A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane Braek 1,4 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyugodt ember francia népautója

Szöveges ítélet

Kezdjük az elején: pesti srácként a tömegközlekedés-bringázás miatt egyáltalán nem izgatott az autó, mint közlekedési eszköz, így vártam vele amíg 26 éves lettem. Így ez a francia vénlány az én első autóm. Viszont hiába volt 15 éve, amikor hozzám került, ismertem a szalonból való kigördülés óta: édesanyám autója volt, amit 2002 áprilisában vettünk át. 2016 novemberéig volt folyamatosan édesanyám szolgálatában, ami kb 88 ezer km-ert jelentett főleg Budapesten. Mivel ez volt "a családi kombi", ezért nyaralásra is őt használtuk 4-en, valamint ha bárhova mentünk mindannyian, oda nem édesapám C3-asába préseltük be magunkat :)

Műszaki adatok: Renault Mégane Mk1 facelift után, kombi kivitel, 1,4-es szívó benzin 16 szeleppel 70 kw (90 LE)

Javítások/események az előző tulajnál:

Volt pár kisebb-nagyobb baja, de semmi komoly. Két koccanás-szerű történt 15 év alatt: egyszer egy teherautó rátolatott parkolás közben, így a motorháztető elején van egy kis festéksérülés, valamint egy parkolóban édesanyám összetolatott egy másik parkoló egyénnel, így a bal hátsó lámpa és a lökhárító sérült. Utóbbi csak deformálódott, és műanyag révén visszaigazítható volt.
Ezeken túl egyszer maradt állva egy üzemanyag pumpában tönkrement tömítés miatt - ez a ü.a.pumpa halálát okozta -, de emellett a szervo rendszerben egy hibás tömítés és egy pedálzárral megcibált légzsákvezeték volt csak javítja rajta.

Javítások/események nálam:

A légzsákvezeték sajnos már rám maradt, és cserélni semmit se kellett, csak a csatlakozó, ami az anyósülés alatt van, azt kellett megigazítani. Jelenleg baja nincs, viszont ha ismételten előjön csatlakozó csere lesz.
Ezzel egy huzamban a belső világítás nyákja megadta magát, amit a szervizben forrasztással javítottak, de van egy bontott tartalék komplett egység, ha ez tönkremenne - lepattintás után otthon szervizelhető.. reméljük szükség nem lesz rá.

Miután hozzám került az autó, egy hiba volt: 2019 nyár végén az ablakemelő mechanizmus megadta magát egy félig leengedett ablaknál 17 és fél év után. Ezzel annyi kellemetlenség volt, hogy én nem tudtam akkor garázsban parkolni, és így a javítás sürgős volt - meg fel lehetett volna húzni, "kiékelni", hogy fenn maradjon. A sürgős javítás sajnos azt jelentette, hogy több autószerelő visszautasítása után - vagy túl elfoglaltak voltak, vagy a kocsi francia mivolta miatt nem lettek volna hajlandóak hozzányúlni -.-' - a szolnoki Renault márkaszervizben végeztem. Ez az eredeti alkatrész miatt egy majd 100e forintos szerelés volt (60+áfa alkatrészár, holott ha nem eredeti kerül bele, ez lett volna bruttó 30)... de sajnos egy majd 18 éves autónál a kopások miatt előfordul az ilyen. Az előrelátás végett megkértem Renault-ékat, hogy nézzék meg az utasoldalit is, hogy milyen állapotban van... de szerencsére az rendben volt, és remélhetőleg lesz is.

Ezen túl a kötelező szervizeket megkapta eddig tőlem, meg előtte édesanyámtól is.

Milyen vezetni más autókhoz képest:

Mivel nekem ez az első saját autóm, így referenciám nem sok van.
Egy Xsara Picasso-n tanultam vezetni, majd kipróbáltam a családban levő másik két autót: édesapám C3-esát és édesanyám 2017-es Micráját.
Ezeken túl bérautóból meg jutott nekem Toyota CH-R 700 km-re Angliában (nyaralás alatt), és céges kiküldetésen Németországban
200-400 km-re egy K Astra és egy 7-es Golf, valamint a Skoda Rapid cégautókkal úgy 800 km.
Ez szerintem egy elég sokféle merítés, de sajnos egyikkel se töltöttem huzamosabban időt, így fenntartásokkal kezeljétek a tapasztalatomat.

