Javítani a helyzeten az indítózáskor felkapcsolódó világitással is lehet. ENNYI!
2011.08.09.
Eltelt 2 év,(100000-nél vezérléscsere, 120000-nél fékbetét csere, csak tárcsa nem,) múlt hónapban (145800km-nél) műszakiztattam a "Bocit". Egy jobb oldali axiál csuklót kellett cserélni, no meg természetesen összetartást állíttatni =38000Ft volt a számla vége. A kötelező olaj-, szűrő-, cseréken kívül csak g.olaj kell bele
Ezt csinálja utánunk egy Passat.
Hibalista
- Konkrét hiba amit cserélni kellett volna ilyen nem volt. Hibaként a csikorgó bezárt ajtók- (egy zsírozás a gyógyszer), a zörgö (doboló) pult,- vékony benzincső amit, a szélvédő és, a pult közé ékelve megszüntethető ez, a legegyszerűbb módja a javításnak. Az eredeti tömítő csík ugyanis lecsúszott, a szervízben javítanák ugyan de, a pultnak a szétszerelése, hát.... nem biztos hogy, javára válna. 20080716-án voltam a 2-dik revízión ez idő alatt (1év) semmi meghibásodás nem történt!!! 2008 12 17 megtörtént a 60000-es szervíz, váltóolajjal együtt 45000 Ft-om bánta. Az olajakat most én vittem, egyébként 60000Ft-ba került volna. Ja, és a légszűrőt nem kellett volna cserélni de, én minden szervíznél cseréltetem. A csomagtérajtó nyitószerkezet hibásodott meg (van hogy 2-szer kell nyomnom a gombot) ezt ha, ki kellene fizetnem 8300Ft lenne de, mivel garis így 0Ft.
-
- .........................................................2017 tavaszán adtam el, 9,5 évesen 307512km-el! Egy dolog "romlott" el mindössze, a főtengelyi segédszíjtárcsa elszakadt, ugyanis gumibetétes, előregedett. Kétszer lett hajtókarcsapágy cserélve TMK jelleggel. Amúgy eredeti bontatlan üzemanyagrendszerrel, kuplung, turbó, ketőstömegűvel adtam el. Volt érdeklődőm aki "Mikor cseréltettem utóljára turbót?" kérdésére adott válaszom miatt állt el a vásárlástól. Szerinte 90-120ezer km körül szétmegy a renaultokban a turbó, az ismerősei mind így jártak. Jah, kérem aki csak hajtja, és nem gazdája a kocsinak az így járhat! Imádtam, most is hiányzik, a 4,5-5 literes fogyasztása, a kényelme, a csomagtere. Nem esz még egy ilyen autóm!
Ide hordtam szervizbe
RENAULT MOLNÁR CELLDÖMÖLK
Igaz már nem hivatalos Renault szerviz, de megbízhatóak!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 145800 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Renault | Következő autója? | Renault?!!!!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
