Sportos, Életment? Tehénke
Szöveges ítélet
A Mégane közvetlenül azután került hozzánk, hogy eladtuk a második Swiftünket, és meg kell mondjam, a két autó között a különbség ég és föld! Az els? Swiftünk még japán gyártású volt, míg a második már a "mi autónk" volt - meg is látszott rajta... Mindamellett, hogy a funkciójukat a Suzukik is betöltötték (elvittek A-ból B-be), élményt nem sokat adtak. Igénytelen, és meglehet?sen unalmas autókat ismertem meg bennük, és azóta is áldom a sorsot, hogy a balesetemkor nem egy papírdoboznál is kevesebb védelmet adó Swiftben ültem. Máig kiráz a hideg mikor a puszta ujjal benyomkodható motorháztet?re gondolok...Ezzel szemben a Renault Mégane-ja már akkor is kategóriája legbiztonságosabb autója volt, igaz akkor még csak négy csillaggal. Ráadásul sikerült a kifutó széria egy limitált ajánlatát kifogni: vélményem szerint az akkori legjobb vétel volt az Azure Mégane, melybe a klímát jelképes, 1 ft-os áron adta a Renault. Az autó kivülr?l is sportosnak, elegánsnak hat,megfelel? kezek közt pedig igazi dögös gép válhat bel?le. A bels? igényes, jó tapintású, puha a m?szerfal m?anyaga, melyb?l az ajtókra már sajnos nem jutott. A kárpit plüss anyaga kellemes, és ami még fontosabb: tartós!! Még így 90000 km után sem feslik, nem kopik, és hogy ez mennyire nem sikerül minden gyártónak, arra nemrégiben a pár napig birtokolt Opel (új, H-s) Astra világított rá. Az alig 13000 km-et futott kocsiban nem elég hogy ordináré randa (kék) és iszonyat durva (szerintem a krumpliszsáknak jobb a tapintása) anyag borította az ajtót és az ülést, DE ráadásul már szöszösödött, kopott!! A Mégane ergonómiája hibátlan, ráadásul szép is a finom ívvel megrajzolt m?szerfal. Engem két vonatkozásban fogott meg igazán az autó:1. motor/teljesítmény 2.biztonság. El?ször a motorrol: 1.4 16V - 95 lóer?... lenne, mert miután bemérték kiderült, hogy kishíján 98 lovas volt! Az autó már ezzel a motorral is kell?en agilis, nem szabad szívbajoskodni, pörgetni kell, mert akkor kegyetlenül megy. Az sokat elárul a karakterisztikáról, hogy a fordulatszámmér?n nincs piros tartomány, és leszabályozni is csak valamivel 7000 alatt szabályoz le. A hangszigetelés kicsit ugyan gyenge, ez egyeseket megijeszt és pont az élmény tartományban (4000-5000 ford/perc) váltanak feljebb, ugyanakkor viszont ezzel a vezetési stílussal kiváló fogyasztás érhet? el (6.5 l/ vegyes használat)! Szóval elégedetlenségre már alaphelyzetben sincs oka az embernek, ezzel a motorral is oda lehet vágni a konkurenciának (pl a német selejteknek - fosvágen és társai), viszont mióta chiptuningon járt, még állatabb lett (106 lóer?, 135 Nm). A chiptuning nem pusztán a teljesítmény szempontjából volt hasznos, hanem a motor karakterisztikáján is sokat javított - az autó már-már dízelesen viselkedik, amennyiben már 2000-res fordulattól leadja a nyomatéka 90%-át. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy 4 emberrel megpakolva 2.-ben elviszi a gyakorlatilag álló autót, anélkül, hogy er?lködne! A dinamikája impresszív, a végsebessége pedig az óra szerint (ami picit csal) 207 körül van (gyakorlatilag viszi a 200-at). A váltó precíz, pontosan megvezetett, a kuplung picit kemény, viszont strapabíró, állja a sportos vezetés kihívásait. De nem ezek a dolgok, ami miatt beleszerettem a kocsiba és legszívesebben soha nem válnék meg t?le, csak dédelgetném egy f?tött garázsban, miközben a céges német korcsot kinn mossa az es?. Ez a dolog pedig a BIZTONSÁG. Márpedig ha biztonság, akkor Renault! Történt ugyanis, hogy kb. 2 éve egy számomra ismeretlen útszakaszon, a felfagyott aszfalton megcsúsztam és fejreállva beborultam az árokba..Állítólag ez arrafelé rendszeres, legalábbis a megálló, segít?kész és ott lakó autós kollégák ezt mondták. Szal bebucskáztam az árokba és EGYETLEN karcolás nélkül szálltam ki a kocsiból, mégcsak véraláfutásom sem lett! Az autó is meglep?en masszívnak bizonyult: az A oszlopok meghajoltak picit ugyan, de sem az ajtók nem szorultak meg, sem a szélvéd? nem törött ki! Mikor talpratették a kocsit meg sem nyikkant, egyetlen határozott puffanással állt "lábra" és gyanítom, ha kellett volna neki tovább is megy. Sajna a javítást elbarmolták a Gy?riek, más szakszervízben a szívükhöz kapnak a szerel?k, amikor meglátják azt a hanyag, slendrián és igénytelen munkát, amit az Iniciálosok végeztek. Összebaszták a bels?t, valamit ráejtettek a kardánalagút m?anyagjára, amit?l annak felületén egy rész lepattant, megkarmolták, néhol kilyukasztották a kárpitot, legszívesebben kiheréltetném az egész hozzá nem ért? bandát! Persze ez nem az autó hibája, az nagyon rendben van! Soha nem hagyott minket cserben, pedig Rómából er?ltetett menetben (stabil 180 autópályán) jöttünk vele haza, ráadásul pihen? nélkül! Kiváló autó, remek ár/érték aránnyal, ha tehetném ugyanezt venném, mindegy hányszor kérdeznének. Kifogástalan motor, gyönyör? forma, jól hasznosítható bels?, kényelem, igényesség. A gyári CD-s rádió kiválóan szól..miután az ember beállított az akusztikát. Utána viszont érezhet?en szebb, harmonikusabb a hangzása. Mindent összevetve: Tre beau, tres bien...
Hibalista
- gyújtótrafók 2db
-
Ide hordtam szervizbe
Kristóf Indycar, Csorna
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Inicial, Gy?r
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 93000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1.6 | Következő autója? | Renault Mégane II RS/ Laguna 2.2 dCi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
