Méltóság, elegancia és min?ség
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem. Szép autó. A legtöbb modell színe nagyon eltalált. Az enyém hárslevél-zöld. A metálfényezés pedig különösen széppé teszi.
Kényelmes, hosszú utakon kifejezetten pihentet? ülései vannak. Egyetlen egy dolgot sajnálok: hogy mivel mindig én vezetem, nincs alkalmam a hátsó üléseken utazni, f?leg aludni ott (legfeljebb álló állapotban), pedig szívesen tenném.
Kiváló motor. Nem fogyaszt sokat. Er?s, jól gyorsul, ugyanakkor csendes, megbízható.
Az elektronika is rendben van - egyedül a trafót kellett cserélni, de a Renault-kban használt Sagem márka közismerten gyenge. Most már nem az van benne, hanem jobb.
A klímát csak közel 4 (!) év után kellett újra feltölteni, ami gyakori használat (2001 októbere óta 80 ezer km) mellett nagyon jó élettartam.
Összességében megérte a legmagasabb felszereltségi szintet választani. A velúr borítású ülések, a 6 hangfalas CD/hifi, a b?rborítású kormány, az els? ülések közötti állítható kartámasz, a zöld árnyalatú ablakok (els? szélvéd? h?visszaver?!), a min?ségi felni, stb. mind sokat számítanak a vezetési élményben.
Sok kiegészít?t szereltettem be az elmúlt években. Pl. Biciklitet?-rendszer: 3 kerékpárra, bivalyer?s, a kocsi akár 200-zal is megy vele, közben mintha nem is növelnék a fogyasztást.
Sárvéd?k: azon túl, hogy hasznosak, esztétikusak is.
Renault mobiltelefon-kihangosító rendszer: szép. kényelmes, magas színvonalú.
Minél tovább fogok vele járni. Eleve hosszútávra vettem, és nem csalódtam. Persze alapos kiválasztást követ?en jutottam el ehhez a modellhez.
Összességében úgy gondolom, hogy bármelyik márkáról is van szó, a modellfrissítések utáni verziók mindig jobbak, mint az éppen piacra dobott változatok. A fejlesztési ciklus manapság hihetetlenül lerövidült, így az új kocsikat valójában a vásárlókkal "teszteltetik". A "marketing-életciklus" közepe táján elvégzett frissítés után mindegyik min?ségibb lesz.
Ez a Mégane-generáció ´96-ban jelent meg, ´99-2000 tájékán frissítették. Az enyém 2001 októberi gyártású, és hibátlan.
Biztos, hogy a (nagyon távoli) jöv?ben is "második generációs" modelleket fogok keresni.
De egyel?re nem keresek, mert ez a Mégane tökéletesen megfelel, hozzám n?tt.
Hibalista
- Trafó
Ide hordtam szervizbe
Renault Ház - drága, és az új alkatrészek beszerzése nagyon akadozik.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Baumgartner karosszéria m?hely, Bartók Béla út.
Korrekt munkát végeznek, gyorsan.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 405 GR Break | Következő autója? | még legalább ugyanennyi ideig marad nálam |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
