Makrancos paripa
Szöveges ítélet
A kinézete fogott meg, de voltam olyan hülye, hogy a vásárlás után néztem meg a népitéletet. Ha ezt forditva teszem, akkor biztos egy egyszerübb motorral épitettet veszek! Két napja van nálam, már kétszer romlott el, tehát napi 100 km lehet megtenni vele. Ezután elektronikai javitás szükséges. A hiba, ugyan az nem lehet elinditani. Ez főleg, ha időre megy valaki. akkor jó. Ha véletlenül mégis beindul a szerelés után, akkor meg rángat rendesen------- Eltelt egy kis idő, már fél éve hajtjuk a vasat. Azóta négyszer vitte el az autómentő. Találtam egy srácot 5 rongyért viszi bármikor bárhova Budapest, és vonzáskörzetében. Már nem vagyok olyan ideges, mint az elején. Lehet, hogy megszoktam, ez már csak egy ilyen típus? Négy hivatalos márkaszervizben volt az autó, de a hiba okát nem tudják megtalálni. Mindenhol csak azt javasolták, hogy váljak meg tőle. Valahol burkoltan „nem véletlenül szüntették meg a gyártását” valahol nyíltan „ha beindul az autópiacig menjek el vele” hangzott a javaslat. Máshol szintén hivatalos márkaszerviz „ez a motor túl bonyolult ahhoz, hogy jó legyen! A közvetlen befecskendezéses benzines rendszereket még a japánok sem erőltetik már, pedig azok meg is tudnák csinálni” Végül egy szaki az üllői úton 30 rongyért megmondta mi a baja. Központi nyomócső nyomás érzékelő hol jó, hol nem. Csak gyári létezik, ami 58 rugó. Kis utánajárás és kintről 45 ből megállt. Két hónapig hibátlanul működött, most megint nem indul rendesen, 7-8 másodpercig kell köszörülni, viszont legalább, nem rángat, amikor megy, sőt! És talán ez az, amiért nem akarok megválni tőle. Nincs ellenfele gyorsulásban. Még a saját márkatársa, ami szintén 2000-es 16 szelepes 148 lovas, az is alul marad, pedig ez „csak” 141 Le de ennek 200 Nm nyomatéka van, köszönhetően a Dízel elven működő benzines erőforrásnak. Megevett jó néhány autót már. A gyári gyorsulási adat 8.6 mp, innen indulva (kipufogó légszűrő kis chip tuning) elég jó eredményt ki lehetne szedni belőle! És a forma, még mindig jó érzéssel tölt el mikor ránézek. Ezekért, nézem el neki a makrancoskodásait. Ha van mellette egy olyan autó ami üzembiztos, ez kocsi sok örömet tud okozni, viszonylag kevés pénzért. Ha lenne belőle valami még erősebb, ugyan ilyet vennék.
Hibalista
- Központi nyomásérzékelő 58 000 ezer. Amig megtalálták a hibát KB 60 000, meg pár évet öregedtem. Gömbfejek csak lengökarral együtt cserélhető. AC pumpa Csepelen akciós egy 20-ért. Ablekemelő 25 ezer bontottan.
Ide hordtam szervizbe
Haver javitja alkalmanként egy tizes. Van laptop meg hibakiolvasó amit mindig nulláz mert tele van.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márkaszervizek. Nem tudnak vele mit kezdeni, ezt ki is mondják, mikor rájönnek, hogy nem lehet hasba akasztani, a meg kell generálozni a motort, meg szelepet kell csiszolni, azért nem indul hidegen. Megoldást egy kis műhely adott, ott értenek az elektronikához, és nem adják fel a küzdelmet. Igaz, így telefonáltam oda, szeretik e a kihívásokat? Szeretik! Kifelé jobb oldalt az Esso után ki van írva Autó villamosság, klímajavítás, és autógumi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 150 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Renault 19 | Következő autója? | Ugyan ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