A Xsara egy nagy hajó volt, bár hosszban a Mégane kicsivel nagyobb, de a Xsara nagyobb tengelytávja (2760 mm vs 2580) érződött. Az ugye magasabb, máshol van a váltó, de a középen levő sebességmérő engem zavart. Ami viszont lényegesebb, az dízel volt, így másként viselkedett a kuplung, más áttételezése volt a váltónak, stb... azóta nem ültem olyan autóban, így ennél többet nem tudok mondani róla.

Nyilván miután vezettem már kicsit, kipróbáltam édesapám C3-asát. Ahhoz képest a Mégane nyugodt autózást kíván. Relatíve nehéz a kombi kaszni az 1,4-es motorhoz, így vagy forgatni kell, amit nem szereti, vagy komótosan gyorsítani. A méretbeli különbség érezhető volt, hisz a C3 kisebb autó, fordulékonyabb a rövidebb kaszni miatt - se elől, de pláne hátul nem nyúlik annyira túl a kaszni a tengelyeken, mint a Mégane esetében.

Kipróbáltam édesanyám új autóját is, ami a 2017-ben bemutatott Micra. Meglepő, hogy az ma kisautónak számít, de alig könnyebb 80 kilóval, mint ez a századvégi kompakt kombi... nyilván a biztonsági előírások változás miatt kell a több anyag a Micrába, amit valahol az is alátámasztott, hogy abban olyan bunker-érzés kerülgetett... sokkal magasabban van a műszerfal, hátul alig látni ki belőle, nem úgy, mint a kombi Méganeból... ezen túl amire itt figyeltem fel, az a szervozottság. Az eddig említett autókban - Mégane, Xsara, C3 - nincs túlszervozva a kormány. El lehet forgatni vígan egy kézzel, de van ellenállása, így van visszajelzés. Na, ez nem volt meg a Micrában... kisujjal pörgetni lehet a kormány, a pedálok súlytalanok, ami akkor egy elég éles kontraszt volt.

Ezek után jött egy nyaralás Angliában, ahol a rossz oldalon vezetés miatt egy automata váltós alsó-középkategóriás autót béreltünk... papíron foglaltunk egy Octaviát, amiből lett a CH-R hidrid hajtással. Jó is volt meg nem is, de kicsit visszajöttek a Micrában megéltek - bunker kilátás, érzékeny/súlytalan kezelőszervek -, de az automata léte miatt kellemes volt vezetni.

A céges autók Rapidok, amivel megjártam a Budapest-Törökszentmiklós és Ormánság-Törökszentmiklós távokat oda-vissza. A Rapidban sírtam a Mégane után! Elpusztult a jobb térdem a kemény műanyag középkonzol miatt... ami nincs meg a Méganeban. ezen túl a turbós literes motor lehet teljesítményben tud többet, mint a franciák K4J motorja, de nem szerettem a tubro-lag miatt. A kormányzása egy kb egészséges félúton volt a Mégane és a Micra között, váltani sokkal jobb volt vele a feszes-pontos váltó révén, de az ülés a kanyarba sincs a Méganehoz képest. A franciák kényelmi hozzáértését ez is alátámasztotta túl azon, hogy a saját autómban elfér a jobb térdem is.

Volt külföldiában is a céggel, a reptéren felvettem egy K Astrát, és elborzadtam. Értem én a downsizingot, de a 3 henger megturbózva itt sem tetszett, ahogy a Rapidnál sem - édesanyám Micrája is 3 hengeres, de nem turbós. A bajuszkapcsolók más pozíciója zavaró volt - kb minden eddig vezetetthez képest itt kb 10 óra 10 perchez mutatnak, nem 9 óra 15 perchez - és itt is megvolt kicsit a bunker érzés. A váltó automata volt ebben is, de a kezelőszervekkel és a motorral nem jöttem ki.
Visszafele egy 7-es Golf jutott. Vezetni nem volt rossz, de a modern autókban már megtapasztalt relatíve magas műszerfal itt is megvolt, ahogy a turbo-lag is, de ellentétbe a hasonló méretű Rapiddal, itt volt hely a jobb térdemnek... nem sokkal több, de épp annyival több, hogy elférjen.

Ezekkel a tapasztalatokkal relatíve boldogan ülök be a Méganeba, mert tudom, hogy fogom érezni az autót, ki fogok látni belőle, és nem kell majd várjak a turbóra se, ha kell az erő... na de akkor térjünk rá, hogy milyen vezetni.

