188.000 kilométeren meglepően jó
Szöveges ítélet
Íme, az infók az örökkévalóságnak:
Első autóm egy Renault 19-es volt, tapasztalatlan vásárlóként hatévesen vettem 122.000 kilométerrel, hat évig használtam, kb. 210.000 kilométerig, az állapota alapján biztos vissza volt tekerve az órája, de szerettem. Buzogott a márkahűség, a következő kocsim az egyes Megane lett, újonnan vettem, de 2-3 éves korában valaki nem adta meg az elsőbbséget, belementem, gazdasági totálkár, kinyílt a légzsák, megvédett. A kettes Megane-t is újonnan vettem, az ötcsillagos törésteszt és a 6 légzsák meggyőzött. A másik variáció az akkori Corolla lett volna, biztos megbízhatóbb, de hasonló felszereltséggel jóval drágább és japánosan ronda.
Nem egy Trabant, a motor nem csábít meggondolatlanságra, de eleinte dinamikusan gyorsulgattam, aztán a korom előrehaladtával előtérbe került a környezetvédelem, és már feleslegesen nem nyomom a gázt, hibridre vágyom.
Az első 5 év, 100.000 km gondtalanul telt, ajánlott intervallumokon belüli olajcserékkel, az első három évben a márkaszervizekben, a garancia miatt. Ezen felül néha a fényszórók izzóit kellett cserélni, ami hosszas szenvedések után, a feladás határán, valahogy mégis mindig sikerült, a motorháztető irányából (tudom, a kerekek felől kellett volna, de az se tűnt egyszerűbbnek).
A gyújtótrafók 120.000 km-ig bírták, az egyes Megane-nal ellentétben.
A klímát 8-9 éves kora után kellett 1-2 évente feltöltögetni gázzal (aztán rájöttek, hogy valahol szivárog, azóta oké).
2018-ban egyik éjszaka a ház előtt álló autó bal első gumija defektes lett, kiderült, hogy a rugó eltört, és kivágta a kereket. Rugócsere, mindkét oldalon.
Akkoriban egy ideje fogyott a hűtővíz, és mintha egy kis olaj került volna bele, ezért 182.000 kilométernél hengerfejtömítést kellett cserélni, ez mindennel együtt 270.000 Ft volt.
Azóta a szellőzés kapcsolói mögötti a rizsszemizzókat cseréltem, és a fényerőszabályozó romlott el, amit a szerelő egyszerűen kivett, azóta fixen világít a műszerfal, majd egyszer veszek egyet valahol, kb. 3-5000 Ft-ba kerülhet.
Fogyasztása:
városban, dugótól függően: 9-12 l/100 km
(egyszer nyáron, éjszaka, át a városon, zöldhullámmal, 50-70 km/h-s sebességgel 45 km-t mentem, kb. 4,2 l/100 km, az autó komputere szerint)
vegyes: 7 l/100 km
országúton 90 km/h körül: 5-6 l/100 km
100 km/h körül: 5,5-6 l/100 km
120 km/h körül: 6-7 l/100 km
130 km/h körül: 7,5-8 l/100 km
140 km/h körül: 8,5-9 l/100 km
(itt az autó által kiírt sebességeket írom, 50 km/h-nál kicsi az eltérés, de kb. 143 km/h-t kell mutatnia, hogy valójában 130-cal menjek)
u.i.: 2014-ben vettem egy 2010-es 1,8-as automata Toyota Avensis kombit, családi autónak.
Hibalista
- 2006. október 20. - 20.156 km - – olajcsere, - 2007. november 11. - 40.053 km - – olajcsere - 2008. december 16. - 58.415 km - – olajcsere - – gyertyák - 2009. július 22. - 73.500 km - – olajcsere - 2009. december 9. - 88.000 km - – olajcsere, - 2010. október 5. - 103.500 km - – olajcsere - 2010. november 5. - – hátsó fékbetétek cseréje - 2010. november 9. - 104.000 km - – első féktárcsák cseréje - – első fékbetétek - – hátsó tárcsák - 2011. március 23. - – bal első fényszóró izzó - 2011. október 15. - 118.000 km - – vezérműszíj-csere - – olajcsere - – csomagtartó jobb légrugó - – jobb reflektorizzó - összesen: 105.000 Ft - 2011. november 4. - 119.000 km - – két gyújtótrafó cseréje - – gyertyák - 2012. február 11. - 122.000 km - – két másik gyújtótrafó cseréje - 26.000 Ft - 2013. január 30. - 132.500 km - – olajcsere - 2013. október 16. - – jobb első fényszóró izzó - 2014. március 18. - – pillangószelep tisztítása - 2014. május 22. - – klíma feltöltése - 2014. június 13. - 147.600 km - – hűtő cseréje - 2014. július 10. - 149.100 km - – olajcsere - 2011. november 2. - – jobb első fényszóró izzó - 2016. február 5. - – axiál - – szárcső - – futóműállítás - – helyzetjelző, izzócsere - – fényszóró, izzócsere - 2016. június 22. - – klíma feltöltése - 2016. szeptember 22. - 165.126 km - – olajcsere és utastéri pollenszűrő csere - 2017. május 29. - – klíma feltöltése - 15.000 Ft - 2018. március 13. - 176.500 km - – gyertyacsere - 2018. március 22. - 176.750 km - – első rugók - 60.000 Ft - 2018. október 4. - 182.000 km - – hengerfejtömítés-csere - – olajcsere stb. - 270.000 Ft - 2019. március 18. - – műszerfalvilágítás rizsszem izzó csere - – műszerfali fényerőszabályzó - 2019. április 8. - – önindító biztosítékát kicseréli
Ide hordtam szervizbe
Renault Csepel, Renault Budakalász, Varga Ákos, Bende, Greguss, Lantai
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 188000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane I. | Következő autója? | Prius vagy Avensis |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
