A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.4 16v Alizé 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Se veled se nélküled

Szöveges ítélet

Igyekszem objektív lenni. 2007 májusában vásároltam 62800km volt benne, ami garantált km, ismerem az előző tulajt is, nagyjából mindent tudtam az autóról. Megpróbálok valamilyen rendszer szerint véleményezni.
Külalak, forma: kombit szerettem volna de részint ismerőseim szerint a Megane I kombija ronda, ez lenne a kisebbik baj; de nem is volt a környező kereskedésekben. Szóval maradt a 4 ajtós Classic, Alizé felszereltséggel. Formáját tekintve szép, klasszikus, elegáns és szerintem még ma is jól mutat. Van tartása, hogy egy középiskolai haveromat idézzem. A színe miatt eléggé hamar meglátszódik rajta a por.
Belső: kényelmes, tágas, jó vezetni, a deréktámasz tényleg jó benne, hosszú úton is kényelmes (1200km). Hátul nem tudom milyen, ott nem ültem benne. :-). Csomagtartó tágas, a dönthető hátsó ülések miatt az IKEA-ból vett cuccokat is haza lehet vele vinni.
Vezetés, motor, fék, fogyasztás: nem egy sportkocsi a futómű kp lágy és a motor sem egy bivalyerős példány (95 LE), ha az ember nem tisztában van az autója határaival akkor akár élmény is lehet. Autópályán (Németországban) 160-180-al tartósan gond nélkül megy a rekord az óra szerinti 215 volt, de GPS 202-203 igazolt ebből vissza. Előzni is eléggé jól lehet vele ajánlatos visszaváltani 1-et 70-110 között. Ha kibírnám vele a tartósan 90-es tempót akkor nagyon takarékos kis jószág lenne, de..., Az tény, hogy amilyen előzésbe belementem abból minden baj nélkül ki is jöttem. A fékek az átlaghoz képest kicsivel jobbak. A váltó, na az igazán Renault-os, de megszoktam. Fogyasztás: eleinte 5,5-6,2 körül mozgott, volt egy 5,2-es rekordom is, de mostanában 6,2-6,7, igaz többet járok vele városba, országúton meg jobban sietek. Olajat eddig egy cseppet sem evett.
Kényelem: franciás, kár, hogy elől nincs könyöktámasz. Rádiósmagnó 6 hangszoróval.
Biztonság: utolsó szériás I Megane révén azt hiszem már 5*, 4 légzsák van benne.
A kellemetlenségeimet leírtam a szerviztapasztalatoknál, és ha tárgyilagos akarok lenni, akkor ha az a kecskeméti szerviz nem lett volna lehet egyáltalán nem szidnám a Renault. Néha ha valami elromlik benne akkor persze dühös vagyok rá mert francia és biztos a BMW, Volkswagen, Audi, Mazda, Mercedes nem ilyen (Toyota nem tetszik, Ford drága, Opel, Skoda, és a koreaiak ugyan már...) de később mikor kihozom a szervizből (ahol gyorsak és ahogy tudnak segítenek ) és nem is hagyok ott sokat, akkor már csak nem tudom utálni.
Egyszer egy Skoda Octaviát próbaltam ki és még úgy is, hogy kb. 80.000km-el volt több az enyémbe jól esett visszaülni és vezetni. A Mazda 6-os mondjuk már kényelmesebb volt de az más kategória.
Úton egyszer hagyott, hiába volt Assistance-om eléggé nehezen ment a szervezés, tanácsolom mindenkinek: ha Renault-od van legyen Assistance-od is és tanuld meg kívülről a szabályzatot és annak alapján érvelj. Úgy minden ok, de ha nem megpróbálnak hülyének nézni.
A katalizátort ki kellett cserélnem benne mert az előző tulaj eléggé későn vette észre, hogy egy gyújtótrafó kiment és a nem tökéletesen elégetett üzemanyag jóval előbbrehozta a katalizátor halálát.
A legutolsó kellemetlen élményem: a jobb hátlsó fékemnek a fékpofája a fémalapról lejött, na ez hangos is volt, meg a fék és kézifék sem fogott jobban mint egy használt talicskán, le is izzadtam míg elértem a szervizt, de ott ismételten rendkívül segítőkészek voltak és néhány óra elteltével már boldogan és 20.000 forinttal könnyebben vezettem autómat.
Szerintem ha nem támasztunk túlzott elvárásokat egy használt autóval szembe és gey kicsit szemfülesek is vagyunk akkor nem rossz választás mert jóval olcsóbb mint más márkásabb autók.

Hibalista

- motorrögzítő bak vásárlást követő 2. héten 28.000ft - Katalizátor 77.000km (előző tulaj volt a ludas) 35.000ft - kormányszervó 96000km környékén 167.000ft - Fékbetét+tárcsa+csapágycsere 48.000ft - gyújtótrafó 133000km környékén 13.000ft - hátulsó fékpofa a fémről levált 134.000km környékén 19.000ft - 90.000-res kötelező 120.000ft (ekkor lett cserélve a vezérműszíj is ) - 120.000-res kötelező 30.000ft. -

Ide hordtam szervizbe

ST-Mobile Cegléd, segítőkészek, gyorsak, nem a legdrágábbak, bár kicsit elfogultak, viselkedésük alapján úgy tűnik mintha a Renault lenne a legjobb legelnyűhetetlenebb, legolcsóbban fenntartható, legmegbízhatóbb autó, ami ha mégis elromlik akkor is csak a legvégső esetben nem tud elvánszorogni a legelső Renault szervizig :-))

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Egyszer el kellett vinnem a kecskeméti szervizbe, pontosabban a kedves Assistance oda vitte az autómat holott kötelessége lett volna felajánlani a választást: Cegléd v. Kecskemét (leállás Nagykőrös K-mét felőli részén történt, Assistance szabályzat szerint ha 30km-es körzetben 2 márkaszerviz van a kliens választhat.) Ott egy arcátlan pökhendi társasággal találkoztam de hosszas vitatkozás és fenyegetőzés végén csak elértem, hogyha már nem oda vitték az autót ahova szerettem volna (ekkor még nem tudtam betéve a Renault Assistance szabályzatát) legalább addig legyen csereautóm amíg megjavítják az enyémet. Ja és két olyan mondattal indítottak amitől kinyílik az ember zsebében a bicska: 1. Miért kellett behozatni, miért nem gurultam be vele? Válasz: Azért vazze mert a piros Stop is meg a Serv is meg az akkuvisszajelző meg még nem tudom micsoda világított rajta. 2. A héten nem tudjuk megcsinálni. Válasz: Én nem ide akartam jönni, de állítólag ezt hangfelvétel is bizonyítja (fizettem volna ha egyből Ceglédre visznek), szóval ha nagyobb cirkuszt nem akarnak akkor kapják össze magukat. Ezek után nem csodálkozom, hogy sokan K-métről átjárnak Ceglédre a Renault-hoz.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 62000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 71000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Dacia 1310 Break Következő autója? Renault vagy másmilyen kombi
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)