Milyen vezetni:

- A kormányt kellemes fogni, nem túl nagy vagy kicsi átmérőben, és van elég ellenállása ahhoz, hogy érezzem mi történik a kerekeknél.
- A pedálok a kormányhoz hasonló módon kellő ellenállást tanúsítanak, ha nyomom őket, ami tetszik.
- A váltó nem a legjobb... lötyög a váltókar még sebességben is, amin javított valamennyit a hátsó motortartó bak cseréje - a legutóbbi olajcserekor vették észre, hogy csere érett, így ki is cseréltük. A sebességeket nem kell keresni vele, de nem a legprecízebb szerkezet.
- A bajuszkapcsolókat imádom... forgatással kapcsolható lámpa, külön gyűrű a ködlámpák és a hátsó ablakmosó kapcsolásához... sokkal jobb, mint amit a többi kocsiban tapasztaltam. A bajuszkapcsolók mellett ott van a rádióvezérlő konzol is, ami tudtommal Renault-os sajátosság... használható az állomások váltására is, de ami miatt nehezen tudnék nélküle élni, az a hangerő állítás anélkül, hogy levenném a kezem a kormányról.
- A szellőztetés kezelése egyszerű, ami tetszik benne az a belső keringetésre kapcsolás megoldása: nem gombnyomás van, hanem a ventilátor erősséget szabályozó tekerőt kell a másik irányba fordítani, így nincs abból baj, ha a gombban kiég a led, és meg kell győződni, hogy most be van-e nyomva vagy sem...
- A rádió a gyári Phillips, ami emlékeim szerint feláras volt, viszont jól teszi a dolgát, kazettás, így megvan a kocsi korát tükröző hangulata.
- Az ülések elöl-hátul kényelmesek... puhák... lehet egy kicsit túlságosan is, viszont a kényelem ott marasztal az autóban. Segít véleményem szerint az út hibáit is elviselni, hisz még egy rugózó réteget kapunk magunk és a kaszni közé. Oldaltartásuk sok nincs, de ezzel az autóval nem is nagyon kell, ha csak nem 50-nel vesszük be a kis ívű kanyarokat.
- A tükrök állítása full manuális, ami az utasoldali visszapillantó állítását kellemetlené teszi: vagy kell hozzá még egy ember, vagy oda kell hajolni, birizgált a kis nyúlványt, majd vissza vezető pozícióba, és ellenőrzés. Volt opció tudtommal motorral vezérelt állításra is, de úgy tudom, hogy az gyakran hibás lett... erről többet nem tudok.
- A kilátás és a holtterek jók a bunkerszerű újabb autókhoz képest. Látom a motorháztetőt is - 190 cm vagy úgy egyébként... -, hátra maximum a középső fejtámla lehet zavaró, de azzal tudok együtt élni. Holttér van, de relatíve kicsit a vékony A oszlop miatt előre.
- A felfüggesztés puha. Azt nem tudom, hogy a kora miatt fáradt lengéscsillapítók miatt, vagy eleve ilyen puhára lett tervezve, de abszolút skálán mérve puha. Ezt szoktam szeretni, mert van olyan úthiba, amit emiatt jobban vesz, mint egy feszes felfüggesztés, viszont kanyarokban érezhetően dől a kaszni. Hátul a csatolt lengőkar az autó jellegét olyan módon tükrözi, hogy ez egy alsó-középkategóriás kombi, amibe ennél összetettebb hátsó futómű overkill lenne. Amúgy is nyugodt vezetésre sarkall a nem túl erős motor, és ebben az esetben nem fáj, hogy hátul nem több lengőkaros csoda van.
- A motor pedig elviszi ezt a kasznit, de nem túl dinamikusan. Hozzá kell tenni, hogy ez a 4 hengeres szívó 1,4-es benzin motor a legkisebb, amivel lehetett kapni ezt a Mégane szériát, erre itt a legnagyobb kaszniban van - 1165 kg + sofőr. A 90 ló elég arra, hogy menjen, előzéshez már határeset. Utóbbi amiatt is hatványozottan igaz, hogy ma sokan nem tartják be a sebességhatárokat, így ha előzni kell a szemből jövők is gyorsabban jönnek. Emiatt kevesebb az idő előzni, és ennek a motor+kaszni kombónak idő kell. Két éve van nálam az autó, és azóta kétszer egy sávos úton 5 alkalommal hajtottam végre előzést. Ez nyilván azt zavarhatja, aki siet, de nekem nem probléma... mivel általában mellettem mennek el azok, akik már gyorshajtanak.
Ami még említésre méltó, hogy érzésre erősebb a motorfék az átlagnál. Emiatt lehet azzal játszani, hogy kicsit hamarabb elvenni a gázt, és hagyni a motort lassítani... persze ez idő, és kanyarodás előtt 1-2 másodpercet lehet vele veszíteni, de nekem megér annyit, hogy ne egyből a féket tapossam.

