Megane Coupe drága kincs, jó ha van, de jobb ha nincs!
Szöveges ítélet
Szerelem első látásra. Ez kétségtelen. Lenyűgöző forma, eleje morcos, a hátulja lágy és mintha már flörtölne az emberrel. Arányos ablakok, kerékjárati ívek, szép keréktárcsák, bámulatos összkép.
Belsőrész: roppant kényelmes, ülések oldaltartása kifejezetten jó, hátul 2 személynek is igen szűkös.
Vásárlás utáni második napon, már nem indul. Viccelődik a immo-kpzár. Hát próba újra, meg újra... 16000ért egy autóvillamossági szerelő megjavítja, és indul. Savanyú szájízzel, de irány a Mátra.
Tele tank, autópálya, 140es átlag, 11 literes fogyasztás !!! Nyugtatom magam, hogy még csak ismerkedünk, majd kevesebb lesz. Az lett. 10,5-re sikerült letaposni, a 90 Le-s "fenevad" éhségét. Ettől eltekintve, még belefér, hát végülis ez egy "sportautó".
Fél éven belül, minden beteg lett, ami elektromos ebben a remekműben:
-Az index kapcsolója, relékattogtatással jelezte, hogy működésre készen áll.
-Immobiliser továbbra is önálló életet élt, szerencsére menet közben egyszer sem állt meg.
-Ha a sofőroldalról szerettem volna leengedni, az utasoldali ablakot, akkor gyors és apró kattogtatásokkal, egyszercsak sikerült.
-Belső világítás, csak a csomagtér ajtó felnyitásakor világított. Na de akkor már minek?
-Központi zár képtelen volt a három ajtót egyszerre bezárni, mindig másodikra sikerült.
Tünetmentes 3 hét után, apró olajpöttyöket fedeztem fel a frissen épített kocsibeállón. Nagy öröm volt. Az olajpötty másnapra olajfolt lett, Kiálláskor pedig, jellegzetes hanggal tudatta, hogy a szervóolajam szökik a rendszerből. Ezzel fogyott el az én türelmem is. Kormányműcsere horror áron. Van aki ennyiért egy kocsit vesz, én meg csak a "szerelmemet" karbantartatom.
Egy szép havas tél, vadállat téligumigarnitúra. Felkészültem. DE:
Jégbordásra fagyott úton, egy tél alatt kétszer kanalaztam le a kocsit a padkáról. Elmondhatatlanul dobálta a fenekét még 50km/hnél is, aztán eltört az egyik hátsó lengéscsillapítóm. Következménye, 2 légzsák, első lökhárító, két fényszóró, motorháztető, jobbelső futómű, két hátsó gátló csere, .
Ha jól emlékszem,akkor az egy éves fenntartási költsége pont a vételárral egyezett meg.
Amiről még nem esett szó.
Előző autóm, egy 220 Le-s, összkerekes betyár volt, nem ugyanazt vártam a Megane-tól, ne legyen félreértés, egy átlagosan sportos, kisköbcentis, kényelmes, olcsó fenntartású autót szerettem volna.
Remélem, hogy csak az én élményeim ennyire rosszak és más még csak hasonlót sem tapasztal majd.
Bármikor látok egyet, nem az jut az eszembe, hogy mennyi bajom volt vele, hanem hogy, hogy MILYEN SZÉP MÉG MINDIG :)
Összegzésül, csak annyit, hogy jobban jártam volna, ha a szerelem plátói marad. :)
Hibalista
- Szervókormánymű, motortartóbakok, kerékagycsapágyak, csomagtartóajtó zár, komplett gyújtás, egyéb elektromos kütyük.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 63000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.6/10) |
