1.6 benzin Black Edition Totya :)
Szöveges ítélet
Fél éve vásároltam pár nap híjján 6 évesen :) 2004. évi gyártású Megane Berline Dynamique Plus felszereltségű. Családban enyém a 3. Megane szóval nem csak 4000 km-t vezettem hanem többet is de a sajátomba eddig csak ennyit tettem. Családban van egy 1.4-es benzines Limousine és két 1.6-os Berline. Felszereltségre különbözőek de erről picit később.
Sokáig kerestem mire találtam olyan felszereltségűt amilyen nekem megfelel. Nem tetszik a manuális klímás olyan bumfordiak a kezelőgombok rajta és a sima PVC kormányos iszonyatosan zavaró tud lenni ha beizzad a tenyered és csúszik a kormányon. Eleinte nem tudtam h van fekete bőrös is de rátaláltam a Dynamique felszereltségre. A Privilege azért nem tetszett mert kényes a világos bőr. Miután ráakadtam a hirdetésre hmm firss hirdetés volt azonnal telefonáltam. Gondoltam magamban ez az! Ez az amit kerestem!Bőr kormány,tempomat,citromzöld szín,kulcsnélküli indítás-nyitás-zárás,17"-os Nervasport gyári alufelnik,digitklíma,cd-s rádió,elektromosan behajtható fűthető külső tükrök,1.6-os motor... Elmentünk megnéztük alkudni nem engedett a köcsög de elhoztam, mert tudtam, hogy nem fogok még egy ilyet találni. Érdekes volt a vásárlás története is de az egy másik történet. Hazaértünk tök boldogok voltunk.
Másnap ért a meglepetés indításnál! Hideg motor, indít, kerregő hang, leáll, ledöbbenés hogy mi a franc ez? Indítás megint, hang halkul beáll az alapjárat és utána semmi gond. Egyből keresgélés mi lehet ez? Vezérműtengely felől érkezett a hang. Megane fórumon kedves márkatársak útbaigazítottak, hogy milyen problémával is állok szembe. Ezúton is hálás köszönet nekik!!! Telefon a tulajnak akitől megvettem az autót anyázás közepette mondtam neki, hogy köszi hogy megemlítetted a hibát...!Gondolom mielőtt odaértünk elindította az autót,mert ennyi elég neki,hogy pár óráig ne adja a hangot.Próbakör indulása előtt hideg volt a motor. Van egy srác aki a Renault-ban dolgozik és otthon maszekol szóval hozzá vittem az autót. Persze az alapvető cseredolgokkal együtt (hiába volt szervízkönyves, frissen szervízelt és friss műszakis): vezérműszíj,két zárókupak,ékszíj,vízpumpa,fagyálló,vezérműtengely állítókerék (csak gyári van),feszítőgörgők,olaj (ELF evolution SXR 5W30),olajszűrő,üzemanyagszűrő. Másnapra kész volt az autó 17000 HuF munkadíjjal!Még aznap mehettünk volna érte este!Ügyesen dolgozik és átnézi az autót mindent kicserél rajta.A kicserélt dolgokat nekem adta. Pollenszűrőt levegőszűrőt én cseréltem. Anyagár ha jól emlékszem cakkumpakk: 120000 volt,gyári cuccokkal (kivéve üzemanyag-pollen-levegőszűrő).A trafókat még gariba cserélhették mert a barna kupakos Beru trafók vannak benne,és Bosch Super4 gyertyák. De tudom,hogy mit cseréltettem és hogy rendbe van rakva az autóm! Nem csak fél évre vettem, úgy érzem sokáig meglesz :)