Belül a nem vezetés releváns dolgok: helykínálat pedig akad bőven elöl, és ha nem a hozzám hasonló, 190 cm magas emberek foglalnak elől helyet, akkor hátul is. Ami fontos lehet, hogy van középen hely egy harmadik főnek hátul 3 pontos biztonsági övvel.
A csomagtartó nagy, sok minden elfér benne. Én egy kis kézi autóemelőt, ablakmosó folyadékot és mikroszálas törlőkendőt tartok hátul az esernyő-jégkaparó-elsősegélycsomag mellett, és így is sok mindent elnyel a kombisága miatt. Költöztem nemrég, és a lakás bútorozása az ikeából történt... mintegy 300 kiló lapra szerelt bútor is vígan befért - ablakvonalig volt töltve, viszont ha a plafonig megpakolom, akkor túlterheltem volna a hátsó tengelyt... -, de a kanapét is sikerült belelegózni - fekvőfotel+2 fő ülőrész pont kitöltötte magasságra a rakteret, a párnáknak meg volt mellette hely.
Ez a pakolhatóság plusz pont nálam, mert a cuccolás-nagy bevásárlás nem gond. A leghosszabb cucc, ami befér az első ülések háttámlák mögé 180 cm... ami sok igényt kielégíthet.

Szerintem külsőre szép, időtlen, de nem különösebben egyedi forma. Amúgy is annyi szaladgál belőle az utakon, hogy megszokott látvány már.

Összegzés:

Jó élmény vezetni a Méganet, jó beleülni, a kezelőszervek ha nem is állnak teljesen kézre, de jól használhatóak, egyértelműek.
Gázreakció 2000-2500-as fordulat alatt elég gyenge van, viszont ha már hagyjuk 3000-ret forogni a motort, akkor lehet dinamikusan is menni vele. Ami említésre méltó, hogy városban bírja az 5. fokozatot - 50-nél forog 1500-1550-et a motor 5-ösben -, ami hosszú, belátható szakaszokon jó.
A menetzaj 70 km/h óra fölött jön meg... akkor kezd a szélzaj összeadódni a motor relatíve halk zajával, nyilván autópálya tempónál már ez jelentősebb, de édesapám C3-asához képest halk.
A jó vezetési élményhez az is hozzájárul, hogy a nálam töltött két év alatt egy 6,23 liter/100 km-es átlagfogyasztás jött ki, ami a gyári adatokhoz képest is jó szerintem - országút 5,8, vegyen 7,2, városi 9 a gyári infó. Ehhez hozzájön az is, hogy 105-nél többet nem szoktam menni vele (105-öt is autóúton és autópályán), mivel afölött a motor zaja jelentős lesz, és akárhogy is nézzük, egy 18 éves autó nem a legbiztonságosabb konzervdoboz a mai használtnémetprémium és suv őrületben tobzódó magyar utakon...

Ezért szerintem ez az autó nyugodt embert kér, aki nem fogja kinyomni a szemét, aki nem versenyzik lámpától lámpáig, mert akkor a puha-lágy felfüggesztés, és a relatíve alul motorizáltság cserben hagyja.

Remélem, hogy még pár évig kiszolgál, amíg nem gyűjtök össze a következőre - lakásvásárlás volt nemrégiben... -, és utána aki megveszi majd tőlem örömét leli majd benne...

Hibalista

- Előző tulajdonosnál:
- - üzemanyagszivattyú (csere)
- - szervo-tömítés (csere)
- - utas oldali légzsák vezeték csatlakozó (sérült, javítva)
- Nálam:
- - térképlámpa világítás (javítás)
- - vezető oldali ablakemelő mechanizmus (csere)

Ide hordtam szervizbe

Renault márkaszerviz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 88125
Megbízhatóság (10) Vezetett km 36875
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)