A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1,4 RN Classic "Business" 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pedigrés ólomkatona

Szöveges ítélet

Egy filmsztár Skoda 120 GLS-t azért nehéz lepipálni, f?leg, ha az is imádva volt(lásd tévépályázatok, már ha rajta vannak még a csilivili új Totalcar-oldalon). Úgyhogy mértékkel fogadtam a francia autóipar közeledését, bár az én döntésem volt, hogy legyen, és hogy Ö legyen. Bár eredetileg egyátalán nem Renault-ra vadásztam, meggy?zött ennek az egy példánynak az állapota, és az els? tulaj (egy ötven és hatvan közötti, precíz úriember) hozzáállása: az utolsó autómosásig minden papírt meg?rzött az autó 1997-es átvételét?l kezdve. Szóval okés, legyen ez a Rönyó, bár Ajtony nev? Skodámat semmi sem múlhatja felül, és én ugyan nem d?lök be annak, hogy valami csak azért jobb, mert újabb. Aztán mégis...

Beülve valami olyan érzés hasított belém, mint ami eleimnél akkor fordulhatott el?, amikor itthon leszedték a nyugati Gorenje h?t?t az ezeröcsi tetejér?l: "ez valami nagyon klassz dolog!" Persze, hogy az: valahogy tartanak az ülések a Skoda rég szétmállott szivacstöltelékeihez képest, a m?szerfal kapcsán az embernek eszébe jutnak olyan szavak, mint "ergonómia", meg "igényes", szemben Ajtony vitathatatlanul karakteres, de ebb?l a sof?rülésb?l nézve inkább Uhrin Benedek-i tiszteletet kiváltó formáival. Miután már egy év és harmincezernél is több kilométer óta kopunk össze a Rönyóval, alábbhagyott ez a lelkesedés: h?vösebb fejjel nézve egy tömegben elvesz?s átlagautó, f?leg, hogy még szürke is a szentem. Rendszerint a lépcs?s hát okozta puttony alapján lehet megtalálni, ami legtöbb esetben jócskán kilóg a Suzukik közül. Viszont ha már megtaláltam a teszkóparkolóban, van is mit pakolni ebbe a puttonyba, mert hatalmas a csomagtér!

Nem kezd?dött felh?tlenül a kapcsolatunk: a harmadik napon belémrongyolt egy bringás, akinek pont akkor hozott a jósors egy fékbowden-szakadást, amikor a jobb hátsó ajtóm mellett kellett volna megállnia. Emlékét azóta is egy nem túl szép horpadás, és néhány kisebb karc ?rzi; mivel a festék nem jött le, és nem indult meg semmi korrózió a környéken, valahogy mindig találok jobb helyet cirka hatvanezer forintnak.
Az els? ötven kilométeremen hatalmas hangeffektek közepette leszakadt a kipufogó, ami azt eredményezte, hogy elképeszt? rotyogás kíséretévben araszoltam el Budaörsr?l az Üll?i út háromszámjegy? végén szerelget? haverig, miközben a hátul felfüggesztett, elöl lógó kipufogócs? végén a lambdaszonda vígan szántotta az Üll?i út fest?i kátyúit. A diagnózis szerint körbe volt rohadva a kipufogócs?, ezért szakadt le; a 10ezer forintos orvoslás: lambdaszonda cseréje egy odaill? Clió-s alkatrésszel (ami állítólag "nem teljesen ugyanaz, de jó lesz"), heggesztés, és a figyelmetetés, hogy ha télen is sokat autózom, könnyen lehet, hogy 10-20 ezer kilométer múlva újból találkozunk ezügyben. Azóta mentem harmincat is (inkluzíve hó-sár-latyak), és ez nem okozott gondot.

A következ? Üll?i úti partira a jobb els? zár egyetlen m?anyag alkatrészének eltörése adott okot, ami (lévén kulcsos, csakjobbegyb?lm?köd?s-központizáras autó) igen érzékenyen érintett. Utángyártott már nincs, a gyári 25 ezer Ft (lenne), így irány Alsónémedi, "A" Renault-bontó. Hogy, hogy nem, csak kulcs nélkülit tudtak adni (lol), 2700 Ft-ért (ide még egy lol). Szerel? pajtás ismer?se ("az Öreg") átlamellázta, összességében ötezer alatt megúsztuk a kalandot.

Ezek a zugberhelések ellenére azért tartom magam ahhoz a mániámhoz, hogy ha már ennyire szépen papírozott, pedigrés autót vettem, akkor a kötelez?ket szakszervízben csináltatom, "jól jön az még továbbadáskor". Els?tulaj Úr a fóti Renault Békésit részesítette el?nyben, én ugyane cég vecsési egységében jártam már kétszer. Udvariasak, gyorsak, csak oda kell rájuk egy kicsit figyelni: a munkafelvev?t meg kellett gy?zni, hogy ugyan nézze már meg, hogy 75 ezer km-nél nekem igenis olajcsere is jár; a 90 ezresnél meg direkt úgy vittem be, hogy kiégve hagytam a helyzetjelz? és a rendszámtábla-világítás egy-egy izzóját - csak a helyzetjelz?t fedezték fel. Ezek ellenére azért hangsúlyozom: nem rossz a Békési, különböz? internetes Renault-fórumok álláspontja szerint is a siralmas kínálatból (alsó végpont az autóversenyz?s család) az egyik legt?rhet?bb.

A 75 lovas motor inkább elegáns közlekedésre ad lehet?séget; az egyetlen büszkeségem eme er?forrással kapcsolatban, hogy még ma is beépítik új autóba (még ha azt Dacia Logan márkanév alatt forgalmazzák is). Városban fel lehet vele venni a forgalom ritmusát, a benne rejl? tartalékok pont annyira elegend?k, hogy autópályán a szabályos sebességhatár fölött már nincs is szívem autózni vele (csak nagyon rendkívüli esetekben). A fogyasztás elfogadható: a nyár kellemesen telt, bulgáriai látogatásunk teljes id?tartamára 6 liter környéki étvágyat regisztráltunk, a téli hideg legrosszabb indexe 7,8l/100km volt. Rönyóm egyébként id?járásérzékeny: kb. +6-7 Celsius alatt indításkor heves ékszíjsivalkodással ébred - nem, nem beállítás és nem ékszíj kérdése, többszöri állítgatás és ékszíjcsere után is legfeljebb ha átmeneti volt a javulás.

Amikor megvettem, nem úgy terveztem, hogy ilyen sokat fogom hajtani, így néha tényleg lelkiismeretfurdalásom van, amikor a kilométerórára pillantok (bevallom, még egy könnyet is elmorzsoltam a bels? szemzugomban, amikor januárban Kerepes határában hatszámjegy? lett a megtett kilométer). Nem tudom, milyen autóm lesz a Rönyó után - el?ítéletesen továbbra is rühellem a francia autókat, ami alól a jelenlév?k mindig kivételek -, de azt be kell ismernem, hogy katonásan teljesít.

Francia ólomkatonát mindenkinek!

Hibalista

- Kipufogó átrohadása - heggesztés, lambdaszonda pótlása Clio-s bontottal: kb. 10000 Ft (naná, hogy nem márkaszervízben)
- Jobb els? zárban m?anyagpöcök eltörése - zárcsere: 5000 Ft (naná, hogy nem márkaszervízben)

Ide hordtam szervizbe

Nem publikus, de ha az lenne, sokan látogatnák... :)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault BÉKÉSI, Vecsés, F? út (kötelez?k)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 120GLS Következő autója? Még használom egy darabig, aztán a pénztárca (is) dönt
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)