Imádom vezetni!Kényelmes,még a magam 192 centijével is! Deréktámasz is van benne,magasságban állítható vezetőülés,a kormány fel le magasságban mélységben állítható. Igaz ha saját magam mögé akarok beülni akkor elég szűkös hátul a lábamnak, szinte már terpeszben ülök. Úton nagyon stabil,imádom hogy sebességfüggő szervokormány van benne.Nagyobb sebességnél nehezebb tekerni,amit szeretek is! 113 lóerős motorja elég jól mozgatja az autót, kevesebb fogyasztást mutat mint az 1.4-es Limousine, súlyra kb 60kg eltérés van a kettő között és 16 lóerő. A Limousine tengelytávja 6 cm-el hosszabb ami miatt megnő a hátul utazók lábtere,nagyobb a csomagtartó, és én úgy éreztem a múltkor mikor beleültem, mintha magassabban ülnék úgy hogy az ülés teljesen le volt nyomva. A Berline kanyarokban kevésbé billegős mint a Limo. Ami számomra zavaró, hogy szokatlan a hátulja és a kis tükrök miatt meg kell szokni az arányait. De van hátsó ablaktörlő, ami a Limon nincs és esőben ez sokat jelent! A Limousine-ról alig akar lefolyni az eső és a kilátás hátrafelé szinte csak az oldalsó tükrökből lehetséges.Fogyasztásra meglepődtem én is! Átlagban olyan 6-6.5 litert fogyaszt vegyes használatban és nem tojáshéj van a gázpedál alatt de nem is hajtom szét az autót!Ezt lehet tartani klímával is igaz nem városban,de nálam akkor sem megy feljebb 7-nél.
Felszereltségről: oldallégzsák,első légzsákok,váltózár,sötétedő belső tükör,ABS,ESP,EBV,kipörgésgátló,elektromos tükrök,elektromosan behajthatóak,könyéktámasz (alapból benne van,ami más autómárkáknál feláras),rengeteg rakodórekesz (ajtókban oldalsó rekesz és térképtartó,könyéktámaszban,hűthető kesztyűtartó,első ülések előtt lábtérnél is van pakolórekesz) szóval sok kis kütyü elfér,esőérzékelős ablaktörlő,automata világítás,hazakísérő funkció,digit klíma,Keyless Go kulcs nélküli indítás,gyerekzár,dönthető hátsó ülések...
Problémám egyenlőre nincs vele és remélem nem is lesz! :) Szeretni való kis jószág,teszi a dolgát,kényelmes,pakolni is lehet bele. Nem egy izomautó,hétköznapi használatra tökéletes még hosszú utakra is! Választék van belőle bőven! Csapott hátú,sedan,kombi,cabrio,sport. Mindenki megtalálja az ízlésének\pénztárcájának megfelelőt. Felszereltségre és ár arányában verhetetlen, kisebb hibái ellenére is! Családosoknak csak ajánlani tudom a Limousine-t és a Grand Tourt, fiataloknak a Berline-t! Igaz nekem még nincs!Mármint gyerekem! :)
Kényelemre azért csak 9,mert a hátul ülőket is figyelembe vettem.
Fenntartási költség: drága benzin miatt csak 8 :)
Hibalista
- Így vásároltam: vezérműtengely állítókerék kerregett de utólag derült ki (43500), tompított izzó kiégett, oldalindex búra fültörött (1400), ablakmosó motorban a csúszka eldugult (itthon lökhárító le szétszed kipucol visszarak összerak spriccel öröm), kesztyűtartó nyitófül törött volt (szervízben komplett boxot lehet venni,bontóban 4000 volt komplett itthon csak a fül lett cserélve). Másra nem emlékszem. Ami cserés lesz még: olajleeresztő csavart előző sz.r szervízben nem teljesen de elnyalták és az én szerelőm vette észre (következő alkalommal cserés lesz), belső kormányösszekötők picit kottyannak bal-jobb.
Ide hordtam szervizbe
Miután az eredetvizsgakor a tompított izzómat 70 Ft, 1800 Ft-os munkadíjjal számlázták ki letettem a márkaszervízről!
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Renault-ban dolgozik egy srác hozzá hordom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 41000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wartburg 1.3 S | Következő autója? | Toyota Avensis csakis benzines |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
